Muziek genres.

in #music6 years ago

Een kleine aanvulling op mijn vorige post Wat ken jij nu van muziek?.

vinyl-records-945396_960_720.jpg
Bron foto

Soms weet je wel wat en/of wie je graag hoort, en je wil wel meer weten over dat genre om ook eens andere artiesten te ontdekken. Wel, ook daar zijn websites voor, de ene al wat beter dan de andere.
De eerste is nogal recht toe recht aan, zonder veel fantasie maar wel uitgebreid, en dat is de site ALL music.
Leuk aan deze site is dat er steeds de nieuwste releases te vinden zijn. Zo zag ik dat Brian Ferry een nieuwe plaat uitbracht, zowel op CD als op vinyl.


Een andere site geeft je de mogelijkheid om de naam van jou favoriete groep of zanger in te geven, en na de enter toets ingedrukt te hebben volgt er een explosie aan namen en bands. Allemaal gelijksoortige muziek, waarbij jou gekozen groep/artiest in het midden staat. De namen die het dichtst bij jou keuze staan, leunen ook het dichtst aan bij dat genre, hoe verder naar buiten je gaat hoe minder ze gemeen hebben.
Op die manier kan je gemakkelijk op zoek gaan naar, voor jou,nieuwe muziek en het is nog leuk ook.
De site heet toevallig ook Music Map zoals in de vorige post, maar het is wel een andere link.

Geniet nog van je zoektocht naar jou muziek.


Bent u ook Nederlandstalig? Kom dan gerust even een babbeltje maken op ons Alldutch discord kanaal, van harte welkom.



alldutchnew.gif

Sort:  

Ik heb je niet getagd maar zou je niet mee willen doen met de challange van @verhp11
Top50 v steemit
https://steemit.com/steemithitslist/@verhp11/challenge-the-end-of-the-year-steemit-top-50
Bij deze zou tof zijn als je mee doet👍😉

Heb het net bekeken, bedankt om aan mij te denken, lijkt me wel leuk.

zoals je ziet is het reeds gepost.



Ik heb dan ook werk van gemaakt.

Met trots, en vrij om te gebruiken voor iedereen, heb ik deze zijbanner in elkaar geknutseld.

Vond het wel toepasselijk voor die blog.

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63114.90
ETH 2626.13
USDT 1.00
SBD 2.72