You are viewing a single comment's thread from:

RE: Greckie ciasto pomarańczowe - portokalopita.

in #pl-kuchnia6 years ago

Ten zapach pomarańczy wręcz ze zdjęcia wychodzi. :)

Jestem bardzo ciekawa smaku i na pewno kiedyś wypróbuję. Tymczasem pokazałam zdjęcie mężowi z komentarzem: "Zobacz jakie piękne greckie ciasto! Upiec takie?" A mój mąż na to, że bez czekolady i bez orzechów i w sumie nie jest ciekaw. Grrr...

I tu moje pytanie. Czy i Twój mąż lubi tylko to co zna, czy daje się czasem przekonać do spróbowania czegoś polskiego?

Sort:  

Myślę że spokojnie można dodać orzechy do tego greckiego ciasta ;) Smakuje cudownie, słodko i pomarańczowo, na pewno próbowaliście baklavę będąc w Grecji więc i to będzie smakowało :)
Mój mąż ma ulubione polskie dania: żurek, żurek i żurek! Poza tym lubi śledzie, makrelę wędzoną, ogórki kiszone, zupę grzybowa z makaronem, zupę krupnik, kaszę gryczaną. Wszelkie mięsa i sosy zjada chętnie no i przekonałam go do kilku zup, majonezu i herbaty.
W domu stosujemy kuchnię mieszaną ;)

Ale super! Żurek na Korfu.

U mnie w domu to tak fifty - fifty z nowościami kulinarnymi. Dzieci mamy kochane wszystkojady, lubiące warzywa i zupy, próbujące chętnie nowych potraw, ale mój mąż to jednak straszny konserwatysta żywieniowy. Ewidentnie w mamusię się dzieci wdały :)

Ja jestem taki cudak w jedzeniu od dziecka, do wielu potraw greckich jeszcze się nie przekonałam ;)
A żurek dla męża musi być taki świąteczny ze wszystkimi wkładkami, jak się zapewne domyślasz sama kiszę. W sumie nie wiem z jakiej mąki kiszę ale wychodzi i to jest najważniejsze ;)
Przypomniałam sobie że mąż bardzo lubi też piernik i sernik (makowca nie).
Z dziećmi to różnie bywa, moje wnuki u mnie wylizują talerze a w domu wybrzydzają, dobrze że Twoje dzieci wszystko jedzą :)

U babci to u babci. Moi też uwielbiają babcine obiadki - zupy gęste i naleśniki grube. :)

Koniecznie poproszę kiedyś o wpis na temat tych "nieprzekonanych" potraw greckich. :)

Dobrze :)
Wracając do ciasta, zrób, na pewno zniknie ;) Możesz dodać orzechy do masy.

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.13
JST 0.030
BTC 67685.37
ETH 3498.92
USDT 1.00
SBD 2.71