Słodko-pikantne frytki z batatów - Sweet and spicy fries from sweet potatoes

in #pl-kuchnia6 years ago (edited)

IMAG0121.jpg

[PL]

Dziś pomysł na pyszne frytki z batatów. Robię je bardzo często, zazwyczaj jako dodatek do obiadu lub po prostu jako kolacja. Wtedy wystarczy dorobić sos do maczania z jogurtu greckiego i czosnku i kolacja gotowa😊 Czasem używam samych batatów a czasem dokładam do nich marchewkę, korzeń pietruszki i zwykłe ziemniaki. Są zdrowsze niż tradycyjne frytki bo piekę je w piekarniku zamiast wrzucać na głęboki tłuszcz 😊

Potrzebujemy:

2 bataty
korzeń pietruszki
marchewka
oliwa
rozmaryn 2 gałązki
sól
chilli

IMAG0119.jpg

Przygotowanie:

Warzywa obieramy ze skórki i kroimy w grube słupki (ok 1-2cm). Wrzucamy do miski. Polewamy oliwą, posypujemy solą, chilli i listkami rozmarynu. Dokładnie mieszamy. Przekładamy na blachę do pieczenia wyłożoną papierem. Wstawiamy do nagrzanego piekarnika. Pieczemy około 25min w temperaturze 200 stopni (z termoobiegiem). Zamiast chilli możemy użyć papryki ostrej.

IMAG0120.jpg

IMAG0121.jpg

IMAG0123.jpg

[ENG]

Sweet and spicy fries from sweet potatoes

Today, the recipe for delicious fries from sweet potatoes. I do it very often, usually as an addition to dinner or as supper. Sometimes I use only sweet potatoes and sometimes I add carrots, parsley root and ordinary potatoes to them. They are healthier than traditional french fries because they bake them in the oven instead of throwing them on deep fat 😊

We need:

2 sweet potatoes
parsley root
carrot
oil
rosemary 2 twigs
salt
chilli

IMAG0119.jpg

Preparation:

Peel the vegetables from the skin and cut into thick bars (about 1-2cm). Place in a bowl. Pour with olive oil, sprinkle with salt, chilli and rosemary leaves. Mix thoroughly. Put on a baking tray lined with paper. Put in a preheated oven. Bake for about 25 minutes at 200 degrees. Instead of chilli, you can use hot peppers.

IMAG0121.jpg

IMAG0123.jpg

Sort:  

World of Photography Beta V1.0
>Learn more here<

You have earned 5.05 XP for sharing your photo!

Daily Stats
Daily photos: 1/2
Daily comments: 0/5
Multiplier: 1.01
Server time: 12:44:15
Account Level: 0
Total XP: 10.10/100.00
Total Photos: 2
Total comments: 0
Total contest wins: 0
When you reach level 1 you will start receiving up to two daily upvotes

Follow: @photocontests
Join the Discord channel: click!
Play and win SBD: @fairlotto
Daily Steem Statistics: @dailysteemreport
Learn how to program Steem-Python applications: @steempytutorials
Developed and sponsored by: @juliank

Próbowałem raz i całkiem spoko to było. Mojej dziewczynie akurar nie smakowało ale ja bym z chęcią zjadł nawet teraz :)

:)) Tez bym zjadła, zwłaszcza że jestem głodna:) Idealnie pasują do steków ;) Praktycznie zawsze jak robię steki to podaje do nich bataty :D

Weź mi nawet nie mów bo jestem w pracy i muszę zadowolić się kanapkami 😥

Do wypróbowania! :)
Jadłam kiedyś bataty pieczone na ognisku i mi nie smakowały, jednak przyprawione tak jak piszesz pewnie smakują zupełnie inaczej.

O! z ogniska nie jadłam :) bataty są bardzo słodkie i chilli równoważy tą słodycz. Rozmaryn też robi swoje. Oczywiście można użyć suszonego ale wtedy tak fajnie nie chrupie podczas jedzenia, bo suszony jest twardy :) Robiłam kiedyś też fajną zapiekankę z batatami, muszę ja zrobić jeszcze raz i wrzucić przepis :)

Właśnie tak pomyślałam że odpowiednie przyprawy zmienią smak batatów. Te z ogniska były nie tyle słodkie co mdłe ale ja też jestem trochę dziwak i nie szukałam innego rozwiązania bo się zraziłam ;) Grecy zajadają się pieczonymi batatami a w lepszych restauracjach podaje się również pure.
Po Twoim poście postanowiłam zgłębić temat batatów :)

Daj znać jak Ci poszło z tymi batatami ;)

Także jestem fanką frytek z batatów i słodkich ziemniaków w ogóle :) Nie robiłam nigdy z rozmarynem, a to na pewno ciekawy smak!
Możesz zajrzeć na mój przepis na frytki z warzyw korzeniowych, dodaję do nich panierkę ze zmielonych pestek słonecznika i dyni ;)
Pozdrawiam i witam Cię serdecznie, bo właśnie odkryłam Twój blog! :))

Super pomysł z tą panierką :D na pewno spróbuję! Również pozdrawiam :))

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 62102.06
ETH 2415.08
USDT 1.00
SBD 2.49