Co mnie wkurza w...? #2 - League of Legends

in #pl-artykul6 years ago (edited)

Co mnie wkurza w...? #2 - League of Legends

Czyli usługi/przedmioty itp. z których korzystam, a działają inaczej niż bym chciał.

Liga Legend, gra w krótej spędziłem więcej czasu niż kiedykolwiek mógłbym sobię wyśnić, bo gram w nią już ponad 5 lat, precyzując od września 2012 roku.

Więc, co mnie wkurza w Lidze legend?

Pierwszą rzeczą na pewno będzie dobór trybów rotacyjnych i usunięcie mapy crystal scar.

Legenda króla poro, tryb ten maiał swój urok za pierwszym może drugim razem.
Niestety tryb ten został nam zaserwowany w ciągu poprzedniego sezonu 11 razy, dość sporo jak na kolejkę pojawiającą się tylko w weekendy. Wyniesienie? Aż trzynaście razy. Kiedy na nieszczęście mój ulubiony tryb rotacyjny pojawił się tylko 3 razy, oczywiścię mówię tu o "Na pewno nie Dominion", znowu tryb Nemesis draft(wybierasz postacie przeciwnikom), tylko jeden raz.

Tryb dominion wraz z mapą crystal scar został usunięty jakiś czas temu, z powodu niskiej populacji. Nie chwaląc się, byłem częścią tej niskiej populacji i bardzo go lubiłem. Mecze były krótsze, bardziej dynamiczne. Na mapie sprawdzały się inne taktyki niż bycie po prostu silniejszym np. Zilean czy Janna był w stanie poruszać się po mapie na tyle szybko że przejmował punkty kontrolne zanim ktoś mu przeszkodził.

Druga rzecz to zmiany i decyzje firmy co do balansu?

Zdarzały się sytuację że bohater przeznaczony na dolną aleję całkiem dobrze radził sobię w leśie. Na takie smaczki firma odpowiadała zmianami w balansie sprowadzającymi go spowrotem na dolną aleję. W tym momencie opieram się tylko na wspomnieniach, ale taka sytuacja miała miejsce z Ezrealem sezon temu.

Swoją drogą jakiś czas temu popolarność zyskał wcześniej tylko sytuacjny przedmiot "Sztandar dowódcy" W ciągu ostatnich 5 lat można było go zobaczyć raz może 2 razy w miesiącu. Kilka patchy temu sytuacja uległa zmianie, przedmiot zaczął być popularny i... obecnie został usunięty, oczywiście w grze istnieje pewnego rodzaju zamiennik tego przedmiotu, niestety trudniej jest go efektywnie wykorzystać.

Nie wspomne o przedmiocie "Ohmwrencker" który posiada popularność na poziomie 0.02% ! Co ciekawe taka sytuacje jest prawie od zwsze, a jedyne zmiany balansu jakie ten przedmiot dostał w ciągu ostatnich 4 lat to tylko zmiany w cenie. Odnoszę wrażenie że nawet drużyna od balansu gry o nim nie pamięta.

Idąc dalej, Riot prowadzi politykę zmian. I na koniec każdego sezonu lub w połowie gra otrzymuje spore rewolucje w konkretnych rolach i przeznacoznych dla nich przedmiotach, celach na mapie czy też samym lesie. Nie jest to złe, powiew świeżości itp. Ale nauczenie się grania na konkretnej roli od nowa i całkowita zmiana ścieżek budowania postaci, jest upierdliwa.

Najgorsze jest to że sezon ósmy to całkowicie nie mój sezon, z gracza wysokiego złota (g2)
stałem się średnim silverem, a żaden z moich pomysłów z poza mety nie działa tak dobrze
Trzecią rzeczą jest polityka odnośnie blokad.
Chociaż osobiście nigdy nie miałem problemu z byciem toksycznym(nigdy bana na chat), to wielu moich kolegów przestało grać w Ligę z powodu permamentej blokady, nałożonej za wyzywanie innych.
Czy słusznie? Możliwe, mi się to nie podoba z jednego prostego powodu. W grzę jest przycisk "mute" i komenda "/mute all" czyli zwykłe wyciszenie.

Lol to gra polegająca na rywalizacji między dwoma drużynami, mając możliwość czatu między drużnowego czasem może dojść do napięć, i choć częściej w obrębe driużyny to i tak nie uważam że ban jest tu dobrym rozwiązaniem.
I miałem taką sytuację że jeden z tych moich nie codziennych wyborów był tak beznadziejny że skończyłem z 0 zabójstwami i 8 zgonami, jednym słowem słabo.
Więc zacząłem wyżywać się na przeciwnikach, nagle cała drużyna przeciwna zaczęła mi odpowiadać na wyzwiska swoimi. Do tego stopnia że woleli pisać do mnie zamiast grać. Jeden z nich napisał coś w stylu "Wole paść i odpisać takiej kurwie niż grać". Dla mnie wtedy drażnienie drużyny przeciwnej stało się podstawą jeżeli naprawdę chce wygrać.
I zawsze mogli mnie "zmutować".

Odnosząc się jeszcze do balansu, w grze czasami jest widoczny lekko wymuszony sposób grania. Kiedyś było głośno o blokadzie nałożonej na gracza Adellaideskyhart. Jego konto zostało zablokowane, za granie Singedem w roli supporta. Niecodzienna postać jako wspracie, niecodzienne czary przywoływacza, i współgracze którym nie podobał się jego wybór. Boom. Ban. (w tym przypadku głównym powodem był ten brak zadowolenia ze strony współgracza)
Podobna sytuacja przydarzyła się piątce graczy, w trybie wyniesienia. Starsza wersja tego trybu nie pozwalała na powrót do bazy bez śmieci. filmik
Czwórka z nich udostępniła screeny z nałożenia 14 dniowej blokady za tą taktykę. Inną sprawą jest że kara została zdjęta wcześniej, mimo to niesmak pozostał.

Sort:  

A gdzie wzmianka o Pyke? Support będący assasinem :D Aktualna meta jest dosyć ciekawa, połączenie brand i fidl daje free elo

Congratulations @n7reny! You have completed the following achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of posts published
Award for the number of upvotes

Click on the badge to view your Board of Honor.
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

To support your work, I also upvoted your post!

Do not miss the last post from @steemitboard:
SteemitBoard World Cup Contest - Home stretch to the finals. Do not miss them!


Participate in the SteemitBoard World Cup Contest!
Collect World Cup badges and win free SBD
Support the Gold Sponsors of the contest: @good-karma and @lukestokes


Do you like SteemitBoard's project? Then Vote for its witness and get one more award!

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 64093.86
ETH 3123.80
USDT 1.00
SBD 3.94