Sağlıklı ve Lezzetli Bir Yemek : Çıtır Karnabahar

in Steemit Türkiye3 years ago

Herkese Merhaba 🌞
Her gün ne yapayım diye düşünmek beni bazen yıpratıyor. Özellikle evde küçük çocuk olunca bu iş daha da sarpa sarıyor. Ona ayrı, bize ayrı şeyler yapmak baya zaman alıyor. İnternetten farklı tarifler bulup denemeyi seviyorum. Bu tarifi de internetten buldum, yaptım ve gerçekten beğendim. Bence mevsiminde yenilen sebzeler çok daha sağlıklı. Bir kış sebzesi olan karnabahar ile Çıtır Karnabahar yaptım.

2F21E598-BA62-4042-B5D0-2578A2593F11.jpeg

Önce Malzemeler :

  • 1 Orta boy karnabahar
  • 2 yumurta
  • 3 yemek kaşığı mısır unu
  • Biraz sıvı yağ
  • 2 diş sarımsak
  • Tuz, karabiber, toz kırmızı biber, köri
    ( baharatları damak tadınıza göre artırabilirsiniz)

Öncelikle karnabaharları bol suda ve tuzla haşladım. Direk fırına koyarsak bazen sert kalabiliyor. Haşladığım karnabaharları soğuması için bir kenara aldım. Onlar soğurken dip sosunu hazırladım.

Dip sos için yukarıda yazdığım malzemeleri bir el çırpıcısı ile iyice çırptım.

Soğuyan karnabaharları bu sosa bulayıp fırın tepsisine koydum ve pişirdim. Yaklaşık 20 dk pişti. Tabi okul dönüşü acıktığımız için bu aşamaları fotoğraflayamadım :)

185AF413-4EC9-4A75-8988-8D696270FFC5.jpeg

Biz bunu yoğurtla seviyoruz. Hatta sarımsaklı yoğurtla daha da güzel olur ama sarımsağın fazlası beni biraz rahatsız ettiği için ben yoğurda eklemedim.

E2EEC28D-3F3A-4364-BCBE-69C3B38A54EF.jpeg

Karnabahar tariflerine bakarken kısır yaptıklarını gördüm. Karnabahar kısırı. İlgincime gitti ama deneyeceğim ve sizinle de paylaşacağım.
Steemite yeni döndüğüm zamanlarda baya sık tarif paylaşırdım ama artık o enerjim yok sanırım.
Umarım beğenmişsinizdir.
Okuduğunuz için teşekkür ederim sağlıkla kalın🙏🏻

Sort:  
 3 years ago 

Ellerinize sağlık. Çok lezzetli görünüyor. karnabahar yemeyen cocuklar bile bu tarifle yiyebilir diye düsünüyorum. 😋😋

 3 years ago 

Gerçekten öyle oğlum severek yedi teşekkür ederim :)

 3 years ago 

Teşekkür ederim :)

Elinize saglik,karnabahar çok güzel bir sebze

 3 years ago 

Teşekkür ederim

kaliteli.png

Günün kaliteli gönderisi seçildiniz. Steemit-Türkiye Topluluğunda aktif olmaya devam edin.

Steemit Türkiye Team

 3 years ago 

Teşekkür ederim 🙏🏻

kaliteli.png

Günün kaliteli gönderisi seçildiniz. Steemit-Türkiye Topluluğunda aktif olmaya devam edin.

Steemit Türkiye Team

Basit ve lezzetli görünüyor.. İlk defa askerde tanıştım karnabaharla, inanılmaz sevdim. Köfteyle birlikte yapılıyordu.. Her ne kadar doğu illerinde yemek türleri bol olsa da, kış sebzeleriyle yapılan yemekler az oluyor. Bu yüzden askere kadar karnabaharla tanışmamıştım.

 3 years ago 

Evet doğuda öyle bir durum var ama sebzenin de yeri ayrı gerçekten

 3 years ago 

En sevdiğim hafif rahatsız etmeyen yiyeceklerden. Haşlandıktan sonra Unlu yumurtaya bandırıp kızartılıyor ya enfes sosa gerek yok :) Ellerinize sağlık ve afiyet olsun ☺️

 3 years ago 

Teşekkür ederim:)

 3 years ago 

Teşekkür ederim:)

ellerinize sağlık,bende yapıyorum bunu ama köri ve mısır unu koymuyordum.deneyeceğim.

 3 years ago 

Tavsiye ederim teşekkürler

elinize sağlık

 3 years ago 

Teşekkür ederim

Elinize sağlık :)

 3 years ago 

Elinize sağlık 😊

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.13
JST 0.027
BTC 58733.26
ETH 2663.75
USDT 1.00
SBD 2.44