You are viewing a single comment's thread from:

RE: Skrawki życia /tematygodnia #20/

in #polish7 years ago

ojej, jak Ty pięknie to napisałaś
i to zdanie:

Tak, trzeba się zająć sobą. Nie oglądać na innych, nie czekać na korzystne zrządzenie losu, wróżkę, co wsadzi do karocy i pośle na bal.

które powinno się chyba tatuować każdej kobiecie po urodzeniu, żebyśmy nie zapominały o sobie!

Sort:  

Popieram :)
Tymczasem dziewczynki uczy się poświęcenia i dbania o potrzeby otoczenia, stawiania siebie na samym końcu. Oczywiście to uproszczenie, ale jest taka tendencja. Z drugiej strony ile z nas czekało na księcia z bajki oczekując, że to on zapewni nam szczęście i dobrobyt, doceni poświęcenie? Z doświadczenia wiem, że jest zupełnie odwrotnie. Otoczenie (przede wszystkim najbliższa rodzina - mąż, dzieci) traktują nas dokładnie tak, jak my siebie. Jeśli stawiamy siebie na samym końcu, to oni także to robią. Potem frustracja i wieczne pytania: Co zrobiłam nie tak? Dlaczego oni nie doceniają tego, ile dla nich robię? I zgorzknienie po iluś tam latach życia rodzinnego...

Ja jeszcze nie mam tak wyraźnych życiowych doświadczeń i balastu, bo nie mam dzieci i nie jestem w żadnym sformalizowanym związku ;) Jednak potrafię to sobie wyobrazić i widzę po otaczających mnie kobietach. Wydaje się nam, że jeśli "będziemy grzeczne" to zasłużymy na szacunek innych. Jednak wszystko zaczyna się od szacunku do samej siebie...

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63207.55
ETH 2571.17
USDT 1.00
SBD 2.82