Club100 // The Diary Game-Better Life- 16 Ağustos 2022//İlaçsız Müdahele, İLK YARDIM

in Steemit Türkiye2 years ago
Herkese Merhaba Arkadaşlar,

Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde çalıştırdığı tüm eğitimcilerin, İlk yardım eğitiminin almasını zorunlu hala getirdi. O eğitimi alacak olan kişilerden biri de benim. Bugün ilk eğitim günüm. Yaklaşık 20 kişilik bir grup ile Antalya'nın en büyük ilkokullarından olan Dilşad Refizade İlkokulunda toplandık. Saat 09.30'da İlk yardım eğitimimiz başladı.

IMG20220812092501.jpg

Hayatımızı devam ettirirken, başımıza herhangi bir kazananın gelemeyeceğini asla söylemeyiz. Eminim hayatınız boyunca ufak da olsa bir kaza geçirmişsinizdir. Sağlığımız, yaşamımızı devam ettirebilmek için çok önemlidir. Hastalıklardan korunmak için sağlımıza dikkat etmemiz gerekiyor. Bazen ister istemez kazalara da maruz kalabiliyoruz. Kazayı yapan biz de olabiliriz; bir başkası da olabilir. Kaza anında ilk yapılması gerekenler neler olmalıdır? İşte bu noktada İlk yardım eğitimin bizlere hayat kurtaracak olan basit ama hayati değer taşıyan bir tedavi eğitimini almanın faydalarını birlikte görelim.

IMG20220811102210.jpg

Okulda bize verilecek olan İlk yardım eğitimi iki gün sürecek. İki günlük eğitimin sonunda iki aşamalı sınava tabi tutulacağız. İlk sınav 40 adet sorudan oluşan çoktan seçmeli test uygulaması yapılacak. Bu sınavda başarılı olan kişilere ise kursta gösterilen İlk yardım tekniklerini uygulamalı olarak göstermeleri istenecek. Bu iki aşamayı geçen kişilere de Türk Kızılay İlk Yardım Merkezi tarafından 3 yıl geçerli olmak kaydıyla İlk yardım sertifikası verilecektir.

1-turk-kizilay-yarin-aliagaya-geliyor-2.jpg
Kaynak

Eğitim, İlk yardımın tanımıyla başladı. Karşılaşmış olduğumuz herhangi bir kaza anında, kişinin hayatını tehlikeye düşürecek olan bir durumu, tıbbı yardım gelinceye kadar, ilaçsız bir şekilde kontrol etme olarak tanımladılar. Buradaki püf nokta İlk yardımın hiç bir şekilde tıbbı müdahale olmadan yapılan tedavi şekli olmasıdır. Kaza anında etrafımızda o anda bize fayda getirecek ve işimize kolaylaştıracak olan nesnelerden faydalanarak tedavi işlemini yapabiliriz.

IMG20220812111143.jpg

IMG20220812112943.jpg

Örneğin; Oturmuş olduğunuz mahallede parkta dolaşırken yoldan karşıya geçmek isteyen yetişkin bir kişiye araba çarptığını gördünüz. Adam yere yığıldı ve hareketsiz bir şekilde duruyor. Bu durumda ne yaparsınız? Bunun eğitimini kursta bize gösterdiler. Ben buradan çok önemli bir bilgi olduğu için kısaca bahsetmek istiyorum.

IMG20220812113729.jpg

IMG20220812114335.jpg

Öncelikli olarak kaza olan yerin güvenliğini sağlıyoruz. Kazazedeyi yolun kenarına alıyoruz. Kişinin İlk Yardım tabiriyle ABC'sini değerlendiriyoruz. ABC, yani ( Havayolu, Solunum ve Dolaşım ) değerlendirilmesi yapılması gerekiyor. Havayolu değerlendirilmesi hastanın ağzı kontrol edilerek yapılır. Boğazına herhangi bir cisim kaçmış olabilir. Ya da hastanın dili boğazına takılmış olabilir. Solunum değerlendirmesini de, hastanın göğüs kısmına elimizle dokunarak, kulağımızla ağızdan soluk alıp vermediğini kontrol ediyoruz. Bu işleme İlk yardımda Bak Dinle Hisset yöntemi deniliyor. Son olarak hastanın Kan Dolaşım sistemi değerlendirilir. Bunu yapabilmek için, hastanın nabız kontrolü yapılmaması gerekir. İnsan vücudunda nabız kontrolü 4 bölgeden yapılıyor. Şah damarından, Ön Kol damarından, Bacak damarından ve Kol damarından nabız kontrol edilebilir. Eğitim esnasında bu kontrolleri uygulamalı olarak tek tek denedik.

IMG20220811134937.jpg

IMG20220812115013.jpg

IMG20220812121148.jpg

IMG20220811134929.jpg

Kişinin ABC'sini değerlendirdikten sonra eğer solunum durduysa hemen yakınımızda olan bir kişiden, kişinin adını ya da giydiği elbiseyi söyleyerek Örneğin; siyah gömlekli beyefendi siz 1-1-2 arar mısınız? Diyoruz. Bu işlemden sonra Temel Yaşam Desteğine geçiyoruz. Temel Yaşam Desteği, nefes alamayan ve kalbi durmuş olan kişiye, kalp masajı ve suni teneffüs yaparak hayata döndürme işlemdir.

IMG20220811143555.jpg

IMG20220811143606.jpg

İlk yardım, hepimizin bilmesi gereken hayat kurtarma tedavisidir. Sizlere bugün elimden geldiğince İlk yardım konusunda bilgiler veremeye çalıştım. Umarım faydalı olmuştur. Bir başka yazımda görüşmek üzere Hoşça kalın...

Sort:  

Tebrikler Günün kaliteli gönderisi seçildiniz.

Booming hesabı tarafından olumlu oy almaya, hak kazandınız. Steemit Türkiye Topluluğunda aktif kalarak, kaliteli seçilme şansınızı arttırınız.

KategorilerNotlar
İntihal0% (100% steemexclusive)
Teklif BotlarıHayır
Kulüp Durumuclub100

İletişim Adreslerimiz

Discord : https://discord.gg/JDzgHZEAge
Steemit Türkiye Ekibi Küratörlüğü

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 62914.22
ETH 3108.89
USDT 1.00
SBD 3.88