MOJA DZIAŁKA #7. DO IT YOURSELF. ZRÓB TO SAM. Nasadzenia, chodnik, poprawa wizualna.

in #pl-ogrod6 years ago (edited)

Zapraszam do dalszej części naszych zmagań z doprowadzaniem naszej działki do lepszego wyglądu.

1.JPG

Trawka już się zakorzeniła i rośnie dość przyzwoicie. Do tego aby być zadowolonym w większym stopniu jeszcze sporo pracy przed nami. Moim oczkiem w głowie został trawnik, o który zamierzam dbać najbardziej ze wszystkich roślinek jakie mamy na działce. Uważam, że trawnik dodaje uroku, jeżeli jest ładny, soczysty i zieloniutki, podkreśla pozostałą zieleń oraz dodatki.

2.JPG

Trawnik jest dość nowy więc aby prezentował się coraz lepiej to należy go kosić przynajmniej raz w tygodniu aby dobrze się zakorzenił, a przy tym częste koszenie nie pozwoli ewentualnym chwastom bądź niechcianym roślinkom wybić się i zawładnąć naszym trawnikiem.

3.JPG

Wszelkimi nasadzeniami oraz ich pielęgnacją zajmuje się przede wszystkim moja żona.
Mam kategoryczny zakaz dotykania jej roślinek i ich przycinania.
Świeżo zasadzone tuje Szmaragd zostały oddzielone od trawnika drewnianym płotkiem i teren nasadzeń został okryty agrowłókniną na którą moja małżonka położyła korę.
Kora została załatwiona po znajomości i jest to kora zbierana w lesie, jest gruba i świeża, nie taka jak w marketach gdzie przeważnie to są jakieś dziwne zrębki pomieszane z kora. Tej kory mieliśmy aż dwadzieścia worków, ale systematycznie ubywało jej. Do dnia dzisiejszego zostały nam jeszcze cztery worki.

4.JPG

Żona zajmuję się nasadzeniami, a ja jak zwykle zawsze coś tam dłubie. Tutaj jest praca związana z położeniem chodnika, przy którym było sporo pracy, ale dobrze, że udzielono mi porad przez fachowca i poszło mi nawet dobrze.

5.JPG

Wzdłuż naszego wejściowego chodnika zostały posadzone tuje kulki, też szmaragd,
Z wyborem tuj mieliśmy dylemat jakie wybrać, ale kilka spacerków po pobliskich działkach i rzetelny wywiad wśród działkowców utwierdził nas w przekonaniu, że najlepiej prezentuje się tuja Szmaragd.

6.jpg

Podpatrzyliśmy także w jakiej odległości sadzić te drzewka od siebie aby po osiągnięciu około 1.5 metra wysokości nachodziły na siebie. W ten sposób będziemy posiadać wiecznie zielony szpaler dający piękny żywopłot oddzielający alejkę, którą spaceruje sporo ludzi.

7.JPG

Sporo jeszcze mamy do zagospodarowania i przed domkiem, zaraz przy wejściu na działkę pozostał niezagospodarowany mały kawałek.

8.JPG

W tym miejscu powstał kawałek terenu zasypany ozdobnym kamieniem i zasadzono zostało parę roślinek, przeważnie różne odmiany traw. Wykopałem w tym miejscu także studnię która ma odprowadzać nadmiar deszczówki.

9.jpg

Na samym środku trawnika pozostałe jedyne drzewo ze starej działki, a jest to grusza i w okół niej posadziliśmy rododendrony, magnolie oraz hakurę.

2011-05-25 18.45.37.jpg

Olbrzymia radość z postępów sprawia, że chciało by się przyspieszyć wzrost roślinek, ale wiem, że za parę lat chciałbym aby właśnie te rośliny rosły trochę wolniej.

Sort:  

Przepiekna dzialka!!! Moze kiedys ja taka bede mial....

Zasadzilrm 120 krzewow na swojej posesji, przepieknie wygladaly przez wiele wiele lat. Przeprowadzilem sie do Walii, bez osobistej pielegnacji rozrosly sie tak ze w zeszlym roku musialem wszystkie wyciac. :(

Nie pilnowane roślinki mogą niezłego psikusa zrobić. Kumpel tez tak miał. Zasadził małe świerki na działce budowlanej i minęło parę lat bez przycinania i teraz ma dość spore drzewa. Pozdrawiam i dzięki.

Kolosalna różnica w porównaniu do stanu wyjściowego! Bardzo lubię czytać te opowieści z działki :)

Dziękuje bardzo. Właśnie, fajnie ogląda się zdjęcia z poprzednich lat i wtedy widać duże zmiany. Pozdrawiam.

"Super działeczka " ja mam jeszcze trochę zaniedbaną jeszcze trochę ją muszę dopicować, jak się mówi ale robię co mogę altane mam murowaną ale dosyć stara i jeszcze dwa pomieszczenia ,ktore według mnie są nie potrzebne .Działka jest po mamie, która nie obrabiała bo nie dawała rady. Myślę że moja też kiedyś będzie taka ładna ...... :)

Dziękuję za miłe słowa. Wszystko należy robić na spokojnie i powolutku. Działka to spore wyzwanie. Trzeba być na niej często, aby nie zarosła - a to może wielu zdziwić jak szybka roślinki rosną, a przede wszystkim chwasty. Pozdrawiam i życzę miłych chwil na działce.

To prawda lecz chodząc do pracy nie ma się tego czasu za dużo ale będę silna i będę się starała .....miłego wieczoru :)

Bardzo ładna działka, widać, że to Twoje oczko w głowie i wiele pracy włożyłeś, żeby teraz cieszyć się z efektów. Na pewno nie będziesz się nudził przez całe lato, żeby to właściwie utrzymać, a większość ludzi sądzi, że jak na działce "ogrodniczej" trawy nasadzi to teraz będzie już tylko relaks.

Relaks będzie to na pewno, ale właśnie wielu nie zdaje sobie sprawy ile jest zajęcia nawet na takiej małej działce. Wczoraj zalałem basen - idą upały, ach będzie się siedziało w baseniku z zimny drinkiem. Pozdrawiam.

Super :) Gratulujemy postępów :)

Dziękuję ślicznie i pozdrawiam z Kalisza.

Pięknie! Oj coś czuję, że w wakacje a może i już teraz to ciężko Was będzie zastać w miejskich pieleszach. :)

Dzięki. Zgadza się w blokowisko latem przy upałach to tragedia. Działeczka oprócz pracy daje też wypoczynek, ale na ten wypoczynek trzeba się trochę napracować - nie martwi mnie to. Pozdrawiam.

Pięknie! Widać, że tam się wypoczywa!

Dziękuję ślicznie. Przed chwilką zadzwoniła moja mama, że otrzymała już prezent. Dziękuję Ci bardzo. Była przeszczęśliwa, aż krzyczała z zadowolenia. Sąsiadki zdążyły już prezent obejrzeć. Dziękuję i pozdrawiam.

Super! Bardzo się cieszę ☺️🌸☺️ przekaż proszę Adam, aby Mama dolewała codziennie, kropelkowo wody, tak aby gąbka florystyczna nadążyła ją wchłonąć - wówczas kwiaty postoją dłużej 😉 i oczywiście uściski dla Mamy! Pozdrawiam serdecznie 😉😉😉

OK, przekaże i jeszcze raz dziękuję. Pozdrawiam.

Bardzo ładna działka :) Czekam na kolejne opowiadania, pozdrawiam :)

Dziękuję ślicznie. Z działki mam już trochę materiału przygotowanego. Ten sezon przyniósł mi sporo zajęć, więc będę miał o czym pisać. Pozdrawiam.

Super! Najważniejsze, że wszystko robicie własnymi rękami, a to cieszy najbardziej. A grusza ze starej działki fajna, bo będziecie mieli swoje, nie pryskane gruszki !

Z gruszkami to trochę kicha. Wszystkie grusze na działkach chorują, Jest dużo drzew iglastych i niektóre wytwarzają jakieś zarodniki, które rozsiewają się i nasza grusza ma rdzawe liści i gruszki tak samo. Żeby je mieć to trzeba pryskać, a to nie ma już sensu. Dzięki i pozdrawiam.

Miła niespodzianka. Dzięki. Właśnie wróciłem z przyjęcia komunijnego - moje obżarstwo nie ma umiaru.
ODPOCZYNEK. :)
Pozdrawiam.

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.11
JST 0.031
BTC 69067.71
ETH 3754.33
USDT 1.00
SBD 3.72