De Ongeschreven regels voor de nieuwe Belgen en eventueel Nederlanders.

in #nl7 years ago (edited)

vl.png
Eerst en vooral wil ik @omarb bedanken om mij steemit te leren kennen, ten tweede @jackjohanneshemp die een post heeft geplaatst waarin @oaldamster een hele goede uitleg heeft gedaan van hoe steemit werkt en wat steem it is, de links vind je hieronder. Mega bedankt gasten!

Heel behulpzaam:

https://steemit.com/nld/@oaldamster/steemit-in-het-nederlands

https://steemit.com/nld/@oaldamster/handig-om-te-weten-als-je-gaat-bloggen-op-steemit

https://steemit.com/steemit/@diego24/nederlandse-steemit-handleiding-dutch-steemit-manual

Ik heb het geluk gehad om de ongeschreven regels heel vroeg te vinden. Ook dank zij @allasyummyfood die een video blog doet over hoe je best attentie krijg op steemit. Met wat te doen en met wat niet te doen!

Ik hou het heel simpel, dit zijn de ongeschreven regels die ik geleerd heb:

  1. Niet vragen voor upvote, follow of resteemed (grote vissen vinden dit niet leuk)

  2. Geen comment spam!
    Geef op een respectvolle manier uw mening.
    Opbouwende kritiek wat je er leuk aan vindt.
    Zo kunnen ze zien dat je de blog werkelijk gelezen hebt en dat toont respect!

  3. Geen plagiaat, wees uw originele zelf.

  4. post maar 4 tot 6 blogs per dag.

  5. Als je iets van het internet gebruikt, altijd de bron vermelden anders wordt het gezien als plagiaat.

  6. Een goede introductie met een foto van jou en eventueel een link naar jouw website/instagram... zo kunnen ze zien dat jij het echt bent!

  7. Als iemand een comment geeft niet te vergeten om een replies te schenken, want diene mens heeft tenslotte de moeite gedaan om uw blog te lezen of te bekijken, wees altijd dankbaar!

  8. Voor de singels, dit is geen datingsite als je snapt wat ik bedoel!

Dit zijn zo een beetje de ongeschreven regels heel simpel uitgelegd, deze zijn geen wetten, je hoeft die niet te volgen maar ik raad aan om dit toch te doen als je de attentie wilt krijgen van grote vissen. ik hoop dat je er wat aan hebt en geniet van de rit! Life is good

vlag.jpg

Sort:  

Dank voor de uitleg Kamiaan

Graag gedaan, we zijn er tenslotte om elkaar te helpen.

https://steemit.com/steemit/@ewkaw/so-what-s-up-with-the-new-votes-system
Hier staan ook 3 handige links onder in de post. (is wel in het Engels)

Voting power is beperkt en daar kan je statistieken bekijken van je account. het schijnt dat je boven de 70% moet zien te blijven... Ik moet me nog 1 of 2 dagen rustig houden ,was helemaal leeg gegaan.

o merci man, super, hoe meer ik kan lezen hoe beter, ook als het repetitie. bedankt ! ja dat is iets wat ik ook nog beetje moet uitzoeken, ik ben ook gelijk bijna leeg hahaha ook een dagje wachten dus.

5 dagen voor full refill

thanks, ja mijn engels is nog niet zo sterk, dus ik moet dat artikel paar keer lezen, ik heb het gereestemed.

die links die erin staan van onder, daar kun je je account ingeven op die site (op 2 van de 3) en bekijken hoeveel % votingpower je nog hebt, wie op jou gestemd heeft en nog veel meer, erg handig.

Als iets niet duidelijk is, vraag maar gewoon. Kan ik rondvragen voor je als ik het ook niet zelf weet. Leer ik zelf ook weer bij :)

Blij te lezen dat mijn werk gewaardeerd wordt.

Eigen blog upvoten wordt wel gedaan hoor en als oke gezien. Dat wordt ook door bekende Steem leden gedaan. Het is een optie om het niet of wel te doen.

Ergens is het als een waardering voor het eigen werk.

Veel Steem plezier!

aah oke! ik had gelezen om dit niet te doen, ik zal het verwijderen die regel ;)

Er zijn er die het laten. Maar ik ben ze nog niet vaak tegen gekomen. Zelf doe ik zelden een upvote op mijn eigen reacties, dat wel. Alleen als het gelijk een artikel zou kunnen zijn.

Sommige stemmen ook al hun eigen reacties omhoog. Ook dat wordt over gelaten aan de eigen vrije keuze.

Ik heb besloten om dat niet te doen, ik heb die regels een paar dagen terug gelezen en ik dacht "make sense" maar inderdaad het is ieder zijn keuze en ik vind wel goed dat er zo een paar ongeschreven huisregels zijn. Zo hou je de boel netjes en respectvol ;) daarom dat ik ze eens simple en kort in Nederlands drop. Is wel handig voor de nieuwkomers zoals mij.

Prima om dat onder aandacht te brengen op deze overzichtelijke wijze inderdaad. Zeker voor de nieuwkomers kan het nog wel eens overweldigend zijn allemaal.

Very great post ! Thanks for the reminder.
I am from Belgium by the way, but the french part ;-)

your welcome. nice to meet you.

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.16
JST 0.030
BTC 62218.49
ETH 2445.41
USDT 1.00
SBD 2.62