Tanie granie - Klawiatura do grania za 100zł

Yo.

Choć zajmuję się na tym blogu pisaniem recenzji przeróżniejszych anime, również w wolnych chwilach lubię sobie pograć. :) Są to gry multiplayer, typu Overwatch, LoL, Hots, CS:GO, oraz inne. Na moim biurku znajdowała się 5 -cio letnia już klawiatura membranowa firmy Tracer, i choć nie miałem do niej wielu zastrzeżeń, to chciałem kupić sobie lepszy sprzęt. Dostrzegłem ciekawą ofertę na Allegro, był to Razer Ornata w wersji Chroma.

Zapraszam do lektury :)

Cena klawiatury

Nowa klawiatura Razer'a kosztuje od 350 do nawet 470zł, lecz używaną można dorwać za 100zł na Allegro od firmy Adabet24. Klawiatura od tej firmy różni się jedyne tym, że nie ma podstawki pod nadgarstki (którą można dokupić za około 18zł w internecie). Jeżeli boisz się, że klawiatura przyjdzie w złym stanie bądź jest uszkodzona, firma również przyjmuje zwroty. Na każdą klawiaturę przyznawana jest 6 miesięczna gwarancja. Ale czy się opłaca?...

Cechy klawiatury membrano-mechanicznej

Użytkuję klawiatury od 3 miesięcy, i muszę przyznać, zdaje egzamin. Czym różni się klawiatura membrano-mechaniczna od normalnej, mechanicznej? Jest to klawiatura membranowa naśladująca mechaniczną. Jak to jest w praktyce? Hmmm, bardzo dobrze. Klik klawiatury w żadnym stopniu nie przypomina tej membranowej. W klawiaturze nie uświadczymy również gąbczasty klik, który jest wadą w klawiaturach niższej półki.

Jak działa mechanizm klawiszy?

Na samym dole jest membrana odpowiadająca za sygnał. Klawisz jest zahaczany o metalowy element, który stawia lekki opór i powoduje kliknięcie. Taka konstrukcja powoduje przyjemny dla uszu klik i przyjemne pisanie/granie na klawiaturze. Jeżeli chodzi o głośność, w porównaniu do switchów niebieskich, te w Ornacie są cichsze, przez co nasi domownicy podziękują nam za to. ^^

(zbliżenie na wyjęty klawisz)

Podświetlenie Chroma

Klawiatura obsługuje ponad 16 mln kolorów. Sprzęt obsługuje sterownik Razer Synapse 3 oraz 2. Na tym pierwszym, posiadamy 8 trybów, które możemy dowolnie personalizować na który klawisz, kiedy, w jakim kierunki itd. Możliwości podświetlenia są wręcz ogromne. Każdy coś znajdzie dla siebie :). Jest też opcja pobierania profili innych użytkowników. Oto filmik prezentujący podświetlenie Chroma autorstwa Studentinho.

Warto podkreślić, że w niektórych grach sterownik posiada oddzielne podświetlenie. W Overwatch'u klawiatura świeci się na kolor naszej postaci, migota kiedy ult jest naładowany. W Maplestory 2 klawiatura świeci się w zależności od naszej klasy, w czasie kiedy mapa się ładuje, lub nasza postać przyjmuje obrażenia. Gier powoli robi się więcej, więc możliwe że takie efekty będą mile widziane przy waszych ulubionych tytułach. :)

Jak się ogrywa przeciwników dzięki temu cudeńku?

Ano bardzo dobrze. Klawiatura posiada tryb Gaming, który eliminuje ghosting i obsługuje do 11 klików w tym samym momencie, oraz macro, który umożliwia nam przypisanie dany przycisk lub kombinację przycisków do wybranej przez nas funkcji. W grach FPS nie miałem żadnych problemów, również w grach MOBA. Według mnie, taka klawiatura jest bardzo uniwersalna jeżeli chodzi o typ gier w jakie gramy.

Podsumowanie

Klawiaturę możemy kupić od 100zł do 130zł na Allegro. Polecam kupić podstawkę pod nadgarstki, pisałem u kumpla na takiej poduszce i naprawdę, jest jedną z najwygodniejszych na rynku. Jest zaczepiania magnesami do sprzętu. Klawiatury w dystrybucji firmy Adabet24 różnią się jedynie układem klawiszy. Ja posiadam niemiecką, i w żadnym stopniu mi to nie przeszkadza. Do innego typu klawiatury idzie się przyzwyczaić. Oferty klawiatury możecie znaleźć tutaj.

Jeżeli masz jakieś pytanie, bądź wątpliwości, zapraszam do komentowania, postaram się odpowiedzieć na każde pytanie :) Miłego dnia/wieczoru!

Sort:  

U większości użytkowników podstawki pod nadgarstki mogą wywoływać bóle. Także niech każdy wedle własnego uznania zaopatruje się w ten sprzęt :) Ja korzystając z tego nabawiłam się zespołu cieśni nadgarstka, bez tego jest mi zdecydowanie lepiej. Chociaż wydaje mi się, że ma na to też wpływ spory układ biurko - krzesło - klawiatura.

Też mam od jakiegoś czasu klawiaturę mechaniczną i zdecydowanie lepiej się na niej pracuje niż na zwykłej. Pomijając to, że w grach można ciepnąć jednocześnie kilka klawiszy to jeszcze jest zdecydowanie lepszy komfort pracy przy pisaniu dłuższych tekstów. Nie dostrzegałam tego dopóki nie zaczęłam znacznie więcej pisać :) Aczkolwiek pytanie czy tanie klawiatury faktycznie są warte swej gloryfikacji?

Widziałem klawiatury z podstawkami z plastiku, możliwe że takie sprawiają ból. Poduszka w razer jest wykonana ze skóry i jest miękka. Problem z nadgarstkami może wywoływać niepoprawne ich ułożenie. Chodzi o kąt nachylenia, czyli albo biurko albo krzesło, tak jak pisałaś. A jakich switchy ma twoja klawiatura ? ^^

Używam podobnie wyglądającej klawiatury mechanicznej od dobrych 3 lat. Jest to jednak dość tani Chińczyk. Klawiatura nazywa się motospeed i kosztowała jakieś 200 zł. Muszę przyznać, że jest to chyba najlepsza klawiatura z jaką miałem styczność w życiu. Tradycyjny układ klawiszy, bez zbędnych udziwnień, jest mała, a pisanie na niej to czysta przyjemność. Może trochę głośna, ale akurat w moim przypadku nie ma to znaczenia :)

W tekście wspomniałeś o Maple Story 2. Jesteś w stanie porównać go do Maple Story? Bo jest to gra, która wyrwała mi dobre kilka lat z życiorysu i jestem ciekaw jak wygląda sprawa z MS2 ;)

Nie grałem w MS, ale w MS2 na pewno grafika się zmieniła i ogólnie przeszedł na 3D. Fajnie się pogrywa, jest bardzo fajny system bossów na dungeonach, tzn. unikanie ich ataków itd. Od tygodnia zagrywam i mam już 60h ^^

Właśnie kiedyś widziałem trailery i to przejście w 3D nie specjalnie mnie urzekło dlatego zanim zainstaluje chciałem się dowiedzieć, czy te gry są chociaż trochę do siebie podobne, czy to zupełnie co innego :)

Coin Marketplace

STEEM 0.27
TRX 0.11
JST 0.032
BTC 64579.45
ETH 3101.05
USDT 1.00
SBD 3.83