Polewa czekoladowa do piernika

in #pl-kuchnia4 years ago (edited)

Zgodnie z obietnicą podzielę się z Wami przepisem na polewę czekoladową, która od wielu lat jest w moim domu. Do piernika przetestowałam już wiele wiele różnych innych polew, ale ta mi pasuje idealnie, no i co jest najciekawsze, przepis na nią znalazłam w zeszycie mojej mamy ;-)

Piernik w polewie czekoladowej

Składniki

  • 3 łyżki wody
  • 3 łyżki cukru pudru
  • 3 łyżki naturalnego kakao
  • 100 g masła
Polewa czekoladowa

Wykonanie

Kolejność dodawania poszczególnych składników jest bardzo istotna.

W garnuszku zagotowujemy wodę, dodajemy do niej cukier i mieszamy do rozpuszczenia. Zdejmujemy z ognia i wkrajamy masło. Ponownie umieszczamy na gazie i mieszamy rózgą do połączenia składników. Zdejmujemy z ognia i dodajemy przesiane kakao energicznie mieszając rózgą, żeby pozbyć się wszelkich grudek.

Piernik bez polewy

Przed dekorowaniem, polewę należy trochę przestudzić. Z podanych składników polewy wystarczy Wam na udekorowanie dwóch pierników z mojego przepisu.

Moja rada, jeśli chcecie udekorować wszystkie cztery, nie róbcie polewy od razu z podwójnej porcji bo prawdopodobnie za bardzo Wam zgęstnieje i będzie ciężko ją rozsmarować na ostatnich piernikach.



Wrzucone z bloga dzięki SteemPress : https://www.kuchniabezvat.pl/2019/12/20/przepisy/polewa-czekoladowa-do-piernika/

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.034
BTC 63900.40
ETH 3140.82
USDT 1.00
SBD 3.98