Pil Chi Kit Teck Aun

in WhereIN3 years ago

Pil Chi Kit Teck Aun; adalah langkah terakhir yang aku ambil, bila cirit birit tak surut. Selalunya, bila kena cirit birit, sehari saja dah ok. Esoknya seperti tiada apa-apa yang berlaku.

Cuma kali ini, agak lama. Sudah masuk hari ketiga, masih belum reda juga. Kali terakhir aku kena cirit birit yang teruk macam ni adalah pada 4 tahun lepas. Sampai terpaksa di masukkan ke hospital. Dehydrated teruk sangat.

Sebab tak tahan asik cirit birit, aku pergi ke 7e terdekat, dan mula mencari samada pil poh chai, atau pil chi kit teck aun. Mujur ada jual 😁

Aku lebih prefer pil chi kit teck aun daripada pil poh chai. Mungkin sebab dah biasa dari kecil lagi makan pil jenama nie. Rasa pil chi kit teck aun pun tak berubah. Tetap sama dari dulu sampai sekarang.

Kalau tak silap aku, pil chi kit teck aun nie, merupakan produk keluaran Malaysia. Dari Penang atau Teluk Intan aku tak pasti.

Dari aku kecik sampai lah dah masuk umur 37 tahun, kalau aku kena cirit birit, memang pil chi kit teck aun lah yang aku carik. Kiranya, langkah terakhir sebelum aku ke klinik

Arwah abah aku, dulu selalu simpan stok dalam rumah. Asal kena sakit perut, muntah2 atau cirit birit, mesti makan pil ni.

Rasanyer dulu, pil nie didatangkan dalam vial. Tapi sekarang disimpan dalam plastik macam dalam gambar.

Anak-anak aku, tak pernah lagi diberi makan pil chi kit teck aun. Mungkin bila mereka besar sikit, baru aku bagi cuba.


aDi

[WhereIn Android] (http://www.wherein.io)

Sort:  

ini Ada ingat 😂 @tipu curate !shop

[WhereIn Android] (http://www.wherein.io)

你好鸭,rosmadirazali!

@davidke20给您叫了一份外卖!

小笼包

吃饱了吗?跟我猜拳吧! 石头,剪刀,布~

如果您对我的服务满意,请不要吝啬您的点赞~

Penangan sambal sotong hehe

[WhereIn Android] (http://www.wherein.io)

42
You are viewing a single comment's thread from:
RE: Crepúsculos de Barquisimeto
View the full context
wherein (69)in WhereIN • 1 hour ago
This post has been rewarded by the Steem Community Curation Project #wherein

昨天明明把手机放在桌上,今天又找不到了 ( ˘︹˘ )
咦?你是谁?我又是谁?
加入我们微信群没?还没的话赶快加我们瓜子老板。很帅的 iguozi <(^,^)>

Ha recibido un voto a favor de la comunidad WHEREIN, impulsada por STEEMIT INC. Gracias por usar WHEREIN

Terimakasih Sudah Menggunakan WhereIn, Postingan Anda Terpilih Untuk Mendapatkan Upvote Dari WhereIn Dan Di Dukung Oleh Steemit.inc !

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 62264.03
ETH 2431.11
USDT 1.00
SBD 2.50