Aż trudno w to uwierzyćsteemCreated with Sketch.

in #pl-travelfeed5 years ago

a.jpg

Przeglądałem dzisiaj zdjęcia w telefonie, jakoś tak naszło mnie na wspomnienia albo czegoś szukałem nie pamiętam dokładnie;p iii znalazłem TO ! aż trudno uwierzyć, że są to zdjęcia które zrobiłem w okolicach swojej rodzinnej miejscowości dokładnie rok temu.

b.jpg

Wybrałem się tamtego dnia na wycieczkę, w celu zdobycia niewielkiego szczytu, na którym mieści się obserwatorium astronomiczne. Przyznam, że jest to dość często uczęszczany przeze mnie szlak jednak samo obserwatorium odwiedziłem raz lub dwa razy w życiu i było to bardzo dawno temu. Tak dawno, że mało co pamiętam z wnętrza.
Cała wyprawa zajęła mi nieco ponad 3 godziny. Latem wychodzi się tam nieco szybciej jednak w okresie zimowym, śnieg miejscami sięgający do uda - najdokładniejszy pomiar głębokości uzyskuję się podczas nieuważnego stawiania stóp na nieutwardzonych odcinkach trasy - lód i zwiększające się nachylenie terenu, utrudniają wyprawę i wydłużają czas.

c.jpg

Kiedy doszedłem do celu przywitało mnie niemiłe zaskoczenie ponieważ w tym dniu akurat było ono zamknięte dla turystów. Tak więc samo obserwatorium mogłem poobserwować jedynie z zewnątrz, siedząc na ławeczce nieopodal łapiąc dodatkowy łyk powietrza i zastanawiając się czy moje płuca wrócą wraz ze mną, czy zamierzają już tam zostać na stałe - mimo iż prowadzę w miarę sportowy tryb życia nie nadaję się na alpinistę.
Budynek jego funkcjonowanie, lunety itp opiszę Wam w innym poście, kiedy trafię na dzień otwarty i będę miał więcej materiału.

d.jpg
( To jedno zdjęcie wykonałem innym razem, znacznie później w kwietniu tego roku ale wrzucam żeby przedstawić o jakie obserwatorium mi chodzi, z dnia 20 grudnia nie mam niestety żadnego zdjęcia)

e.jpg

Jednakże zmartwienie nie trwało długo gdyż niedaleko budynku znajduję się polanka z której widok potrafi zrekompensować wysiłek wspinaczki przez śnieg i wiele wieeele więcej, jest to moje małe miejsce na ziemi ;)

Dziękuje za przeczytanie, śniegu co prawda za oknem nie ma ale mam nadzieję, że dzięki moim zdjęciom chociaż na chwile mogliście się przenieść w śnieżną krainę :)

f.jpg

Pozdrawiam i życzę białych Świąt !

Sort:  

Właśnie zauważyłem, że moje zdjęcie profilowe jest zdjęciem wykonanym tamtego dnia:).
aaaa.jpg

Manually curated by the Qurator Team. Keep up the good work!

Dziękujemy za to, że jesteś częścią społeczności #pl-travelfeed!

Zapraszam do zapoznania się postami opublikowanymi w zeszłym tygodniu, twórcy tych postów liczą na Twój głos, zapraszam do głosowania, następnym razem to Twój post może walczyć o tytuł najlepszego postu tygodnia tagu #pl-travelfeed.

komentarz.png

Dowiedz się więcej o TravelFeed klikając na baner powyżej i dołącz do naszej społeczności na Discord.

Kuratorzy tagu #pl-travelfeed
@rozku & @lesiopm

Congratulations @peter.goki! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You distributed more than 1000 upvotes. Your next target is to reach 1250 upvotes.

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

To support your work, I also upvoted your post!

Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.16
JST 0.030
BTC 65754.91
ETH 2670.18
USDT 1.00
SBD 2.88