Kolorowe wielkanocne bezy na konkurs kulinarny

in #polish6 years ago (edited)

IMG_2084.JPG

Na świąteczną edycję konkursu chciałam zgłosić mój przepis na jajka faszerowane w skorupkach ale w natłoku zadań zapomniałam o zdjęciach 😊 Dlatego zgłaszam przepis na bezy – spokojnie zastępują pisanki wielkanocne 😊 Samo przygotowanie jest bardzo proste. Kolorowe bezy robię co roku na święta, oczywiście można je zrobić bez barwników ale nie będzie efektu „łał” 😊

IMG_2036.JPG

IMG_2037.JPG

Składniki na dwie blachy bez:

5 białek
1,5 szklanki cukru
1 łyżeczka pasty waniliowej (lub cukru waniliowego)
2 łyżeczki mąki pszennej
barwniki spożywcze
szczypta soli

IMG_2039.JPG

Przygotowanie:

Zimne białka ubijamy ze szczyptą soli na sztywną pianę. Następnie dodajemy po łyżce cukru cały czas miksując na najwyższych obrotach aż do uzyskania śnieżnobiałej lśniącej masy. Na koniec dodajemy mąkę oraz pastę waniliową. Ubitą masę przekładamy do kilku miseczek i dodajemy barwniki spożywcze. Najlepsze są te w proszku ponieważ nie zmienią konsystencji bez. Na blachy wyłożone papierem do pieczenia wykładamy łyżką masę bezową formując „dziubek” na czubku 😊 Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 120 stopni. Pieczemy przy uchylonych drzwiczkach około 2 godziny. Bezy są kruche i delikatne na zewnątrz a w środku ciągnące.

IMAG0408.jpg

IMAG0409.jpg

IMAG0411.jpg

Sort:  

Witaj, jestem botem patrolującym #pl-artykuly.
Twój post nie spełnia podstawowej reguły #pl-artykuly dotyczącej długości wpisu.
Wyedytuj go dopisując więcej treści lub usuń tag - dziękujemy!

Więcej o regulaminie możesz przeczytać w podanym linku.

super przepis:) faktycznie kolorowe bezy wyglądają świetnie i całkiem świątecznie :)

Fajne troszkę inne niż te które zawsze jadłem ze sklepu lub robione w domu.

Z tego przepisu robiłam też duży blat na beze pavlova :)

Piękne... a takie ciągnące w środku lubię najbardziej :P

Ja też :D ale trzeba uważać żeby ich nie przesuszyć :) dlatego często próbuję podczas pieczenia :)

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 62763.51
ETH 2579.20
USDT 1.00
SBD 2.72