You are viewing a single comment's thread from:

RE: RR - RamtaReward - SteemitSkolen som betaler deg - Nyhet og litt formatering - Utgave 9

in #norway6 years ago

Hei @gyldengorn !
Når man skal bruke andre sine sitater bør man også referere til forfatter i teksten? Evt. er det ryddig måte å gjøre det på?

Sort:  

Ja, skal man sitere andre bør man absolutt referere til den man henter teksten fra. Ser at det er mange som ikke gjør det, noe som fort kan føre til at man får plagiat stempelet over seg.

plagiat.jpg

Mvh
@Gyldenhorn

Når man skal bruke andre sine sitater bør man også referere til forfatter i teksten? Evt. er det ryddig måte å gjøre det på?
@steingal

Det synes i alle fall jeg at man skal - men så er jeg akademiker også, da. Der er kravene til redelighet høye! Nå prøvde jeg å sitere deg, for øvelsens skyld, men jeg var litt usikker på hvor jeg skulle sette navnet. Er bare sånn middels fornøyd med løsningen min. Skulle kanskje hatt navnet helt til høyre?

Man kan også inkludere en direkte link til posten som sitatet er tatt fra i navnet på personen som blir sitert. Da kan man få et større bilde på betydningen av sitatet, om sitatet i seg selv ikke er nok eller om det er ifra en annen post.

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.032
BTC 57592.54
ETH 2911.85
USDT 1.00
SBD 3.67