Kalendarium Muzyczne - 24 czerwca

in #polish6 years ago (edited)

image.png



24 czerwca 1963 urodził się Paweł Kukiz, lider zespołu Piersi.



Zespół Piersi powstał w 1984 roku, debiutancki album został wydany w 1992 roku pt. "Piersi". Grupa zdobyła popularność i zrobiło się o niej głośno dzięki kontrowersyjnemu utworowi "ZCHN zbliża się".

Kolejny album " My już są Amerykany" wydany w 1993 roku został pozytywnie przyjęty przez krytyków jak i fanów zespołu, na płycie znalazły się talie przeboje jak: "On nie jest cham"czy "Nie samym chlebem człowiek żyje".

"Powrót do raju" to kolejny album grupy wydany w 1995 roku, na której to też nie zabrakło hitów takich jak np. "Zośka", utwór został wykorzystany w filmie "Girl Guide" w reżyserii Juliusza Machulskiego, a o zespole robiło się coraz głośniej.

W 1997 roku formacja przyjęła nazwę Kukiz i Piersi, i pod taką nazwą zespołu wyszedł najbardziej znany album zespołu "Raj na ziemi". Na płycie znalazły się utwory "Całuj mnie" i "O, Hela" które bardzo szybko stały się przebojami i zajmowały wysokie miejsca na listach przebojów.

W 2013 roku z zespołu odchodzi dotychczasowy lider Paweł Kukiz a jego miejsce zajmuje muzyk bułgarskiego pochodzenia Adam „Asan” Asanow.


Kukiz i Piersi - Całuj Mnie

Sort:  

O Curcie oczywiście pamiętam jako sympatyk Tears For Fears.
Oczywiście pozostałych dwóch panów też kojarzę. W dzieciństwie bardzo lubiłem słuchać tej ballady Glenna Medeirosa.

Świetny utwór, do tej pory lubię posłuchać tych starych kawałków, dalej mają w sobie moc.

W 1997 roku został wydany album "Raj na ziemi", to mój ulubiony album Piersi. Prócz hitów, które wymieniłeś, bardzo lubię utwory "Chodź tu miła" oraz "Gnaj koniku kopytniku... "

No faktycznie, myślałem o jednym a napisałem co innego, dzięki. Piersi mają wiele fajnych kawałków, jak ich słucham przypominają się stare czasy.

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63592.23
ETH 2551.58
USDT 1.00
SBD 2.75