You are viewing a single comment's thread from:

RE: Mniej błędów, więcej głosów #5 Steemitowy savoir-vivre

in #polish7 years ago (edited)

Jak dobrze znów przeczytać tak rzetelnie opracowany, oparty na bogatych źródłach, niezwykle przydatny post - zwłaszcza po "zmianie standardów kulturalnych", jaka dokonała się na tagu polish od kiedy SBD i Steem poszły w górę.... Z pewnością wielu nowych Steemian bardzo skorzysta.

(To według mnie doskonały materiał dla polskiego bota powitalnego i do naszej linkowni. Gdzie są @grzegorz2047 i @mazelin? )

Widzę, że stawiasz na edukację. Zawsze warto to robić. Ja sam jednak uważam, że obecnie potrzebujemy czegoś więcej, znacznie silniejszych mechanizmów dla wsparcia pozytywnych i przeciwdziałania skutkom szkodliwych postaw wśród polskich Steemian. (Jeśli chodzi o ocenę naszej obecnej sytuacji mam podobne wrażenia, jak @wolontariusz).

Niemniej, każda perspektywa jest bardzo cenna dla naszego konkursu i cieszę się, że takie prace jak Twoja powstają.

Sort:  

Rozglądałam się kilka dni temu za @mazelin, jednak bez skutku :(

Dziękuję za Twój komentarz.

Ciągle zastanawiam się (i trochę sprawdzam praktycznie) jakie mechanizmy wsparcia autorów postów w moim odczuciu wartościowych będą najlepsze. Na razie całkowicie zawiesiłam upvote'y na siebie i mój cały możliwy dzienny VP idzie w polską społeczność, choć nie będę słodzić - czasami są dni, że z trudem wybieram wpisy na 100 i 50%.

Mam nadzieję, że kuratorstwo w różnych postaciach (indywidualne, niezastąpieni @lukmarcus i @fervi, może PLK) da dobre skutki "zasuszające" słabsze polskie pączki. Piszę "pączki", bo w przypadku #polish mam silne poczucie analogii do pączkujących drożdży. :)

Chyba że te pączki rozwijaja się w najlepsze się poza Steemitem, a na Steemita przychodzą tylko pobrykać, i to od razu w całych gromadach pączków, że tak powiem. Pączki te mogą też bardzo skutecznie odżywiać się przyrostami wartości steemu i bliskością zarobków, bo przecież są w stanie otrzymać upvotes i to czasami dość znaczące. (Nie przypadkiem chyba kłopoty na polish zaczęły się jednocześnie ze skokiem SBD?). Innymi słowy, mam trochę wątpliwości z tym zasuszaniem...

No nic, zobaczmy na razie, czy Twoja fenomenalna praca będzie miała jakiś dalszy ciąg w sensie jakiegoś jej wykorzystania w naszej społeczności....

To zależy od tego, czy przodownik "pączka" będzie wystarczająco dobrym kuratorem dla współwyznawców. Choć z drugiej strony - przecież wielu użytkowników nie przyszło tu dla pieniędzy lecz dla zaspokojenia innych potrzeb. Twoje obawy o "zasychanie" są słuszne, bo mają mocne podstawy.

Słowo na F mnie onieśmiela wręcz. :)
Myślę, że dla prawdziwych członków społeczności jest to po prostu spis oczywistości, których zazwyczaj spisywać nie trzeba. Tak jak Jan Kamyczek nie był potrzebny ludziom obytym i dobrze wychowanym, tylko "aspirującym"- zwykle z awansu społecznego. I tu chwała tym, którzy z domu nie wynieśli zasad zachowania w teatrze czy restauracji, a chcieli się ich nauczyć. Pamiętajmy jednakowoż, że są całe rzesze, które bez tego typu porad wiodą radosny żywot.

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63811.18
ETH 2610.29
USDT 1.00
SBD 2.83