RR - RamtaReward - SteemitSkolen som betaler deg - Friminuttet - Utgave 3steemCreated with Sketch.

in #norway7 years ago

Hei folkens!

I denne utgaven av friminuttet kommer vi som driver SteemitSkolen til å være mer aktive med kommentarer, vi vill ikke skrive på selve SteemitSkolen da vi ønsker at oppgaven skal ha fokus.

4C41k5q[1].jpg

Friminuttet er for alle dere som er pausesugene og har lyst på en uforpliktende prat med klassevenner.
I friminuttet kan dere prate i vei om SteemitSkolen generelt og her vil inspektør @jeroll følge med. Så mobbere og bøller bør passe seg!

For å teleportere tilbake til SteemitSkolen klikk på SteemitSkolen

Sort:  

Hei @Susanne

Det var jo veldig gøy å lese om at du hadde truffet på en person i New York som faktisk kjente deg igjen fra Steemit da :)

Som du nevner så har heller ikke jeg truffet noen andre Steemere enn de jeg kjenner fra før, men det har jo blitt nevnt her at det hadde vært gøy med ett skoleball.
Kanskje vi skulle sett på å treffes om noen måneder hvor de som ville det kunne ha møttes for en hyggelig prat.
Det skal jo være ett treff i Lisboa i Steemitregi om ikke så lenge, men det er vel ikke så mange fra Norge som får anledning til å reise dit. Så ett lite treff her i landet hadde vært gøy :)
Norsk flagg.jpg

Mvh
@Gyldenhorn

Hei @Gyldenhorn

Har sett mye på bildene dine og de er jo kjempefine så jeg syns jeg forstår att dette er ditt beste øyeblikk så langt. Bra du fant Steemit da! Gled deg til flere fantastiske øyeblikk, det kommer mange tro du meg.

Takker så masse @Barbro
Skal dele maaaaange bilder her inne etter hvert så får håpe dere ikke går lei så alt for fort
gråtele smily.jpg
Mvh
@Gyldenhorn

I like coment you my friend..nice and follow you @barbro

Når er det skoleball?

@jeroll @gyldenhorn


(copyright DNS Malaga)

Hei @Vannfrik
Skoleball var ingen dum ide :)
Kanskje det blir ett ball på hele gjengen når skolen tar sommerferie. Er det ikke spring break det så fint heter i USA?
Mvh
@Gyldenhorn
spring break.jpg

You you got it! That looks just like spring break where I live and it gets so crowded you can't even move around.All the wild and crazy college kids partying like rock stars.

You are welcome to attend to our spring break @Tbnfl4sun
Tommel opp.jpg

Knall med ball ;) Let's have a blast

@vannfrik ja skoleball! jeg vil :D hehe!

Good job tnx for upvote.

Hvem er det som er rektor på denne skolen egentlig? Og er det en barneskole, ungdomsskole eller en videregående? :) Hehehe...

Triste saker @Susanne

Jeg ser du har fått @Sadkitten på nakken, hun down voter deg fordi du har stemt på egen kommentar tidligere.

Dette er litt farlig på mange måter:

  1. Du mister jo selvfølgelig penger. Nå er det slik att denne triste katta bare har 25 i rykte så du mister ikke noe rykte selv.
  2. Det neste som er tråkig som mange ikke tenker på er att de som har stemt på deg mister Curation Reward.
    Jeg syns denne kommentaren din var så morsom att jeg stemte den opp på topp i denne posten, men så kom den triste katta og gjorde att vi tapte penger begge to. Det gjør ikke noe for meg og deg for denne gangens skyld, men hvis ikke folk får Curation Reward når de stemmer på deg vil de jo gi opp å stemme på deg til slutt. Det er jo skummelt og store beløp i tap etter hvert.
  3. Ikke stem på egne kommentarer ved en feiltakelse engang når dette først har skjedd. De kommer bare tilbake og tar deg (selvopplevd). Jeg har også hatt @Smackdown.kitty på besøk. Hun har motto: "Originally used only for anti-selfvoting activism. Steemcleaners now also have access".

Det har altså blitt et faktum att noen ikke liker att man stemmer på seg selv. Jeg kan forstå det på mange måter, men det begrenser jo friheten til å velge. Jeg stemte på meg selv fordi jeg bruker veldig mye tid på studier for å kunne svare folk på det de lurer på. Nå er denne muligheten borte. De satans triste og smekk dem ned kattene er ikke mine venner, bare vent til jeg har tid til å finne ut hvordan jeg tar dem.

Med vennlig hilsen
@Ramta Reddington

Uæææ! Ja, det var ganske sad! Jeg har aldri før stemt på egne kommentarer, aldri! Men så fikk jeg beskjed om at man kunne fint gjøre det for å gjøre sine kommentarer mer synlig. Aldri mer! 👌🏼

Hahaha, uff nå føler jeg nesten at jeg har ansvaret for dette ^^
Nå så jeg ikke hvor mye du stemte deg opp tidligere, men fra det jeg ser og hører så er det jo stor forskjell på om en stemmer seg opp for under 1 SBD for å komme til topps i et kommentarfelt der det er mye spam eller om en gir seg selv godt over 10SBDs med en 100% upvote :P

Hei @Fredrikaa

Det gjør da ingenting at du har ansvaret for en gangs skyld hi hi hi....

Noen roboter har begynt å Downvote og noen roboter har begynt å Upvote de som ikke Voter på seg selv. Ett par av de som Upvoter heter @Gentlebot og @Thing-2 og de Upvoter veldig mye. Totalbildet blir da at det ikke er lønnsomt å stemme på seg selv lenger.
Så kan det jo være andre grunner til at man vil stemme på seg selv, det er bare ikke lønnsomt lenger rent økonomisk.

Jeg liker egentlig ide'n om at vi skal stemme på hverandre og ikke på oss selv. Det gir litt færre valgmuligheter når noen legger så sterke føringer og det liker jeg ikke. Kanskje må det til for at folk skal begynne å tenke seg om slik som du har gjort hele tiden med dine kommentarer.

Ha en fin søndagskveld!

Jeg liker egentlig ide'n om at vi skal stemme på hverandre og ikke på oss selv.

Je det er jeg helt enig i. Og når folk knuser tall på hvorvidt det lønner seg å stemme på seg selv (og forsåvidt også når en sammenligner hvor mye curation rewards en får av å følge front-runner botter kontra å stemme på folk en liker) så tar en jo kun hensyn til forskjell i payout pr upvote. Det en da ikke regner med er verdien av å bygge gode relasjoner som gir en mer langsiktig inntekt når folk vender tilbake til en selv.

Så ja, tror det lønner seg best i lengden å ta seg tid til å bygge opp dem man ønsker å ha en god fremtid med på plattformen og som en tror bidrar til å gjøre den mer morsom å være på også for andre.

I've used that strategy also to get my comments seen before, but after seeing your comment and what happened to you I may have to rethink that. That's what's great about this blog we can all learn together!.

Tnx for upvote

Hei @Susanne
Rektor er vel @Ramta Reddington. Jeg har lært utrolig mye av han siden jeg begynte med Steemit.
Så langt har det ikke vært noe han ikke har klart å svare av mine spørsmål.
Foreløpig er vel dette en ungdomsskole, så får vi se om ikke alle kommer inn på videregående etter hvert.
gråtele smily.jpg
Mvh
@Gyldenhorn

hehehe @susanne du får sagt det :-)

Haha lite med norsk talende her i friminuttet 😂

Haha, jepp, det var mange engelske spamkommentarer nedenfor her!

I guess while we are all hanging out here at the crime scene I'd like to ask @ramta how to earn a bigger reputation. Do reputation points go up for getting more upvotes?

Hello @Tbnfl4sun

Nice to see you again even if I have not answered all your questions earlier §;-] We are to busy.

Here comes all about reputation:

  1. There is no limitation how high your Reputation can go. However, it is 10 times harder to reach the next number all the time. That is why no one have reached 80 yet, and it will take the best some time to do it.
  2. Upvote and the Steem Power a person have give you more Reputation. So if a Steemian give you 0.50 cent Upvote and another Steemian give you $ 10 Upvote, the $ 10 Steemian will give 20 times more Reputation. Like they say on the front page nowadays: MONEY TALKS
  3. No one with lower Reputation than yourself can lower your Reputation if they FLAG (Downvote) you.
    Fantasic rule if you ask me.
  4. Reputation will be more and more important in the future. So be a nice Steemian and you will live long and well in Steemit Land.

My best wishes to you and your Reputation.
@Ramta Reddington are out of Steem Power at the monent, you will get a Vote later.

Her lærte jeg noe nytt! Takk!

reputation systemet er ikke helt bombesikkert, mange flagger fordi dem ikke er enig når du er ny så er du sårbar. Sosialt medium kan aldri bli fritt når meste parten av verdien er sentralisert. Penger vinner alltid vi kommer ikke unna desverre. Som videon sier realiteten er ikke rettferdig, så min mening er at på d grunnlaget så er RP systemet ikke rettferdig. Mulig det blir bedre når vi kommer ut av beta at barne sykdommer i platformen blir borte :)

Thank you for the reply,you brought up a topic I've been wondering about"beta". How or when does this platform get out of beta and what does it mean when it does?

It is rumord to change the user interface

Thank you so much for awesome reply,I learned so much here like how to make bold letters or italic letters and so on thank's to @babsboard !

You have collected your daily Power Up! This post received an upvote worth of 0.18$.
Learn how to Power Up Smart here!

Hello sir @ramta

This is a valuable lesson for me. Apparently reputation is important in Steemit. With our good reputation, people will be happy with us. A person's reputation indicates that person is always interacting well with others. Sorry, I read your explanations and lessons with great effort. I have to go back and forth translate the language with Bahasa Indonesia..... 😊😊😊 .Thank you for this lesson. I will convey this to all my friends in Bogor.

I think google translate is messing up. I think it should be "recess", not "crime scene". I might be wrong.

Oh, thank you @geekgirl I always wonderd how accurate Google translate was, I will have to keep this in mind for now on!

Hei @Freiheit50 og @Uwelang.
Veldig hyggelig at dere skriver på SteemitSkolen.
Det hender fra tid til annen at jeg er en tur i Tyskland, kanskje vi skulle fått til å treffes en gang?
Hadde vært veldig kjekt å møt på noen felles steemere når jeg er på reise.
Og sier ikke nei takk til noen gode tyske øl heller :)
øl.jpg

Hei @Barbro
Veldig inspirerende og lese at du er en "sjef" på kommentarfeltet.
Det kan jo til tider ta en del tid å skrive blogg, så det å faktisk få en god kommentar på den bloggen man har skrevet gir ett ekstra boost.

Du er jo kjempeflink til å kommentere og jeg har personlig lært at jeg skal gjøre det samme, ikke minst nå når jeg ser at du tjener ganske så godt på å kommentere.

Tar av meg hatten for dine kommentarer :)
bukk.jpg

Mvh
@Gyldenhorn

hei @gyldenhorn
Jeg vil spørre, hvorfor innlegg i Steemit ikke kan slettes?

Hei @Leumo
Innlegg i Steemit kan ikke slettes da alt her er basert på blockchain, og der kan ingen ting slettes helt bort.
Du kan i utganspunktet fjerne artikkelen du skrev så lenge ingen har stemt eller kommentert på den, men går du inn på steemd.com vil man uansett klare å finne frem til den opprinnelige meldingen man skrev.

Du kan også bruke edit knappen de 7 første dagene innlegget ligger ute til å gjøre forandringer, men til syvende og sist vil man kunne finne alt man skrev på steemd.com

Personlig synes jeg det er veldig bra at det blir lagt igjen små spor etter det man har gjort her inne.
Dette vil være med på å holde net troll og andre bøller litt i tøylene.
Og sletter disse trollene innlegg de selv har skrevet i den tro at de kan gå fri, vil det alltid være mulig å komme til buns i kilden.

Mvh
@Gyldenhorn
nettroll.jpg

I know that here we can speak or ask anything about steem..
This time I want to ask about bitcoin..
What your point of view regarding to November Bitcoin Hard Fork..
I wrote about it ( my point of view) but I will be happy if you let me know what you think about bitcoin price on Nov !!
and if will be hard fork on Nov or not !!

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.034
BTC 64136.70
ETH 3128.20
USDT 1.00
SBD 3.94