Wat is er fout gegaan tijdens de creatie van het universum

in #nl7 years ago

Ik ben een grote fan van Abraham Hicks, gesproken door Esther Hicks. Dit moet ik even uitleggen. Abraham is niet fysiek bewustzijn dat word vertaald door Esther. Zij spreken over meditatie, wet van aantrekking, creatie en veel meer wat me interesseert.

Nu zegt Abraham dat we de intentie hebben, toen we besloten geboorte te nemen in de fysieke wereld, om 90% van de tijd ons goed en tevreden te voelen. Maar hoe doen we dat? Het lukt mij in ieder geval niet. Ik begrijp dat er een tijd van weten wat je niet wilt nodig is om erachter te komen wat je wel wilt. Dat word contrast genoemd, je kan namelijk niet weten wat je wel wilt, als je niet eerst weet wat je niet wilt.

Ik ben nu 46 jaar en heb een behoorlijke tijd van weten wat ik niet wil achter de rug, dus ik weet heel goed wat ik wel wil. Ik ben tot nu toe nog niet in staat geweest om alles te creeren wat ik wel wil. Voor een groot gedeelte wel hoor! Ik ben vrij in heel veel opzichten. Mijn leven is meer goed dan niet goed. Maar het is niet 90% goed

Dus, volgens Abraham, de intentie van miljarden mensen door de eeuwen heen was dus om zich 90% van het fysieke bestaan, goed te voelen, door vooral te focussen op de dingen die je wilt. Als ik kijk naar de geschiedenis , dan zie ik toch dat de mensen en de mensheid het moeilijk hebben gehad. Denk aan de middeleeuwen, de barbaarse oorlogen, vroege sterfte en ga zo maar door.

Het enige dat ik me kan bedenken, is dat wij als mensheid, nu al eeuwen en eeuwen, ons opofferen voor de volgende generaties. Ik besef dat dood niet bestaat, dat is mijn overtuiging, er is leven en leven en leven etc. Maken wij het pad vrij voor de volgende generaties, waarin wij mensen ons steeds beter en beter kunnen focussen op wat we wel willen, zodat de mensheid in het algemeen steeds gelukkiger word? Daar ligt volgens mij ook het probleem, in ieder geval van mij, dat ik me niet grotendeels kan concentreren op wat ik wil.

Als ik mijn gedachten constant kan houden bij fijne dingen, te waardeeren wat er allemaal gaat komen en me tevreden kan voelen omdat ik tevreden gedachten heb, dan heb ik vast en zeker een 90% tevreden leven. Ondanks mijn dagelijkse meditatie, wat ik al jaren doe, lukt het me niet om positief te blijven dag in, dag uit, en me 90% van de dag gelukkig te voelen.

Het zal geen foutje zijn in de creatie maar eerder onbegrip van het grotere plaatje. Ik zal nog even door moeten gaan met me meer en meer focussen op de mooie dingen van dit leven op deze aardkloot.

Vriendelijke groet,


1

Volg me voor meer @steemspoker

Sort:  

Ik denk dat het met vibraties en resonantie te maken heeft. Daarom ben ik een tijd geleden begonnen om biologisch te eten, maar daar is het bij mij niet bij gestopt, ben nu al een tijd vegan, misschien moet je eens een week veganistisch eten en kijken wat het doet ... Ik sluit me aan bij Ralph Smart...

Ik ben het met je eens als je zegt dat het met vibraties en resonantie te maken heeft. Ik zal er eens over nadenken en eens wat anders gaan eten.... en drinken....
Bedankt voor je inzicht..
ps. ik heb ook jaren vegetarisch gegeten in mijn periode bij de hare krishnas.
Mooi weekend alvast
vriendelijke groet

Voelde je je toen beter, slechter of geen verschil?
Ben je bekend met the kybalion? Vond ik erg interessant om over na te denken. Is in grote lijnen waar alle religies mee werken denk ik, met universele krachten...


Jij ook een super weekend!
Groeten uit Lanaken!

Als ik mijn gedachten constant kan houden bij fijne dingen, te waardeeren wat er allemaal gaat komen en me tevreden kan voelen omdat ik tevreden gedachten heb, dan heb ik vast en zeker een 90% tevreden leven.

Ik denk dat het onmogelijk is om je gedachten constant op fijne dingen te houden. What comes up must go down. No peace without war.

Verlangen van jezelf constant positief te zijn, is teveel voor een mens (imo)

Maar goed its easier to give advice them run your/my own life

Dat is het mooie van een joint paar hijsjes en je bent op "Cloud 9"


Source

En het komt niet goed, het is al goed.

Hou je sterk

Bedankt voor de wijze woorden. :-)
Alles wat je schrijft klopt en ik heb idd. misschien een te hoge verwachting wat betreft de 90% norm :-)

Allereerst bedankt voor de mooie vote van randowhale!
Ik rook wel eens een sticky, dat help idd. bij heftige emotie.
Ik zit gewoon een beetje in een frustratie omdat ik op dit moment niet piek, dat is alles. Je kunt mijn frustratie wel proeven in de tekst.
Eigenlijk moet ik dat niet doen want daarmee help ik mezelf niet echt, ik hou dat gevoel daardoor ook in stand.
Ach, wat te doen :-) Binnenkort een post van mij over hoe geweldig ik me voel en hoe makkelijk het leven is hahaha BELOOFD!!

Graag gedaan :)

Af en toe een sticky is het "best" ik rook dan weer te veel. Mja dat is dan mijn uitdaging minder weed te roken.

Ja misschien kan je het proeven maar ik lees liever een echte post dan een niet oprechte post. Iedereen heb frustratie's denk ik dan. Maar niet iedereen uit het, en of dat nou zo gezond is?

Ken je dat verhaal over een zwerver die heel zijn leven op een houten doos zat te bedelen? Laatste dag voor zijn dood deed hij die doos open, wat bleek? zat vol met goud... :D

Ik hou je in de gaten haha

Fijne zondag nog!

Loading...

Dank je wel dat je zo eerlijk bent. Maar wat is er dan precies dat ervoor zorgt dat je dan niet kan vasthouden aan die 90% happiness?
En voelt het natuurlijk voor je om vast te houden aan de leuke dingen in en rondom je leven??
Want zie dat je hebt getypt van "Ik zal nog even door moeten gaan met me meer en meer focussen op de mooie dingen van dit leven op deze aardkloot"...alles wat moet werkt elk lichaam en hersenen tegen. Als je iets MOET dan is het uiteindelijk een no no en voelt te geforceerd.
Of heb ik het misschien mis??

Er zijn mensen die het wel kunnen, ik niet, ik ben niet op dat platform, en ik heb heeel veel verlangens :-)
Idd als iets moet dan geef je aandacht aan het probleem en niet aan de oplossing. Ik probeer meer "airtime" te geven aan positief, waardoor het universum daar meer van kan geven.

Verlangens hebben is alleen maar goed vind ik ;)
Dat houd je in beweging om dan je verlangen te realiseren. Misschien ls je écht vast zit wie weet dan een andere manier vinden om je "probleem" op te lossen?
Maar het van je afschrijven en je probleem erkennen...je bent al verder dan je denkt ;)

Tuurlijk zijn verlangens heel belangrijk, klopt precies wat je daar schrijft.
Mijn moeilijkheid op dit moment is, dat ik al zoń 3 maanden, het gevoel van, zin in de dag niet kan vinden. Ook mijn meditatie is niet wat het moet zijn.
Ik doe al 10 jaar, bijna dagelijks, aan meditatie en begrijp heel goed de filosofie van "wet van aantrekking". (ik luister al 15 jaar naar Abraham) Ik beheers EFT en wat NLP en andere technieken, en toch deze drie maanden.....
Iut ervaring weet ik dat dit erbij hoort, mijn realisaties veranderen ook.
Mijn plan is om gewoon door te gaan met mediteren en te vertrouwen op mijn bron.

Aaah je "zit vast"....Misschien dan bv nog 1 maandje blijven doen wat je al doet. Lukt het niet misschien dan toch hulp in te schakelen of of iets anders proberen.
Wij als mensen ontwikkelen en groeien dagelijks en wie weet heb je misschien wat anders nodig.
Maar hoop hoe dan ook voor je dat je snel uit dit stuck moment komt ;)

Thanks for this. Honest, authentic posts like these are what makes Steemit so cool and probably, if not already, on its way to becoming the fastest growing social media platform in the world by far.

Coin Marketplace

STEEM 0.15
TRX 0.12
JST 0.025
BTC 54640.80
ETH 2444.53
USDT 1.00
SBD 2.16