Październikowa nostalgia

in #polish6 years ago (edited)

Zanim nastała w moim życiu era YT i Spotify, mogło to być dekadę temu (strasznie to brzmi), tak nazwałam folder w moim stacjonarnym komputerze, w którym to znalazły się melodie wtedy bliskie mojej duszy. Melodie, których wcześniej nie znałam, o których istnieniu nie wiedziałam, które odkryłam przypadkiem. Poezja śpiewana. A właściwie kilka zaledwie utworów, które przebrnęły przez wąskie ucho "niekonesera" wychowanego na muzyce chodnikowej. Katowałam je w zapętleniu dopóty, dopóki ją miałam, tę nostalgię. Jak przechodziła, to i ja wracałam do lżejszych hitów, by po zmianie koloru liści na drzewach w rok później powrócić.
Dlaczego Październik? Bo w listopadzie to już pozamiatane. Październik jest dla mnie jakimś miesiącem przejścia, gdzie najwięcej się zmienia, gdzie po świecie najpoważniej widać, że przygotowuje się do snu, a my musimy się przyzwyczaić do większej ilości ciemności w naszej codzienności. Bo pożegnania nie są przyjemne, a październik żegna nas z latem, a często i z pragnieniami, nadziejami i planami, które niezrealizowane są ropiejącą zadrą duszy i ciężko je uśpić i zasuszyć na całą zimę. A trzeba.
W tym roku przyszła późno, bo i świat jakby nie miał ochoty zasypiać. Zaczęła się niewinnie. Wracając z "lofrów" od Obcego, wczesnym porankiem jak na październikowe standardy, na własnym podwórzu dostrzegłam rzecz wręcz niemożliwą dla mnie, dlatego że zazwyczaj widuję je późną wiosną.
Dmuchawiec.
IMG_20181022_073339.jpg

O jakże on mi nie pasował wtedy to tego czasu i miejsca! Tak bardzo, że postanowiłam zrobić mu zdjęcie ;-) Dopiero gdy zamknęłam drzwi, gdy uporałam się z codziennością, i z kubkiem parującej kawy mogłam zasiąść do przeglądania zasobów globalnej sieci, zamarłam. To tak - "Ave"! Poszukałam i włączyłam utwór, w którym zakochałam sie 10 lat temu. Zrozumiałam. Bo cóż bardziej niż Dmuchawiec może przypomnieć nam o ulotności, delikatności i pięknie życia, niż on stojący samotnie, dźwigający ciężką rosę rozpoczynającego się właśnie dnia? Jakby mi szeptał - "Memento mori"...

Sort:  

Congratulations @agullax! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You made more than 50 upvotes. Your next target is to reach 100 upvotes.

Click here to view your Board of Honor
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Do not miss the last post from @steemitboard:

The Meet the Steemians Contest is over - Results are coming soon ...

Support SteemitBoard's project! Vote for its witness and get one more award!

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 62629.89
ETH 2572.37
USDT 1.00
SBD 2.74