Placek z rabarbarem

in #polish6 years ago (edited)

image

Myślałam ze sezon na rabarbar już dawno za nami, tymczasem jak byłam wczoraj w warzywniaku, patrzę- a tu rabarbar! Nie mogłam się oprzeć i go nie kupić:) z rabarbaru najbardziej lubię kompot i kruchy placek. Dziś przepis na placek :)

image

Składniki:
Ok 1kg rabarbaru
5 łyżek cukru
0,5 słoiczka powideł śliwkowych

Ciasto:
2 szklanki mąki
0,5 szklanki cukru pudru
3/4 kostki masła
0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
3 żółtka
1 łyżka śmietany 18%

Kruszonka:
250g mąki
140g cukru
2/3 kostki masła
Cukier z wanilia lub pasta waniliowa

image

image

image

image

image

Przygotowanie:
Przez sito przesiewamy mąkę z cukrem i proszkiem do pieczenia. Dodajemy zimne masło i siekamy. Dodajemy śmietanę, żółtka i zagniatamy ciasto. Formujemy kulę, zawijamy w folię i schładzamy w lodówce przez min 0,5 godziny.
Piekarnik rozgrzewamy do 180stopni. Blachę smarujemy masłem. Ścieramy ciasto na grubych oczkach i wylepiamy dokładnie dno blachy. Podpiekamy na lekko złocisty kolor.

Rabarbar kroimy na 1cm kawałki, mieszamy z cukrem i wrzucamy na rozgrzaną, sucha patelnię. Podsmażamy około 5min aż rabarbar puści sok. Następnie przekładamy na durszlak i odsączamy sok- możemy do niego dolać wody- i ekspresowy kompot gotowy ;)
Przygotowujemy kruszonkę - mieszamy mąkę z cukrem i cukrem waniliowym. Dodajemy pokrojone masło i ręką rozdrabniamy do konsystencji mokrego piasku.
Przestudzone ciasto smarujemy powidłami- ja użyłam śliwkowych- dostałam je od znajomych z pracy- Roberta i Moniki - są rewelacyjne- może też takie sama zrobię :) na powidła wykładamy odsączony rabarbar, następnie posypujemy kruszonką. Pieczemy około 40minut
Smacznego!

image

image

image

image

image

Sort:  

Kruche z rabarbarem to klasyka! Super pomysł z dodatkiem domowych powideł :)
Widzę, że masz jeszcze miejsce, dodaj tag #pl wege ;)

Powidła robią robotę ;)) dzięki za podpowiedź z tagiem, już dodaję ;)

Moni, a ja ciągle obawiam się dodać #pl-wege żebyś mi nie zwróciła uwagi że jakiś składnik moich przepisów jest nieodpowiedni dla tego tagu ;)

Ojeju! Ewo tutaj jest wpis o tagu, gdzie wszystko jest wyjaśnione: https://steemit.com/polish/@zdrowie/propozycja-nowego-tagu-na-polskim-steemit-pl-wege
Ale tak naprawdę chodzi tylko o to, by dawać tam przepisy, w których nie ma mięsa, ryb, owoców morza, no i żelatyny.
Ostatnio miałaś fantastyczne wegetariańskie przepisy, także śmiało! ;))

Oj stęskniłam się bardzo za takim plackiem...
Rabarbaru w Grecji nie ma a przywieziony z Polski nie przyjął się niestety :(

Oj szkoda :( a jakoś przez internet nie da się zamówić nasion? Ja kiedyś zamówiłam na AliExpress nasiona bambusa ale nawet nie wykiełkowały :))

No właśnie... różnie to bywa z nasionami, zwłaszcza z internetu ;)

"...Rośliny nie wydają nasion z powodu niewydolności pyłku, powodowanej przez nieregularne podziały mejotyczne[6]. Najprostszą i najczęściej stosowaną metodą rozmnażania w uprawie jest obcinanie fragmentów pędów lub ich bocznych odgałęzień i ich sadzonkowanie..." - Wikipedia o bambusie.

No to wszystko jasne :))))

:D
Dobrze że mamy nasz Steemit, to jest inny i lepszy internet :)

Dokładnie tak :D

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.16
JST 0.031
BTC 63376.09
ETH 2692.84
USDT 1.00
SBD 2.59