Most Sulejmana.. może zbudowany z Drewna księżycowego by się obstał?

in #polska6 years ago (edited)
Sort:  

@khrom jakieś dwa miesiące temu natknęliśmy się na ten filmik, i od razu zafascynowała nas ukryta siła, jaka drzemie w przyrodzie. W końcu wystarczy odpowiednia faza księżyca, aby procesy zachodzące w wodzie zdziałały cuda...na ironię losu, to kolejna z rzeczy, która kiedyś była tak oczywista, a brzmi teraz jak bzdura dla 'jakże nowoczesnego' świata. a właśnie brak wiedzy zadaje tu największy cios - przecież sam cesarz nałożył karę w postaci ścięcia głowy każdemu, kto odważy się budować statek z innego drewna niż księżycowe - a zadajmy sobie pytanie, jaką potęgą było kiedyś cesarstwo rzymskie? a statki - przecież były w większości nie tylko środkiem transportu, ale właśnie osiągania spektakularnych sukcesów, przez podboje... :)

przyznaj się, czy też po oglądnięciu filmiku i przestudiowaniu tematu zacząłeś marzyć o wybudowaniu domu z takiego drewna ? :D (tudzież wykupieniu). U nas nadal w planach :D

cóż ja już od dawna marzę o domku z drewna ale jak obejrzałem ten film to zdecydowanie nakręciłem się że jak będę stawiać to właśnie z takiego drewna ;)

jakby przeliczyć, to postawienie takiego domu w Polsce kosztuje tyle ile kupno/wybudowanie (nie pamiętam dokładnie, ale jakś czas temu sprawdzialiśmy) domu w UK. więc nie jest tak źle -)

a dom gotowy w 3 dni pod developerkę...ba, kto by nie chciał :D

a no to jest niewątpliwie atut tej technologi chociaż teraz pojawiło się kilka takich firm stawiających domy w kilka dni z elementów prefabrykowanych tyle ze ze oczywiście nie z takiego drewna ;)

Przeczytałam z prawdziwą ciekawością. Jestem stronnicza w tym temacie, dlatego tak mi się podobało - uważam, że natura i otaczający nas świat skrywają jeszcze wiele "tajemnic", które w wielu wypadkach mogłyby bez problemu iść w konkury z istniejącą technologią, którą ludzkość się tak zachłystuje. Nie neguję rozwoju technologicznego - sama czerpię z niego garściami, jednak uważam, że trochę jesteśmy zaślepieni w tym zachwycie. "Tajemnice" napisałam w cudzysłowiu, zazwyczaj jest to wiedza zapomniana lub niegdyś porzucona.

Ja też jestem zdecydowanie stronniczy w temacie ;) Moim zdaniem powinno się zrównać z ziemią większość betonowych budynków bo są one po prostu niezdrowe do mieszkania a także szkodliwe dla środowiska i budować tylko z takich materiałów.

To o czym nie napisałem w sumie a powinienem ,to, fakt ze jako czyste lite drewno domy te są w 100% biodegradowalne mogą zostać użyte po rozbiórce jako paliwo do kominka albo ponownie użyte do budowy czegoś innego.

Zdecydowanie zgadzam się również co od zaślepienia dzisiejszych ludzi przekonaniem że to co osiągnęliśmy jako cywilizacja dziś jest wiekiem świetności. Ludziom się wydaje że budowa z drewna, ziołolecznictwo czy też permakultura to jakieś średniowiecze a tak na prawde okazuje się że wiedza w tym zakresie wyprzedza zaawansowaniem naszą epokę o setki lat i dopiero dziś z pomocą nowoczesnych zaawansowanych przyrządów pomiarowych, zaczynamy rozumieć starożytne "zabobony" takie jak chociażby ten o którym mowa w artykule i to, dlaczego są najsłuszniejszym sposobem postępowania.

Z ciekawości, jaka jest różnica cenowa między tym drewnem a klasycznym drewnem? Materiał jest dostępny w PolscE?

jak robiłem research przed artykułem to znalazłem 2 firmy na polskim rynku do których podaje linki. jedna to Just wood it a druga to drewno 100. Firma justwoodit ma w ofercie coś takiego:

DREWNO KSIĘŻYCOWE THOMA HOLZ

Wariant ekonomiczny (ściany zewnętrzne Thoma Holz, ściany wewnętrzne: technologia tradycyjna lub szkielet eko) - 2 500 zł/m2 (konstrukcja)

Pełen system Thoma Holz - 6 000/m2 konstrukcji, 8 000/m2 stan ,,pod klucz"

ale jakie są porównania z cenami zwykłej budowy to niestety nie mam rozeznania.

No cenią się, tyle powiem ;)

niby tak chociaż to Polska filia niemieckiej firmy także na tamten rynek to wcale nie jest dużo.

Nigdy wcześniej o tym nie słyszałem, a bardzo ciekawe. Może kiedyś rozpowszechnią to na tyle, że i mi zbudują dom. :D

cóż tego co sie orientowałem to mogą ci budować już teraz. Koszty może ui wydaja się duże ale podobóz takie domy mogą być praktycznie w 100% samowystarczalne jeśli chodzi o ogrzanie oraz nie trzeba ich impregnować ani w żaden inny sposób dokłądać pieniędzy także ostateczny rachunek zysków i strat i tak jest na +

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.034
BTC 63094.38
ETH 3148.11
USDT 1.00
SBD 3.88