Sort:  

Jolie métaphore mon ami.
(Jouw dochter?)

Merci mon bon ami, c'est ma fille. :-)
C'était il y a environ dix ans.

Donc elle a au moins quatorze ans maintenant je presume. Fait attention, avant que tu le saches, t'es grandpère aussi. 😊

Elle a seize ans et je dois presque donner aux jeunes hommes le traitement d'Al Bundy. Hahaha. (Il y a douze ans, il est allé si vite ...)

Mais heureusement, elle est une jeune femme sage, forte et moderne. ;-)

Lol. Bundy: Psycho Dad.
Sage, forte et moderne. Comme son père.

Par contre; ton français est pas mal

Merci, oui elle me ressemble un peu.

Eh bien, je sais ce que le jeune homme pense. Ou comment ils manquent de penser avec leur cerveau, hahaha.

Mon français est très minimaliste, mais je suis bon avec un traducteur. En savoir assez pour voir si cela a du sens. ;-)

Maar ik leer er zo wel weer mooi wat bij. :-)

Heb er twaalf jaar permanent gewoond. Met als basis maar 2 jaar frans op school (EN lang geleden) begreep ik amper wat ze zeiden, laat staan dat ik een normale zin kon uitspreken. Kwam ook omdat we in het begin veel (te veel) met andere daar wonende Nederlanders omgingen.
Begon pas echt te leren toen ik meer en meer fransen aansprak (ben behoorlijk extrovert kan ik gerust zeggen), er langs ging en schijt te hebben aan de fouten die ik (volop) maakte. Le of la, kan voor hetzelfde woord een hele andere betekenis hebben, maar gebruikt in een zin begrijpen ze toch wel welk woord je bedoelt.
(heb deze reply voor het gemak toch maar ff in het Nederish gedaan, lol)

De beste manier om een taal te leren is inderdaad volgens mij door tussen de mensen te wonen die het spreken.

Ach ja, le en la en al die naamvallen, in het derde jaar ook vaarwel tegen het Frans gezet. Zou me er wel redden, broodje kaas-ham en kop koffie zou ook lukken. Bier, absoluut, maar ook nog wel meer.

Vind het ook een mooie klinkende taal.

We houden het eerst maar bij Nederish, strak plan, hahaha.

Goed weekend!

Latex

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63101.67
ETH 2588.03
USDT 1.00
SBD 2.74