Boxík

in #photo6 years ago

  Patřím mezi ten druh lidí, kteří jednoduše nedělají věci tím  nejsnadnějším možným způsobem a tím se tak trochu od většiny odlišuji.  Mým záměrem ale není být "jiný", ale tyto způsoby a zkušenosti mě prostě  a jednoduše baví a navíc svým způsobem posunují dále ve všem co dělám.   

  Nicméně, kdyby jsem byl sám a neměl tyto radosti s kým sdílet, asi  by mě to tolik nebavilo. A toto je jedním z důvodů, proč jsem se před  cca 7mi léty rozhodl uspořádat první sraz "temnokomorníků" v Žirovnici.  Temnokomorníci - nadšenci, kteří fotografují "postaru" na film a pro  některé z nich je slovo "digi" slovem sprostým :) Pro mě osobně ne,  využívám z obou technologií to co právě potřebuji, nebo je mezi sebou  různě kombinuji.   

  Dříve jsem byl zvyklý fotografovat neomezené množství snímků s  digitálním kompaktem, nebo zrcadlovkou. Poté jsem byl "omezen" počtem  snímků na kinofilmu - 36. Ale mě toto omezení vyhovovalo. Na posledním  fotografickém srazu, který se v Žirovnici a jejím okolí konal letos na  přelomu srpna a září, jsem se rozhodl k dalšímu radikálnímu kroku.  

  Vzal jsem si s sebou Boxík. Můj oblíbený fotoaparát vyrobený cca v  roce 1933 firmou Zeiss - Box Tengor. A s sebou jeden svitkový černobílý  film Foma 400, na který se vejde pouze 8 snímků. Stal jsem se tím na  některých místech tak trochu centrem pozornosti, jelikož to vypadalo, že  si s sebou do přírody a na různé historické památky nosím starou černou  žehličku.  

  Během čtyřdenního srazu jsme postupně procestovali část Vysočiny a  Jižních Čech a já jsem si kromě vzpomínek do svého mozku zaznamenal  pouze 7 snímků na svikový film. Ne, nejsou dokonalé, často ani ostré,  ale jsou moje. A mám je rád. Stejně jako situace, při kterých vznikali. 

   Navíc jsem si v závěrečný den fotosrazu po několika letech opět  vyvolal film v kafi (Caffenol - jednoduchá vývojka z levného kafe,  vitamínu C a Bromidu Draselného).  

 Podobnou zkušenost s jednoduchými fotoaparáty doporučuji všem, kdož  se nějakým způsobem fotografií zabývají. Podívat se na věci s nadhledem a  posunout se dopředu Vám někdy paradoxně pomůže krok v čase nazpět. 


Přeji dobré světlo všem!  :) 

Sort:  

Congratulations @resolut! You received a personal award!

Happy Birthday! - You are on the Steem blockchain for 1 year!

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking

Do not miss the last post from @steemitboard:

Are you a DrugWars early adopter? Benvenuto in famiglia!
Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!

Congratulations @resolut! You received a personal award!

Happy Steem Birthday! - You are on the Steem blockchain for 2 years!

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking

Do not miss the last post from @steemitboard:

Downvote challenge - Add up to 3 funny badges to your board
Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.16
JST 0.031
BTC 63062.73
ETH 2687.13
USDT 1.00
SBD 2.54