Top 12 książek sportowych

in #pl-sport6 years ago (edited)

ksiązkisport.jpg
Moja mała kolekcja

Jednym z moich hobby jest czytanie książek i biografii sportowych. Oto moja lista ulubionych pozycji:

12.Mistrzowskie Rozmowy- Biało Czerwony Mundialiści- kupiłem tę książkę przed Mundialem, by bardziej wczuć się w klimat i zostałem bardzo pozytywnie zaskoczony. Jest zbiór rozmów z polskimi uczestnikami(lub osobami zaznajomionymi w temacie) wszystkich dotychczasowych mistrzostw świata w piłce nożnej, w których braliśmy udział. Wywiady zostały przeprowadzone w bardzo ciekawy sposób. Czyta się lekko i szybko.

Mistrzowskie rozmowy.jpg

11.Michael Jordan-Życie- Autor książki Ronald Lazenby przez wiele lat śledził karierę jednego najlepszych sportowców wszech czasów. Z jego zapisków powstała wręcz kultowa biografia koszykarza. Autor w tej książce przytacza wiele nieznanych faktów z życiorysu Jordana. Rozpoczynając od jego najmłodszych lat, rozmawiając ze znajomymi i uzupełniając to wszystko o własne przemyślenia stworzył rzecz po którą powinni sięgnąć nie tylko fani koszykówki. Książka ma uwaga....672 strony!

jordan.jpg

10.Kuba-Autobiografia- Małgorzat Domagalik autorka książki wyciągnęła od najlepszego polskiego piłkarza ostatnich lat, bardzo wiele...Kuba zmierzył się tej książce ze swoimi demonami, mianowicie opisał dzień w którym na jego oczach rozegrała się tragedia rodzinna... Książka bardziej niż na samych aspektach sportowych skupia się na Kubie i jego osobowości. Warta polecenia.

kuba.jpg

9.Thomas Morgenstern-Moja Walka o Każdy Metr- Świetna książka, która bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła. Jestem fanem skoków od bardzo dawno. Jestem jednym z tych który wiedział kto to jest Adam Małysz dużo, dużo wcześniej niż wybuchnęła "Małyszomania", dlatego z chęcią przeczytałem autobiografię Morgensterna- jednego z najwybitniejszych skoczków na świecie. Thomas pokazuje w książce, że skoki to nie tylko uczucie wolności i sława...Opisuje jak presja, chęć zwyciężania i ostatecznie strach przed skokiem zakończyły jego karierę...

morgen.jpg

8.Dream Team- Każdy fan NBA wie jakim zjawiskiem była olimpijska drużyna koszykarska Stanów Zjednoczonych z 1992 roku. Autor książki, dziennikarz Jack McCallum był przy tej drużynie od początku do końca i rzecz jasna opisuje w książce wiele nieznanych do tej pory faktów oraz kalejdoskop gwiazdorskich charakterów, który nie zawsze było łatwo okiełznać. Jak dla mnie jak na razie najlepsza książka związana z koszykówką.

dream team.jpg

7.Andrzej Iwan- Spalony- Książka, która ma sobie coś mrocznego i jednocześnie wzniosłego. Andrzej Iwan bardzo szczerze opisuje w niej swoje dramaty. Był gwiazdą, miał wszystko, lecz los, a w szczególności nałogi sprawiły, że kilka razy targnął się na swoje życie. Mocna rzecz.

spalony.jpg

6.Stan Futbolu- Krzysztof Stanowski założyciel portalu "Weszło" opisuje nieznane dotąd nikomu sytuacje ze świata piłki nożnej, otwiera wiele kulis,a co najważniejsze nie mydli nikomu oczu. W książce znajdziemy wiele anegdot i szydery, ale właśnie taki styl ma Stanowski. Mi to bardzo odpowiada i po książkę jednego z moich ulubionych dziennikarzy sportowych sięgnąłem od razu.

stanfutbi.jpg

5.Kukuczka. Opowieść o Najsłynniejszym Polskim Himalaiście- Jeśli niektóre z pozycji na tej liście były pozytywnymi zaskoczeniami, to biografia najsłynniejszego polskiego himalaisty jest największym pozytywnym zaskoczeniem. Czytając książkę ma się wrażenie, że jest się w górach razem z Jurkiem. Rozumiemy co nim targało, gdy zamiast rodziny wybierał kolejną daleką podróż. Emocjonujemy się kolejnymi opisywanymi wyprawami. Staramy się zrozumieć jak miłość do gór przewyższa miłość do życia... Dodatkowo książka jest opatrzona wieloma pięknym zdjęciami i momentami czytając ją ma się wrażenie, że trzyma się w rękach piękny album.

kukuczka.jpg

4.Ja,Ibra- Z reguły nie lubię autobiografii czynnych jeszcze sportowców, lecz książka Zlatana Ibrahimovica to moja ścisła czołówka. Zlatan od zawsze był fenomenem i specyficznym człowiekiem. Mówi się, że swoim ego mógłby obdzielić całą Szwecję. Mimo to ma ogromny dystans do siebie i stalową psychikę. W swojej książce więc nie boi wygłaszać się kontrowersyjnych opinii. Jeśli coś nie podoba się Zlatanowi to Zlatan o tym mówi...

ja zlatan.jpg

3.Kowal. Historia Prawdziwa- Pierwsza książka sportowa, którą przeczytałem w życiu. Biografia Wojciecha Kowalczyka, srebrnego medalisty olimpijskiego z Barcelony. Kowalczyk znany z bezkompromisowego języka otwarcie mówi, że gdyby traktował piłkę poważnie zaszedłby dużo, dużo dalej. Książkę czyta się lekko, Kowal przytacza w niej wiele anegdot z czasów swojej krótkiej kariery. Bardzo polecam.

kowal.jpg

2.Bieg po Życie- Piękna książka. Nie trzeba być fanem sportu, by zauważyć jej walory. Autobiografia Lopeza Lomonga, biegacza długodystansowego, któremu bieganie uratowało życie. Książka wciąga od pierwszej strony. Momentami sprawia, że szczena opada na podłogę. Piękna i wzruszająca historia w którą, aż trudno uwierzyć...

bieg po życie.jpg

1.Robert Enke. Życie Wypuszczone z Rąk- Depresja u sportowców to temat, który dopiero od niedawna zaczyna wychodzić na jaw. "Życie wypuszczone z rąk" jakkolwiek to zabrzmi to piękna książka. Już sam tytuł i okładka mówi bardzo wiele. Książka opisująca życie bramkarza, który miał świat u stóp. Bramkarza, który walczył nie tylko na boisko, ale walczył również z samym sobą. Walczył ze strachem i chorobą. Pozycja ta daje nam dużo do myślenia. Napisał ją jego przyjaciel Ronald Reng, próbując wyjaśnić przyczyny depresji i reprezentanta Niemiec i przybliżyć nam jego cierpienie. Książka która bardzo porusza. Polecam.

życie wypuszcz.jpg

Oczywiście wszystkie książki sportowe, które przeczytałem są jak dla mnie świetne. Przeczytałem ich dużo więcej i każdą polecam, nie tylko te z mojego top 12.

Na koniec podam jeszcze tytuły które są na mojej liście do przeczytania. Kto wie, może któraś z nich też zasługuje na miejsce na topce...

  • Bramkarz, czyli outsider
  • Arkadiusz Gołaś. Przerwana Podróż
  • Manchester United.Diabelska Biografia
  • Pirlo. Myślę, więc gram
  • Iverson. Życie to nie gra
  • Grzegorz Tkaczyk. Niedokończona Gra.
  • Andre Agassi. Open(Ponoć jedna z najlepszych książek sportowych, jednak nakład w Polsce wyczerpał się bardzo dawno temu i czekam na dodruk).
Sort:  

Serdecznie zapaszam do tagu pl-ksiazki! :)

Świetne zestawienie! Ja raczej po tego typu książki nie sięgałem, ale pora to zmienić. Od razu zapisałem sobie kilka tytułów, które będę chciał przeczytać.

Liczę, że gdy przeczytasz kolejne pozycje, to podzielisz się z nami opinią na ich temat.

Jeszcze raz gratuluję pomysłu na wpis i samego wykonania :)

Dwie pierwsze pozycje polecam bardzo!

Coin Marketplace

STEEM 0.26
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 64107.21
ETH 3073.84
USDT 1.00
SBD 3.88