Java Öğreniyorum #1

in Steemit Türkiye3 years ago

Herkese merhaba,

Bugün yeni bir seriye başlıyorum. Bir mühendislik öğrencisi olarak programlama bilgisi benim için büyük bir önem arz ediyor. Dolayısıyla fırsatını buldukça kendimi yazılım alanında geliştirmeye çalışıyorum.

Bu seride, öğrendiğim bilgileri ve örnek çalışmalarımı derleyip özet haline getireceğim ve bir aksilik çıkmazsa sizlerle paylaşacağım. Yazacaklarımın hem benim programlama diline olan hakimiyetimi artıracağına hem de öğrenmek isteyen kişilere yardımcı olacağına inanıyorum.

Önceden öğrenmiş olduğum bir takım programlama dilleri olsa da şimdilik burada onlara değinmeyeceğim. Belirttiğim gibi ilk etapta yeni öğrendiklerimi burada işleyeceğim ki herkes daha büyük fayda sağlasın.

tracy-adams-TEemXOpR3cQ-unsplash.jpg
Image Source

Android mobil uygulama geliştirme hedefim olduğu için öğreneceğim ilk dil, Android’de kullanılan programlama dili olan Java olacak. Dolayısıyla bu serimize Java programlama dili ile başlayacağım.

Seri boyunca paylaşacağım kaynakları ziyaret ederek daha detaylı bilgi alabilirsiniz.

Bu kısa açıklamamızı da yaptığımıza göre bugün ilk öğrendiğim temelleri ve ufak denemelerimi yazarak serimizi başlatalım.

0_-JGe3qiiMAqAPzSD.jpeg
Image Source

JDK İndirme ve Kurulum

İndirme

Kodlamaya başlamadan önce kodlamayı yapabileceğimiz JDK adlı derleyiciyi indirmemiz ve kurmamız gerekmekte. Ben, Oracle tarafından oluşturulan JDK’yı indireceğim. İndirme adresine gitmek için tıklayınız.

Açılan sayfada en güncel JDK’yı indirmemiz gerekmektedir. Genelde en güncel sürüm listenin en başında olur. Yani indirme linkine tıkladığınızda karşılaşacağınız ilk sürüm büyük bir ihtimal en güncel sürüm olacaktır. Şu an için en güncel sürüm 16.0.2.

En güncel sürümü belirledikten sonra sağ tarafında yer alan “JDK Download” butonuna tıklıyoruz.

1.PNG

Yeni açılan sayfada mouse tekerleğimizi aşağı kaydırarak görselden de görüldüğü üzere indirme linklerine ulaşacağız. İşletim sisteminizin türüne göre bir indirme linkine tıklamamız gerekmekte. Ben Windows kullandığım için “jdk-16.0.2_windows-x64_bin.exe” butonuna basacağım. Eğer MacOS veya herhangi bir Linux türevi kullanıyorsanız sizin işletim sisteminize uygun Installer’ı indirmeniz gerekmektedir.

2.PNG

İşletim sisteminize uygun olan indirme linkine tıkladıktan sonra karşını şöyle bir pencere açılacak. Kırmızı daire ile belirttiğim kutucuğu işaretleyip alttaki indirme butonuna basıyoruz.

3.PNG

Böylelikle indirme aşamalarını tamamlamış bulunmaktayız. Şimdi yükleme kısmına geçelim.

Kurulum

Sadece Windows işletim sistemine sahip bir bilgisayarım olduğu için kurulum adımlarını maalesef yalnızca Windows kullanıcıları için gösterebileceğim. Başka bir işletim sistemi kullanıyorsanız bu kaynaktan nasıl kurulum yapacağınızı öğrenebilirsiniz.

İndirdiğimiz yükleme dosyasını açıyoruz. Karşımıza böyle bir pencere açılacak. “Next” butonuna basıyoruz.

4.PNG

Ardından karşımıza gelen pencerede JDK’yı nereye kurmamız gerektiğini bize soruyor. Eğer yüklenmsini istediğiniz belirli bir klasör varsa “Change” butonuna tıklayıp yüklemek istediğiniz yeri seçebilirsiniz. Yükleme klasörünüzü seçtikten sonra “Next” butonuna basıyoruz.

5.PNG

Daha sonra yükleme gerçekleşecek. Yüklemenin ardından böyle bir pencere açılacak. “Close” butonuna tıklayarak pencereyi kapatıyoruz.

6.PNG

Böylelikle indirme ve kurulum aşamalarını tamamlamış oluyoruz. Merak ettiklerinizi yorum kısmında sorabilirsiniz.

Ekran görüntüleri bana aittir.

Yardımcı Kaynak

Sort:  
 3 years ago 

Go dili hakkında ne düşünüyorsun?
Sence en iyi programlama dilleri hangileri? Yani gelecekte en çok rağbet görecek ve en çok para kazandıracak programlama dilleri.

Go dilini daha önce kullanma şansım olmadı ve çok bir bilgim yok onunla ilgili ancak basit ve kullanışlı bir dil olduğunu, dile hakim oldukça geliştiriciyi kendisine daha çok bağladığını duymuştum 😄
Bana kalırsa en iyi dillerden bazıları: Javascript, Css, Java, Python, Swift ve C++ derdim
Gelecekte yapay zekanın rolünün büyük olacağını düşünüyorum. Bir de teknoloji üreten ülke Amerika'nın iş ilanlarına bakınca mobil yazılım geliştirme sektörü en fazla rağbet gören ve hızla yükselen bir sektör. O yüzden mobil programlama dilleri de çok önem arz edecektir. Dolayısıyla C++, Matlab, Java, Swift gibi dillerde gelir düzeyi fazla olabilir. Sizin düşünceleriniz nelerdir?

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.14
JST 0.030
BTC 60268.51
ETH 3201.96
USDT 1.00
SBD 2.43