STEEMIT EXLIBRIS COMPETITION: The One Book

in Steem-BRU (BY-RU-UA)3 years ago
Знаєте, як воно часто буває: остання прочитана книжка здається найкращою і найцікавішою. От і у мене так. Читаю The Ukraine Артема Чапая, і вона мені найцікавіша. Але вибрати одну-єдину на все життя... Серце підказує, що я повинна вибрати класику. Перевірену десятиліттями, при чому.

Тому мій вибір — роман "1984" англійського письменника і публіциста Джорджа Орвелла.

20210402_220325.jpg
Обкладинка. 1984: роман / Джордж Орвелл; переклав з англійської Віктор Шовкун; Видавництво Жупанського, 2019. — (серія: Майстри світової прози). — 320 сторінок


Я прочитала цю книжку відносно недавно, у 2020 році (січні-лютому). І рада цьому — бо раніше вона б, можливо, мені так не зайшла. Хоча, про Орвелла я чула здавна.
Перед "1984" я вже ознайомилася з одним із творів письменника, але у форматі аудіокниги. Це був твір Animal Farm (укр.: "Колгосп тварин"; рос.: "Скотньıй двор"). Аудіо було саме російською.

20210402_220407-01.jpeg
Big Brother Is Watching You

20210402_220438.jpg
На задній обкладинці можна побачити фото письменника і прочитати трошки про роман

20210402_220502.jpg
Лого Видавництва Жупанського

Якщо відверто, я б хотіла до кінця життя читати цю книгу в оригіналі. Тоді б і рівень англійської підтримувала:) Ну, але оригіналу в мене немає, тому сфотографувала те, що є.

А тепер про сюжет і цікавинки твору.

Роман-антиутопія, в якому змальовується держава, де повністю відсутні права людини та громадянина як такі, проте існує культ терору й диктатури. У анотації до твору прочитаємо: автор брав за основу свого роману Совєцький Союз. Ні, не Радянський, а Самє Совєцький (притримуюсь цієї думки після низки публікацій Уляни Супрун, ігноруючи напис на обкладинці).
Книжка була певний час заборонена не лише в Союзі, але й у США, до речі!
Головні герої — це Вінстон Сміт, Джулія і такий собі Старший Брат, образ якого прошиває весь твір, наче циганська голка мішковину.
Попри численні шедевральні політичні і побутові сцени, мені найбільше імпонує романтична лінія. Вінстон і Джулія. Цій парочці було абсолютно заборонено крутити любов, зустрічатися чи одружуватися, але навіть під страхом болючої смерті вони це зробили.
Я чогось думаю, що ім'я Джулія тут не випадкове, а як алюзія на шекспірівську Джульєтту (може, я й помиляюся). Але що Джулія, що Джульєтта ослухалися заборони і поринули назустріч коханню, яке принесло загибель (ну, Джулії — моральну загибель, але все ж).
Так, Орвелл і справді написав шедевр. Тому нечесно буде розказувати тут забагато про сюжет і сипати спойлери. Бо раптом хто не читав — прочитайте. Не пошкодуєте.

Пост написаний для конкурсу STEEMIT EXLIBRIS COMPETITION: The One Book by @filinpaul.

Sort:  
 3 years ago 

спасибо за Оруэлла! вспомнилась юность, начало создания моей библиотеки. я тогда читал очень много - столько появилось книг в продаже )) кстати, а тебе знаком такой автор - Сигизмунд Кржижановский. мне очень понравились его рассказы.

 3 years ago 

Не читала! Но интересно: "...случай Кржижановского не укладывается даже в эту модель – его тексты сложно назвать «опасными». Цензура не пускала его в литературу по другой причине – он был «слишком необычен». Литературные чиновники не знали, как трактовать, к какому течению причислять его рассказы и повести. Ведь у цензуры простая политика – не важно, плох ты или хорош, главное, чтобы ты был объясним."

 3 years ago 

я до сих пор мечтаю о его "квадратурине", если не подводит память )))

 3 years ago 

Давно хочу прочесть эту книгу, сегодня аудиокнигу включу.

 3 years ago 

Начните со "Скотного двора" может - так, как писал автор:)

 3 years ago 

В мене до класики руки не доходять)). Але, мабуть, треба якось все ж почитати. Може хтось раптом у папері подарує, точно доведеться))

 3 years ago 

Я її купила за якусь символічну ціну в інстаграмі секонд-хенд книг:)

 3 years ago 

Насправді прочитаною має більші шанси бути електронна книжка, які я читаю зі смартфона))

 3 years ago 

Я давно слышал много хорошего о этой книге. Но, прочитать довелось недавно. Тоже очень понравилась)

 3 years ago 

Зараз вона знову актуальна, скажіть? - диктатури повно навколо🤦🏼‍♀️

 3 years ago 

Согласен, в наше время очень актуально, увы...

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.13
JST 0.029
BTC 66038.35
ETH 3444.84
USDT 1.00
SBD 2.61