🍃MINI TORTILLE Z JARMUŻEM - HIT NA DOMÓWKĘ 👍 ❤ 👍 Konkurs Kulinarny nr 3

Z wielką przyjemnością zgłaszam swoje danie do kolejnej edycji konkursu kulinarnego organizowanego przez @grecki-bazar-ewy

IMG_20180321_173320.jpg

"Danie z jarmużem" to temat tej edycji konkursu i powiem Wam szczerze, że pierwsza rzecz o której pomyślałam to to, że przecież przedwiośnie to nie sezon na jarmuż. Na szczęście supermarkety nie przejmują się sezonowością roślin :) Do koszyka zakupów dorzuciłam więc paczkę jarmużu i zaczęłam się zastanawiać co dobrego upichcić. Wymyśliłam danie, które często serwuję swoim gościom tym razem jednak wzbogacone o tą super kapustę :)

"Jarmuż to odmiana kapusty o długich, pomarszczonych liściach, której właściwości zdrowotne są doceniane m.in. w Skandynawii. W Polsce mało kto wie, jakie wartości odżywcze posiada jarmuż, dlatego jest traktowany bardziej jako roślina ozdobna. Tymczasem barwne liście jarmużu (w różnych odcieniach zieleni, fioletowozielone i fioletowobrązowe) są skarbnicą białka, błonnika, witamin - przede wszystkim C i K, a także soli mineralnych - zwłaszcza wapnia i potasu, oraz sulforafanu - silnego przeciwutleniacza."
Żródło cytatu

MINI TORTILLE Z JARMUŻEM - HIT NA DOMÓWKĘ

IMG_20180321_165701.jpg

Składniki:

  • mąka pszenna
  • jajka
  • mleko
  • przegotowana woda
  • wędlina
  • ser żółty
  • majonez
  • keczup
  • papryka czerwona
  • koperek
  • jarmuż
  • sól, pieprz cytrynowy, imbir mielony
  • olej do smażenia

Wykonanie:

Pierwsze co musimy zrobić to usmażyć najzwyklejsze naleśniki. Przeważnie każdy kucharz ma swój własny sprawdzony sposób i proporcje mąki na te placki. Ja zawsze robię to na oko. Do pełnego dużego talerza mini tortilli potrzeba 5 naleśników. Szklankę mąki łączymy z mlekiem, jajami i wodą tak by powstała konsystencja gęstej śmietany. Doprawiamy solą, pieprzem cytrynowym i imbirem.
IMG_20180321_165912.jpg

Łączymy składniki mikserem lub trzepaczką.

IMG_20180321_170456.jpg

Smażymy naleśniki na rozgrzanej patelni z odrobinką tłuszczu.

IMG_20180321_170709.jpg

Pozwalamy naleśnikom przestygnąć.

IMG_20180321_171434.jpg

Ostygnięty placek smarujemy majonezem i keczupem. Układamy wędlinę, ser żółty, jarmuż, pokrojoną w kostkę paprykę i koperek.
IMG_20180321_171949.jpg

Zawijamy ciasno.

IMG_20180321_172045.jpg

Kroimy w plastry.

IMG_20180321_172122.jpg

Danie jest gotowe:

IMG_20180321_173138.jpg

Mini tortille z jarmużem to danie proste i pyszne. Czas przygotowania dla osoby, która ma doświadczenie w smażeniu naleśników to dosłownie kilkanaście minut. Te ciekawe zawijaski można przyrządzić używając dowolnej sałaty zamiast jarmużu, w wersji wegańskiej lub wręcz odwrotnie z dodatkową porcją kurczaka lub wędzonego łososia. U mnie mini tortille to imprezowy hit, którego moi przyjaciele niejednokrotnie mieli już okazję spróbować :) Serdecznie polecam Wam wypróbować to proste i intrygujące danie.

Pozdrawiam i życzę smacznego!

Sort:  

bardzo ładne fotki i apetyczne :) zapoznaj sie z polska spolecznością na czacie https://steemit.chat/channel/polish tam można promować posty w dodatkowym kanale, ktoś może doceni twoje posty bardziej :)

Masz rację, Jej zdjęcia autorskie są bardzo ładne a posty dobrze napisane, ciekawe i własne.
Nie pomyślałam o zaproszeniu @kittyspawspl na chat, może dlatego że sama rzadko tam wchodzę z braku czasu.

Dziękuję :)

@grecki-bazar-ewy dziękuję za miłe słowa, mam charakterystyczną zastawę, która trochę jest jak własnoręczny podpis na każdym zdjęciu :) Jak mi się kiedyś wytłucze, to nikt mi nie uwierzy, że dania są moje :P

Na zastawę zwróciłam uwagę, jest na prawdę ładna i rzeczywiście charakterystyczna :)

Dziękuję za komplement, mam konto na steemit dopiero kilkanaście dni i jeszcze nie ogarniam jak to wszystko działa, każda porada jest więc na wagę złota :)

Wrrrrrrrrr i Mniam Mniam : ) Super :) Jeżeli można tak powiedzieć o daniu to po prostu ślicznie, smakowicie i na temat :)

dzięki @Malina1979, były pyszne mój chłop opędzlował cały talerz nie zdając sobie sprawy, że to jarmuż a nie zwykła sałata ;-)

Nie dziwię się bo sam bym opędzlował tą porcję hihi :) - kiedyś jarmuż był stosowany tylko jako ozdoba na półmisek i wycinało się róże z marchewek gotowanych w wodzie z octem, barwiło się je sokiem z buraczków ( zakwasem) i wystarczało. Jednak jarmużu nikt nie zjadał a szkoda, bo to bogata w witaminy i pełna właściwości odżywczych roślinka.

Ewuś - dzięki Tobie rozwijamy nasze kulinarne hobby - i to jest piękne, nie zapominajmy więc, że gotowanie,kulinaria, gastronomia - może być sztuką :)i jest nią ...... 100 lat 100 lat niech żyje, żyje nam:)

Moja mama kiedyś mi zrobila podobne zawijasy z feta, szpinakiem i czosnkiem! Cóż to było za przeżycie! Wspaniale smakowały.

Twoje się doskonale prezentuja!

Właśnie można eksperymentować, ja już robiłam w różnych wersjach - nawet z suszonymi pomidorami i słonecznikiem. Zawsze pycha :)

Coż za skład! Możesz rozwinać temat? Czy moczysz pomidory i słonecznik?

pomidory z oliwy w kosteczkę i słonecznik uprażony na suchej patelni + serek śmietankowy

Ha! Rewelacja! Dzięki:)

Wyglądają świetnie i zapewne tak smakują. Świetny pomysł. Gratki i pozdrawiam.

dzięki dzięki, były bardzo smaczne

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.16
JST 0.030
BTC 62102.31
ETH 2432.92
USDT 1.00
SBD 2.67