Van te duur naar gratis...

in #nederlands5 years ago

Al enkele jaren heb ik een waterkan met (koolstof)filter van het merk Brita. Het water uit de kraan is dan wel drinkbaar...maar bevat wel heel veel kalk. In elk geval ben ik tevreden over de smaak die het gefilterde water heeft.
Op die waterkan zit een tijdindicator, die je telkens na het vervangen van de filter opnieuw moet resetten. Op zich heeft dat weinig om het lijf want het is een simpele timer die aftelt.

kan.png
bron foto

Nu heb ik die kan al meerdere jaren en nu was de batterij van die timer leeg.
Toen ik die batterij wilde vervangen bleek dat ding helemaal waterdicht gelijmd, en niet open te krijgen zonder stuk te maken.

brita.png
bron foto

Dan maar op zoek naar een vervang indicator op het internet.
Ik zag prijzen voorbijkomen tussen de 10 en de 15€. Dat leek me toch wel duur voor zo'n simpel dingetje van amper 3cm groot.
Plots kwam ik een interessant prijsje tegen, slechts 4.25€...direct bestellen, dacht ik. Bij de afrekening was het plots 9.20€, tja BTW en dan de verzendingskosten...


Plan C dan maar...Ik ging dus naar de winkel waar ik deze kan kocht om zo de verzendingskosten te kunnen uitsparen. Toen ik de timer liet zien, zochten ze onmiddellijk naar dit klokje, en na enkele minuten hadden ze het dan ook gevonden. Mijn vraag was onmiddellijk "En de prijs?"... 21€ "euh?? excuseer??" zei ik een beetje geschrokken. "Dan kan ik beter een nieuwe kopen" protesteerde ik nog... De baliemedewerker kon me alleen maar gelijk geven, want een nieuwe kan inclusief filter kost slechts 16.95€...


Ik verliet de winkel zonder iets te kopen (afzetters! dacht ik bij het buitengaan) en ging een koffietje drinken in de koffiebar van een vriend en deed er mijn verhaal. Hij zei "waarom ga je niet naar Handyman?" ...dat ik daar zelf nog niet aan gedacht had...
Omdat die winkel slechts op enkele tientallen meters van het koffiehuisje is, vertrok ik onmiddellijk.
Toen ik daar die timer toonde, bukte de winkeldame om met haar hand in een doos onder de toonbank zo'n nieuw dingetje te nemen. Natuurlijk was ik ook nu benieuwd naar de prijs. "Dat krijgt u gratis meneer, dat is een service van het huis" zei ze.
Met verbaasde ogen en meerdere malen mijn dank uitgedrukt te hebben verliet ik tevreden de winkel.
Uiteraard ben ik terug een koffie gaan drinken om mijn, voor mij althans, vreemd verhaal te doen.


Heb jij zoiets al meegemaakt? Of iets gelijkaardigs? Hoe is het mogelijk dat één onderdeeltje duurder is dan het toestel?

Sort:  

Congratulations @feelx! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You distributed more than 5000 upvotes. Your next target is to reach 6000 upvotes.

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

You can upvote this notification to help all Steem users. Learn how here!

Congratulations @feelx! You received a personal award!

Happy Birthday! - You are on the Steem blockchain for 2 years!

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking

Do not miss the last post from @steemitboard:

SteemitBoard supports the SteemFest⁴ Travel Reimbursement Fund.

You can upvote this notification to help all Steem users. Learn how here!

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63287.47
ETH 2569.39
USDT 1.00
SBD 2.81