Club100 thediarygame betterlife 04.05.2022// Ramazan Bayramı Arkadaşım ile tarihi Antalya Kaleiçi Gezimiz

in Steemit Türkiye2 years ago

Herkese merhaba arkadaşlar. 🤗

Antalya Hıdırlık Kulesi'nin önünde arkadaşım ve kızı ile çekildiğimiz resim.

Nasılsınız hepiniz iyisinizdir umarım. Bayramınız nasıl geçiyor. Ziyaretler geziler yapıyor musunuz? Benim birinci gün evde sakin bir şekilde geçti. 2. gün yani dün çok sevdiğim iş arkadaşım kızı Sude ile birlikte benim evime bayramlaşma ziyaretine geldiler. Onların ziyareti beni çok mutlu etti. Sudecik elimi öptü. Ona adetimiz gereği harçlık ve bayram şekeri ikram ettim. Çocukken bayramlarda en sevdiğim adetlerden bir tanesi de el öpüp para toplamaktı. Bayram harçlıklarımı biriktirip kendime çok istediğim bir şeyi alırdım. Sude ciğim de çok mutlu oldu ben de.

Arkadaşım ve kızıyla bayramlaşma anlarımız.

Arkadaşımla kahvelerimizi içip bayramlaştıktan sonra hava çok güzel olduğu için gezmeye karar verdik. Antalya'nın en ünlü gezilecek yerlerinden olan Kaleiçi, oradan Hıdırlık kulesi, oradan da Karaalioğlu parkı'na doğru gitmeye karar verdik. Gezme kararımız Sude'yi çok sevindirmişti. Arkadaşımın arabasıyla Kale içine doğru yola çıktık. Yolculuk boyunca müzik dinleyip keyifli anlar geçirdik.

Antalya Kaleiçi'ne giderken geçirdiğimiz keyifli yolculuk.❤️🤗

Gezmeyi çok seven biri olarak ben de çok mutlu oldum. Kaleiçi'nde park sorunu olduğu için biraz uzak bir mesafeye aracı park ettik. Çarşı içinden kaleiçi'ne geçtik. kaleiçi'ne giriş kapılarından biri olan Hadriyan kapısının önünden Kale içine doğru girişimizi yaptık.

Antalya Kaleiçi'ne Hadriyan Kapısı'ndan geçişimiz.

Yüzlerce yıl tarihi geçmişe sahip olan bu tarihi mekanlarda gezmek insanı geçmişe ve tarihi doğru bir yolculuğa çıkarıyor. tarihimizi ve kültürümüzü yansıtan yerleri gezip görmeyi sizlerle paylaşmayı seviyorum. Hadriyan kapısına üçkapılar da deniliyor. Sanırım 3 tane ayrı kemeri olduğundan dolayı bu isim kullanılıyor. Buraya geldiğimizde çok kalabalıktı. Yerli turist en çok yabancı turistin olması dikkatimi çekti. Yabancı turistler Antalya'ya geldikleri zaman ilk uğradıkları yer Kaleiçi oluyor. Çünkü buranın her taşı ayrı bir tarihi değer taşıyor. Bizanslılara Osmanlılara ev sahipliği yapan bu tarihi yerlerde yabancı turistler de kendi tarihlerini buluyorlar.

Kaleiçi nin dar sokaklarındaki gezintimiz.

Arkadaşım ve kızıyla Kale içini gezerken birçok resimler çektim. Buranın sokakları dar evler iki katlı ahşap olarak yapılmış. Evlerin genelde bahçe ve avluları var. Bu evler bir kısmı butik otel haline dönüştürülürken, bir kısmı eğlence mekanı restaurant ve kültür Müzesi'ne dönüştürülmüştür. Buraya geldiğinde gezmeyi en sevdiğim yerlerden birisi şekerden yapılmış biblolar ve süs eşyalarının bulunduğu şekerci dükkanıdır. Bu dükkanın tarihi bir mekanda bulunması buraya ayrı bir değer katıyor. Şekerler rengarenk ve çok güzel figürlere dönüştürülmüş. Buraya gelen turistlerin hediyelik eşya alırken en çok uğradığı yerlerden biri ise bu şekerci dükkanıdır. Kaleiçi'ne her geldiğimde buraya uğramayı seviyorum.

Antalya Kaleiçi Şeker Dükkanı.

Yine burada çok güzel hediyelik eşyalar bulabileceğiniz bir dükkanı daha göstereceğim sizlere, aslında o kadar çok resim çektim ki bunları ayrı bir post olarak paylaşmak istiyorum. İleriki günlerde ayrıntılı bir şekilde buraları sizlerle paylaşacağım. Bu hediyelik eşya dükkanın adı Kızılkaya hediyelik eşya dükkanı olarak geçiyor. Burada her türlü hediyelik eşyayı bulabilirsiniz. El yapımı sanat ürünü eserler, otantik eşyalar, tarihi eser görünümünde el yapımı birçok ürüne rastlayabilirsiniz. Dediğim gibi burası benim için ayrı bir post paylaşımı gerektiriyor.

Antalya Kızıkaya hediyelik antika eşya dükkanı.

Arkadaşımla ve kızı ile birlikte buradan çıktıktan sonra Kaleiçi sokaklarından geçerek Hıdırlık Kulesi'nin bulunduğu yere geldik. İkinci yüzyılda silindir şeklinde yapılmış olan bu tarihi kulenin önünde arkadaşım ve kızı ile birlikte resimler çekildik. Kulenin etrafında kazı çalışmaları halen devam ediyordu. Hıdırlık Kulesi ni Roma imparatoru Hadrianus'un yaptığı bilinmektedir. bu tarihi yerleri gezerken birçok medeniyetin burada barındırdığını bilmek, yüzyıllar öncesinde buralarda neler yaşandığını hayal etmeme sebep oluyor. Sizler de benim gibi bir tarihi mekan gezerken, bu yerlerde yüzyıllar öncesinde neler yaşadığını düşünüyor musunuz? Ya da hayal ediyor musunuz?

Antalya Hıdırlık Kulesi'nin önünde arkadaşım ve kızı ile çekildiğimiz resimler.

Evet Hıdırlık Kulesi'nin önünde resimler çekildikten sonra, Hıdırlık Kulesi'nin hemen güneyinde yer alan Karaalioğlu parkı'na doğru yürümeye başladık. Burası gerçekten çok kalabalıktı. Karaalioğlu parkı'nda 30 gün boyunca ramazan eğlenceleri düzenlenmiş. Ben bu eğlencelere gelemedim. Ama bu eğlencelerden kalan lunapark gibi eğlence faaliyetleri halen parkta devam ediyordu.

Antalya Karaalioğlu Parkı'nda lunapark

Buraları da gezip resimler çekildikten sonra evlerimize geri döndük. Dün benim için çok güzel geçti. Umarım siz de benim yazımı okurken buraları gezip keyifli anlar geçirmişsinizdir. Kaleiçi'ni ve diğer gezdiğim yerleri sizlerle daha ayrıntılı bir şekilde paylaşacağım bir sonraki yazımda görüşmek üzere sevgiyle kalın. 🇹🇷🤗🙏

Not:Resimlerin hepsi bana ait oppo a7 telefonumla çekilmiştir. Kapak resmimi de canva programı ile düzenledim.

9vWp6aU4y8kyJM9JABQLS7EhjmU3VVqJQJsLHz322hBz7Djfp9W2YGewxQPGs6XiHkomLVr3x4uv9mwZg5Xako2yASm3ZMkTKtvjgJTnBNj7oJWxFSwMc5s9jaZYMpeTSFszZZe2CH6QAzPn6.jpeg

Congratulations 🥳🥳!

Your quality content qualifies the Steemit Global Curators guidelines.

Your post is upvoted using the @steemcurator06 account by @malikusman1. Continue making quality content for more support.

Thank you so much for supported 🙏🤗

Tekrardan bayramınız kutlu olsun:) Gezdiğiniz ve gördiğiniz mekanları, tarihi yapıları bizlerle paylaşrak bizleri mutlu ettiniz. Buraları gelip görme şansımız olmasada, sizin sayenizde oturduğumuz yerden, buraları görüyoruz.

Bende sizin gibi tarihi yerleri gezip oralar hakkında bilgi almayı ve araştırmayı çok seviyorum.

Uğradığınız şekerci, bu bayramın anlam ve önemine çok uygun olmuş :) arkadaşınızın kızı, eminim burada çok mutlu olmuştur.

Sizler için yorucu bir gün olsada, biz yazınızı okurken keyif aldık.:) diğer paylaşımlarıda en kısa sürede bekliyoruz :)

Değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim Ahmet Bey Umarım bir gün size de buraları görmek nasip olur. Yazılarımın sizler tarafından beğenilmesi benim için bir onurdur.

Congratulations, your post has been upvoted by @dsc-r2cornell, which is the curating account for @R2cornell's Discord Community.

Curated by Blessed-girl
Enhorabuena, su "post" ha sido "up-voted" por @dsc-r2cornell, que es la "cuenta curating" de la Comunidad de la Discordia de @R2cornell.

Visit our Discord - Visita nuestro Discord

Thank you so much 🙏😍

I follow your posts, you have really positive content, I would be happy if you enter my profile and follow 😊