Tata w domu... #1

in #pl-kuchnia5 years ago (edited)

kuchnia 3.jpg

Jako zatwardziały dekarz z rzadka bywam w domu. Spędzam głównie czas w plenerze poświęcając się pracy zarobkowej niemal do upadłego. Oczywiście z jednej strony finanse ważne z drugiej jednak strony moje pociechy (trzy córki) tracą sporo na nieobecności swojego taty.

Zdarzają się jednak sytuacje jak obecnie kiedy pokonuje mnie choroba, grypsko tfu...nie lubię. W tym miejscu co "złośliwsza" dama już się uśmiecha (37 st.C i już mężczyzna umiera), poniekąd tak jest. Nie jestem fanem obowiązków domowych w żadnym wypadku, absolutnie nie lubie (a który facet lubi?). Niemniej jednak kiedy spędzam chorując w domu czwarty dzień z kolei człowiek z nudów popada w rutynę. Sprzątanie wchodzi w nawyk, pranie? - gratka, wysłanie dzieci do szkoły, odrabianie lekcji - no problem. Ale kiedy przychodzi do gotowania, ciężko sprostać potrzebom moich małych kobietek, tym bardziej, że to moja żona jest zawodową kucharką, szefuje na kuchni jednej z naszych miejskich restauracji.

Nie mam szans w takim układzie aby dorównać mojej pani w kuchni, niemniej jednak dziatwy trzeba nakarmić kiedy szefowej nie ma w domu.
O dziwo kiedy zadaję pytanie moim "gnomom ogrodowym", co dzisiaj na obiad sobie życzycie? nie pada jako pierwsze Mc Donald a zazwyczaj kotlety z piersi kurczaka czy też spaghetti. Nie oznacza to, że nie lubią fast-foodów, o nie. Lubią jak wszystkie dzieci ale ten rodzaj żywności również staramy się robić w domu z własnych przepisów i produktów, pizze, hamburgery itd.

W dniu dzisiejszym na szczęście padło na spaghetti. Danie proste szybkie łatwe, opanowałem do perfekcji z półśrodków oczywiście. Czemu z półśrodków? A no dlatego, że spędzanie czasu w kuchni dłużej niż 30 min łącznie ze zmywaniem naczyń powoduje u mnie drgawki porównywalne do tych występujących w chorobie parkinsona. Nie gotuje sosu samodzielnie jak moja żona, poległbym w przedbiegach. U mnie przepis na spaghetti, którym dzieciaki się zajadają wygląda następująco:

20190330_145017.jpg

Około 500 gr łopatki wieprzowej mielonej, fix Bolognese oraz makaron w postaci świderek gdyż nitki przy jedzeniu doprowadzają moje pociechy do frustracji, a jako "poprawnie skonstruowany samiec" unikam sytuacji stresowych, problematycznych zawczasu :). Do tego zestawu dodaję czasem tarty parmezan, który w zasadzie spożywam jedynie ja czasem moja żona, dzieci nie przepadają.

Cała akcja trwa niespełna 25 minut. Na patelnie, wok lub inne preferowane przez was naczynie (ja używam patelnie zepterowską) wlewamy odrobinę oleju (1-2 łyżki stołowe), po rozgrzaniu wrzucamy mięso do podsmażenia. W między czasie nastawiamy garnek z wodą osoloną na makaron.

20190330_145327.jpg

Mięsko przy smażeniu mieszamy i rozdrabniamy drewnianą łyżką, upewniając się aby białko w mięsie solidnie się ścięło i przybierze z czerwonego szarawy kolor.

20190330_145613.jpg

Kiedy mięso całkowicie się obgotuje, podsmaży rozdrabniamy mięso zwykłym tłuczkiem do ziemniaków tak aby stanowiło małe odrębne kuleczki, grudki zamiast mielonych "robaków".

20190330_145942.jpg

Poświęcając minutkę przygotowujemy sos fix. Do ok 400 ml wody wsypuję dwie torebki. Dokładnie mieszam aby nie zostały grudki. Zalecenia producenta co do ilości wody to 250 ml na saszetkę ale pamiętajmy, że przy podsmażaniu mięsa wytrąci się woda i po dodaniu sosu może wyjść zbyt rzadki. Trzeba będzie dłużej gotować aby odparować więcej wody.

20190330_145852.jpg

Dobrze rozmieszany sos wlewamy do mięsa, mieszamy dokładnie i doprowadzamy do jego wrzenia, po czym gotujemy jeszcze ok 7-8 min na malutkim ogniu a w między czasie zajmujemy się gotowaniem makaronu.

20190330_150051.jpg

Moje pociechy nie lubią rozlazłych, rozgotowanych "klusek", śmiało mógłbym wyrzucić je do śmieci (mimo iż mam etatowy odkurzacz w postaci psa, labradora wabi się Drago, ale on również gardzi takim makaronem) dlatego zawsze staram się zrobić makaron al dente. Gdy nasze świderki są już gotowe zlewamy je na durszlak i odrobinę hartujemy zimną bieżącą wodą, jednak nie za dużo aby całkiem nie wystygły, mają jedynie być sprężyste i się nie kleić.
Efekt końcowy wygląda tak:

20190330_151812.jpg

Idealne szybkie danie, które dzieci lubią, wymaga niewiele czasu i wysiłku. Można oczywiście dodać odrobinę świeżej bazylii czy innej zieleniny, ja jednak nie potrafię namówić swoich dziewczyn do spożywania "trawopodobnych" wynalazków nad czym ubolewam. Młodość rządzi się swoimi prawami.
Jesteśmy już po obiedzie, rozmyślamy nad sposobem spędzenia kolejnych godzin bez mamy najlepiej nie brojąc i nie brudząc. W między czasie już planujemy kolację, zapewne skończy się na tostach z farszem "fantazja". Jeśli tak się stanie opisze wam przepis i przygotowanie w kolejnym wpisie. Życzę wszystkim smacznych posiłków i spokojnego, miłego weekendu.

Follow!Vote!Resteem!Comment!

Sort:  

Witaj, jestem botem patrolującym #pl-artykuly.
Twój post nie spełnia podstawowej reguły #pl-artykuly dotyczącej długości wpisu.
Wyedytuj go dopisując więcej treści lub usuń tag - dziękujemy!

Więcej o regulaminie możesz przeczytać w podanym linku.

Jak na faceta, który nie przepada za gotowaniem to super Ci wyszło. Mogłeś iść na łatwiznę i zamówić pizzę ale postanowiłeś stawić czoła temu wyzwaniu, brawo :D Jeśli kiedyś będziesz chciał zaskoczyć żonę gotując spaghetti bez użycia sosu z torebki daj znać ! Mam rewelacyjny przepis. Dzieci jeszcze nie skończą zjeść spaghetti, a już pytają kiedy znowu je ugotuję więc to najlepsza autoreklama 😂😂😂

Zaiste wątpię abym w tej dziedzinie pokonał lenia drzemiącego gdzieś na tyłach mojej potylicy ;) ale nauczyli mnie aby dobrych rad słuchać więc pisz śmiało jeśli to nie tajny przepis to nawet tutaj w odpowiedzi :) dzięki serdeczne.

Porcja na 4 osoby.
Rozgrzewam na patelni łyżkę stołową smalcu. Gdy ten się rozgrzeje dodaję około dwie łyżeczki papryki słodkiej by wydobył się z niej aromat. Wrzucam 500g mięsa mielonego ( indyk lub wieprzowina zależy kto co preferuje ) i doprawiam solą i pieprzem. Kroję dwie duże cebule w piórka, dorzucam do mięsa posypując leciutko solą i podlewam wrzątkiem. Gdy cebula będzie miękka wlewam passatę pomidorową i doprawiam organem, bazylią, szczyptą tymianku i kilkoma ząbkami czosnku. Przez około 20 min gotuję jeszcze na małym ogniu a na koniec rozpuszczam pokrojoną w drobną kosteczkę kulkę sera mozarella. Koniec ,:) Mięso oczywiście pozyskuję na targu nie kupuję w marketach.

Dzięki miła damo, aż mnie kusi żeby spróbować. Jak mi wyjdzie i moje "koneserki" stwierdzą, że pycha będę twoim dłużnikiem ;)

Trzymam kciuki i życzę powodzenia ! Dobrej jakości składniki to połowa sukcesu.

!tipuvote 0.3 hide

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 63945.57
ETH 3135.76
USDT 1.00
SBD 4.00