You are viewing a single comment's thread from:

RE: Z polskiego na nasze, co to właściwie ten stan zapalny? jak działają leki przeciwzapalne ?

in #pl-zdrowie6 years ago (edited)

masz stan zapalny w postaci np. jelitówki lub zwykłej gorączki i pozbywasz się dużej ilości płynów (np. przez pot) to woda ze szczyptą soli powoduje, że ów woda wchłania się do organizmu zamiast przelecieć przez Ciebie z góry na dół lub co gorsza z góry na dół i do góry XD Nie mówię tu o łyżeczkach łyżkach czy workach, tylko o szczyptach, o naprawdę niewielkich ilościach.

potrzebne źródło, i nie dlatego ze sie czepiam a dlatego, ze informacje powinny byc weryfikowalne,a mi samo slowo z artykulu bez zrodel i podania kompetencji piszacego nie wystarczaja ;)

Sort:  

Hej Rafalski, spoko spoko nie ma sprawy aa źródło do czego potrzebujesz? na temat białych krwinek, efektów jelitówki czy o roli soli w organizmie ? Ogólnie artykuł to jest wiedza z biologi klasy bodajże 7 podstawówki - nie są to moje wymysły.

Chętnie pomogę wyznaję też zasadę, że pomóc to nie znaczy zrobić coś za kogoś ;)

Wybacz, że trochę pójdę na łatwiznę ale sam możesz podskoczyć do biblioteki i poprzeglądać źródła, książki medyczne. Co mogę Ci zaproponować na początek hmm np:

  • Mikrobiologia lekarska - Piotr Heczko (podręczniki dla lekarzy i studentów medycyny)
  • Immunologia - Jakub Gołąb - wydawnictwa PWN (podręczniki dla lekarzy i studentów medycyny)
  • nie pamiętam dokładnie teraz tytułu podręcznika do farmakologii bo nie mam okładki ale z wydawnictwa Państwowego Zakładu Wydawnictw Lekarskich. Jak podjadę do Ciotki po nią to za pamięci spiszę.

Na początek jednak coś lżejszego, proponuję coś o białych krwinkach. Moje córki strasznie lubią tą serię.

W książkach, które zaproponowałem powyżej znajdziesz znacznie więcej szczegółów niż to co sam napisałem ponieważ moim celem było przełożenie "z polskiego na nasze" a nie lubię wyważać otwartych drzwi. Pozdro A.N. ;)

zacytowałem w komentarzu konkretny wycinek, który mnie interesuje. Interesuje mnie metodologia badania według którego stwierdzono:

to woda ze szczyptą soli powoduje, że ów woda wchłania się do organizmu zamiast przelecieć przez Ciebie z góry na dół

pozdrawiam

Przykro mi nie znajdę metodologii badań na podstawie, których przeprowadzono badania wpływu soli na organizm. Nie mam do takich danych dostępu. Z tego co pamiętam ze studiów metodologia to badania nad wypracowaniem metod badań i jej celem jest znalezienie ścieżki, która da najlepszy efekt badania i jest oparta na głównie na logice a nie na badaniach ale może się mylę, nie wiem nie znam na tym .. w każdym razie olać to ;P wracając do tematu mogę tylko poratować wynikami takich badań.

Poszukaj opracowania Christoas Mantzorosa na temat metabolizmu minerałów z chyba z 2011. Tam znajdziesz cenne wiadomości. Ja z nich parę lat temu korzystałem bo miałem dostęp po rodzinnych znajomościach ;). Ciężko je dostać w PL po PL - nie wiem czy w ogóle możliwe ale na pewno kupisz subskrypcję w necie gdzieś na tej stronie http://ees.elsevier.com/metabolism - to jest czasopismo medyczne ale kupując subskrypcję dostaje się dostęp do archiwów numerów - bynajmniej tak kiedyś było.

Jeżeli chodzi o coś polskiego to w polskim przekładzie znajdziesz np książkę rosyjskiego dr. Ivana Nieumywakina pod tytułem Sól.

Proszę, podane na tacy ;)

Niestety takie opracowania zawsze są płatne, nawet dla medyków. Jeżeli masz w rodzinie kogoś kto jest powiązany z tym środowiskiem to zagadaj bo często mają służbowo dostępy do takich materiałów. Jeżeli jednak nie masz takiej możliwości lub nie chce Ci się w to inwestować to pozostają podręczniki do biologii z podstawówki.

Pozostanie Ci tylko jeszcze weryfikacja czy ludzie piszący takie książki, badania i opracowania są wiarygodni, jak zweryfikujesz to, co napisali to chętnie wrócę do tematu bo sam jestem Ciekaw efektów takiego śledztwa bo osobiście tych ludzi nie znam, opieram wiarygodność na ich osiągnięciach w świecie nauki.

Pzdr
AN

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.11
JST 0.031
BTC 68548.71
ETH 3847.93
USDT 1.00
SBD 3.73