Moja wyprawa na Mięguszowiecki Szczyt Czarny - poza szlakiem❌💪😎

in #polish7 years ago

Witajcie🙂

Zabiorę Was tym razem na Mięguszowiecki Szczyt Czarny(2410 m n.p.m.). Moja wycieczka z 10.09.2016. Na sam szczyt nie ma znakowanego szlaku.😎

20160910_085019.jpg

Obok szczytu Rysów powiedział bym, że szczyt numer 2 w Polsce, niestety(albo może i dobrze😁) oficjalnie nie udostępniony dla turystów. Najłatwiejsza droga na Mięguszowiecki Szczyt Czarny prowadzi z Mięguszowieckiej Przełęczy pod Chłopkiem, na którą dojdziemy zielonym szlakiem znad Czarnego Stawu pod Rysami. Czyli zaczynamy tak jak na Rysy, ale zamiast iść w lewo nad Czarnym Stawem pod Rysami kierujemy się w prawo(drogowskaz powyżej👆)

20160910_101827.jpg

Poza Orlą Perćą, szlak na Mięguszowiecką Przełęcz pod Chłopkiem uważany jest za najtrudniejszy w polskich Tatrach, jest za to trochę krótszy od trasy na Rysy. Z początku jest raczej łatwo. Jednak jak się okazuje szlak jest trudny technicznie. Na zdjęciu powyżej👆 macie słynne miejsce tego szlaku. Trzeba przejść skalną półką o szerokości około 50 cm kilka metrów, mając do trzymania klamry. Obok przepaść jakieś 300 metrów w dół, więc naprawdę serce mocniej zabije.😁Ogólnie na szlaku duże ryzyko spadających kamieni. Kask zawsze mile widziany.😎

20160910_110349.jpg

Po drodze zdobywamy dodatkowo szczyt Kazalnica Mięguszowiecka(2159 m n.p.m).Widoczny po lewej stronie na zdjęciu powyżej.👆 Szlak prowadzi dokładnie przez jego wierzchołek. Następnie idziemy skalną ścieżką dalej do góry. Ścieżka ta jest dość blisko ogromnej przepaści tak, że trzeba uważać. Tym bardziej, że kamienie są ruchliwe i łatwo się poślizgnąć nawet w suchy dzień. Fajna ta dróżka prawda?😁

20160910_114357.jpg

Dochodzimy nią do Mięguszowieckiej Przełęczy pod Chłopkiem. Tu kończy się oficjalny szlak. Szczyt Czarny znajduje się na wprost. Nie oficjalna droga na jego wierzchołek prowadzi od południowej strony. Tu na zdjęciu prawa strona.👆 Jak widać na przełęczy jest trochę ludzi ale tutaj tłoku nigdy nie ma i raczej same doświadczone osoby.😎

20160910_121745.jpg

Godzinę później jestem na szczycie😎 Prowadzi na niego szlak nieoficjalny wyznaczony z kupek kamieni układanych przez amatorów wspinaczki. Udało się na szczęście wyjść bez specjalistycznego sprzętu, chodź trochę roztargałem spodnie.😁Widzimy w dole szczyt Kazalnicy i prowadzący nim szlak.👆 Niżej Czarny Staw pod Rysami i po lewej Morskie Oko wraz z drogą na nie prowadzącą.

20160910_121853.jpg

Na koniec cały widok na Dolinę Rybiego Potoku. Piękna panorama z Morskim Okiem w tle. Fajne uczucie zdobyć trudny mało popularny szczyt. 💪😎 Podobnie jak w przypadku Rysów tutaj już raczej nie wrócę. To ryzykowny szlak. Chciałem zaliczyć do kolekcji i udało się. Mam fajne wspomnienia i masę zdjęć. Będzie co pokazać dzieciom.😉

Pozdrawiam wszystkich kochających góry🙂

All rights reserved by @astromaniak 2018

Follow, Upvote & Resteem Please:) Thanks:)

Sort:  

Wonderfull view!

World of Photography Beta V1.0
>Learn more here<

Thank you for participating in #landscapephotography, the weekly selection will be released on Wednesday.

You have earned 5.10 XP for sharing your photo!

Daily Stats
Daily photos: 1/2
Daily comments: 0/5
Multiplier: 1.02
Server time: 21:59:32
Account Level: 1
Total XP: 108.78/200.00
Total Photos: 16
Total comments: 0
Total contest wins: 1
And have also received a 0.38 percent upvote.

Follow: @photocontests
Join the Discord channel: click!
Play and win SBD: @fairlotto
Developed and sponsored by: @juliank

magiczne miejsce te nasze polskie góry :) i mega zdjęcia! :)

A ja się cieszyłem jak wraz z mą Lubą ""zdobywaliśmy""Śnieżkę :)

Piękne widoki miałem :) ... mielismy

Piękne góry :) i super pasja

Cudnie widoki ale ja zbyt strachliwy i nie wyszkolony jestem. Orientujesz się jaki pokonełaś dystans? Szacunek

Pięknie to wygląda. Ja osttanio w Tatrach byłam pod koniec ubiegłego roku i również było bajkowo :)

Nogi miękną od samego patrzenia, ale widoki przepiękne :) Patrząc na zdjęcia aż odżywają wspomnienia z górskich wędrówek :P

zazdroszczę :)

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 62952.72
ETH 2429.38
USDT 1.00
SBD 2.56