Cendol dan ABC di waktu panas

in WhereIN3 years ago

Hari nie cuaca adalah tersangat panas. Dari tempat kerja, sehingga ke rumah sentiasa di dalam aircond.

Sambil-sambil baring melihat movie, tiba-tiba aku teringin untuk meminum cendol. Terbayang rasa cendol yang sejuk membasahi tekak.

Aku pun membuka aplikasi Grab dan memilih pilihan 'Food'. Aku melihat senarai kedai yang menjual cendol, dan terjumpa kedai ChenMak.

Aku terus memesan satu cendol, satu ABC dan satu mee rebus untuk di makan bersama-sama dengan @irmeyhamidi dan anak-anak aku.

Yang pelik, anak-anak aku tak suka sangat dengan ABC dan Cendol. Mereka minum sikit saja. Kalau aku waktu kecil dulu, ABC merupakan salah satu minuman kegemaran.

Yelah, anak-anak sekarang lebih meminati minuman seperti bobba tea dan frappe.

[WhereIn Android] (http://www.wherein.io)

Sort:  

dah lama x makan cendol... kalau ade durian lagi best 😍

[WhereIn Android] (http://www.wherein.io)

skrg durian sudah murah. Boleh beli cendol dan tambah durian sendiri 😊

fuhhhh.... lezat 🤤

[WhereIn Android] (http://www.wherein.io)

mmg lazat bila minum di waktu tenghari panas 🤤

This post has been rewarded by the Steem Community Curation Project #wherein

昨天明明把手机放在桌上,今天又找不到了 ( ˘︹˘ )
咦?你是谁?我又是谁?
加入我们微信群没?还没的话赶快加我们瓜子老板。很帅的 iguozi <(^,^)>

Ha recibido un voto a favor de la comunidad WHEREIN, impulsada por STEEMIT INC. Gracias por usar WHEREIN

Terimakasih Sudah Menggunakan WhereIn, Postingan Anda Terpilih Untuk Mendapatkan Upvote Dari WhereIn Dan Di Dukung Oleh Steemit.inc !

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.16
JST 0.030
BTC 60868.40
ETH 2377.54
USDT 1.00
SBD 2.64