You are viewing a single comment's thread from:

RE: Czy poprawnie tagujemy? - Konsensus językowy

in #polish7 years ago

Tej informacji mi właśnie brakowało. Zawsze chciałem się zapytać czy jest jakaś konwencja, czy dobra praktyka, czy jak to nazwać dotycząca tagów narodowych. Ale mnie uprzedziłeś - więc dzięki wielkie :-).

w skrajnych sytuacjach pisząc w takich tagach możemy dostać downvote

A mógłbyś to rozwinąć? Bo tej części nie rozumiem. Za co downvote'a? Od kogo?

Sort:  

Od ludzi. Każdy może dawać downvote (lub jak to na Steemit mówią - flagę). Zdarza się, że lukmarcus czy ja dajemy, jeśli ktoś napisze nie w tym języku co trzeba na polish i zdejmujemy jeśli poprawi to.

Downvote to oczywiście odwrotność upvote - obniża ranking i sumę.

Nie pytałem się co to jest downvote i jak działa :-), to już szczęśliwie wiem.

Chyba nie dość precyzyjnie się wyraziłem. Bo pisałeś o tworzeniu nowych tagów i zaraz potem o dostaniu downvote'a. Więc pytam, czy są jacyś szeryfowie typu @steemcleaners czy inni, którzy ścigają za tworzenie nowych tagów (żeby ich nie namnażać czy coś) albo z jakichś innych powodów dodawanie nowych tagów się z czymś wiąże. Trochę tak napisałeś, że wygląda to trochę jak podejmowanie ryzyka i wymaga ciężkiej pracy i w ogóle.

No chyba, że Ci chodziło o to z tą pracą, że jest konieczna by budować jakąś społeczność wokół tagu i jakiejś tematyki?

W sensie nie wiem czy dobrze się wyraziłem i zrozumiałeś. Ogólnie powiedzmy, że piszesz kawał po polsku i dajesz tag funny. Kawał jest niezrozumiały dla nikogo i jest pewnego rodzaju problemem - mogą pojawić się osoby (jak u nas w polish), które dadzą ci downvote

OK. Takie zachowanie to nawet gdzieś widziałem, downvote za spamowanie tagu :-). Zastanawiałem się, czy są jeszcze jakieś przeciwwskazania w stosunku do pochopnego tworzenia nowych tagów, lub jakieś podobne mniej czy bardziej intuicyjne powody do plucia na płotki i plankton. Ale jak rozumiem, nie.

Ależ tworzyć tag każdy może. Nie ma reguł. Ważne, by nie spamować innych tagów

Kiedyś było tak, że w sekcji new (czyli created) pokazywało wszystkie posty z danego taga. Obecnie wyświetl tylko z jakiegoś czasu, więc teoretycznie zrobiony przez nas tag może wydawać się nowy, a naprawdę kiedyś mogło tam być wiele postów.

I do tych dawnych postów nie można się dostać? No właśnie tak mi się zdawało, że to jakiś bezsens. Jest jakiś inny sposób (poza korzystaniem z API) na przejrzenie wszystkich postów z taga?

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.13
JST 0.027
BTC 59727.23
ETH 2674.33
USDT 1.00
SBD 2.44