You are viewing a single comment's thread from:

RE: Budynki pasywne receptą na smog?

Bardzo ciekawy artykuł. Mam jednak pewne zastrzeżenie do formy - większość z pokazanych budynków dla mnie, wygląda koszmarnie. W zasadzie tylko pierwszy mi się podoba. Myślę, jednak że to po prostu kwestia projektu - dom może być prosty, a nie być klockiem.

Nurtuje mnie też wykorzystanie materiałów - np. czy przy budowie domu pasywnego może sprawdzić się glina/kamień albo drewno? Czy ściany muszą być wykonane z konkretnych, nowoczesnych materiałów?

Sort:  

Estetyka to rzecz subiektywna. Możliwe jest zaprojektowanie bardzo różnych form - ważna jest kompaktowość.

Materiały - wszystko zależy od konkretnego projektu. Drewno jest świetnym materiałem - dobrze izoluje więc taka konstrukcja nie ma mostków termicznych. Poza tym jest bardzo ekologiczne (choć to nie definiuje domu pasywnego). Glina w połączeniu ze słomą może stanowić bardzo ekologiczny materiał o nieco gorszych właściwościach termicznych. Kamień - nie stosowałbym go do tworzenia konstrukcji budynku - nie widzę to zalet. Lepiej już technologia tradycyjna - ceramika lub żelbet. Ale może mowa tu o okładzinie ścian, a nie konstrukcji? wtedy nie ma większego znaczenia (może mieć znaczenie rozwiązanie detali - kamień jest cięzki, więc powieszenie go na elewacji będzie wymagało większych elementów mocujących - co może spowodować mostki cieplne - bo przebijamy się przez izolację)

Dzięki za wyczerpujące wyjaśnienie. Nie znam się tak dobrze na konstrukcji budynków, ale widziałem budynki z kamienia wapiennego (najczęściej budynki gospodarcze) i podoba mi się ten materiał.

Przed chwilą nawet znalazłem dom pasywny wykończony kamieniem wapiennym :) tu. Fajna sprawa.

odsyłam też do mojego starego artykułu o księżycowym drewnie.

https://steemit.com/polska/@khrom/most-sulejmana-moze-z-drewna-ksiezycowego

Jak się okazuje drewno nie tylko może się sprawdzać ale ścięte we właściwym czasie i umieszczenie we właściwie zaprojektowanej konstrukcji, czyni go najlepszym dostępnym materiałem do budowy domów na świecie ;]

co do estetyki to odsyłam do chińskiej czy japońskiej architektury.. można ładnie budować niestety dziś mamy takie czasy że ludzie wszystko robią praktycznie i estetyka poszła na drugi plan. A z resztą piękno dziś kosztuje bo elementy prefabrykowane nie mają ładnych zdobień a jedynei pozwalaja budować szybko

Nie ma problemu zeby zbudowac taki dom. Po prosu izolacja bedzie za wykonczeniem

Licza sie pewne zasady odnosnie projektowania. Materialy czesto sa wtorne,

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.034
BTC 63212.56
ETH 3233.70
USDT 1.00
SBD 3.88