Дрібниця, але приємно!

in Ukraine on Steem4 months ago

Нещодавно всі українські ЗМІ облетіли заголовки, які повідомляли, що У Німеччині в деяких школах вирішили вивчати українську мову як другу іноземну. Це мене здивувало, адже попри те, що ми всі любимо нашу рідну мелодійну мову, вона точно не є поширеною, нікому не є потрібною для ділового спілкування і т. д. Мені важко уявити, що якийсь німецький школяр коли-небудь вибере для вивчення українську мову.

Відкривши статтю, мені стало все більш зрозуміло:

Як повідомляє пресслужба Міністерства культури, освіти та можливостей Гессена, це робиться з огляду на близько 20 000 школярів з України, які перебувають в регіоні через війну, а також 300 українських вчителів, які зараз викладають у школах Гессену.

Німеччина є однією з тих країн, які прийняли найбільше українських біженців. Уявляю собі яке соціальне напруження це створило, адже я впевнений, що наші біженці вже всіх там дістали, як і постійний ріст цін, спричинений війною в Україні. Незважаючи на це все, місцева влада федеральної землі Гессен робить крок, вартий поваги.

На жаль українська мова розвивалася у дуже складних умовах. Кожна нова окупація українських земель приносила заборону на українську мову. Попри все це вона розвивалася, українські книги друкувалися і розповсюджувалися підпільно. Не так давно я дізнався, що мій прадід був одним із керівників чи навіть засновників товариства "Просвіта" у своєму рідному селі. Метою цього відомого товариства був культурно-науковий розвиток, консолідація народної спільноти та піднесення національної свідомості українського народу.

Але безумовно це все робилося у глибокому підпіллі. Мій батько мені розповідав, що бачив, як його дід виймав зі сховку якусь велику і товсту книгу, щось туди записував, а потім надійно її ховав. При цьому він казав малому внукові за жодних обставин нікому про це не розповідати. Ще б пак, в ті часи за книгу, надруковану українською мовою, можна було потрапити на десятки років у заслання, а за участь у українській організації - позбутися життя.

Попри небезпеку, люди якось продовжували і друкувати українські книжки, і обмінюватися ними, і передавали традиції, вчили дітей співати колядок (хоча це теж було заборонено). Відверто кажучи, мене дивує як це їм вдавалося.

Зараз моя донька закінчує третій клас і, безумовно, вона вивчає українську мову. Я пишаюся, що вона здобула перше місце у місті Калуш і районі в конкурсі української мови імені П. Яцика, бо, на мою думку, українська мова є надзвичайно складною, якщо вивчати її глибоко. Проте вже зараз моя дитина третьокласниця неодноразово присоромлювала мене, демонструючи кращі знання ніж мої.

Вікіпедія каже:

У лексичному плані найближчою до української є білоруська мова (84 % спільної лексики), потім польська (70 % спільної лексики), словацька (68 % спільної лексики) та російська мова (62 % спільної лексики). Для прикладу, за своїм лексичним складом англійська мова відрізняється від голландської на 37 %, а шведська від норвезької на 16 %.

А ще мені було цікаво дізнатися такі факти:

На фонетичному рівні українську мову вирізняє:

  • найбільша кількість фонем із усіх слов'янських мов — 48;
  • найбільша вокальність — «прозорість», милозвучність;
  • найбільша кількість кореляційних пар м'яких і твердих приголосних звуків;
  • чітке розрізнення [ɪ] (на письмі — и) та [i] (на письмі — і) на фонемному рівні.

На морфологічному рівні в українській мові:

  • послідовно збереглися флексії кличного відмінка (на відміну від інших східнослов'янських мов);
  • одночасно використовуються варіантні флексії давального відмінка для іменників чоловічого роду (наприклад: директор-у, директор-ові);
  • існують суміжні способи творення майбутнього часу: синтетична (ходитиму) та аналітична (буду ходити).

Цікава інформація, яку я б ніколи не знав, якби моя дитина не навчалася у школі 😁.

Рідна мова - це добре, але не потрібно ігнорувати вивчення і іноземних мов. Даринка зараз вивчає англійську, але незабаром їй доведеться обирати ще одну мову для вивчення. Більшість дітей тут обирають польську, але я щось сумніваюся, що польська мова є аж такою потрібною. На мою думку варто вчити більш поширені мови, такі як німецька чи іспанська. Але для вибору ще є час.

Сподіваюся вам теж було цікаво 🙂

Sort:  
 4 months ago 

Я Вас розумію. Мій другокласник сьогодні мені хизувався тим, що він побив свій рекорд швидкості читання і зараз вже читає 180 слів на хвилину. А я йшов в його віці в школу і взагалі не умів читати. Все ж таки є користь з рілсів з їх швидкістю пробігання тексу 🤣🤣🤣

 4 months ago 

побив свій рекорд швидкості читання і зараз вже читає 180 слів на хвилину

Ого, це круто. Діти тепер розвиваються дуже швидко, особливо якщо це стосується різноманітних девайсів. Але навіть без цього видно, що вони розумніші за нас. Теперішня програма у школі значно важча ніж була у нас, принаймні мені так здається.

 4 months ago 

Теперішня програма у школі значно важча ніж була у нас, принаймні мені так здається.

100% Те що син вивчає в другому класі за"Інтелектом України" я вчив у класх 5-7.

 4 months ago 

Дійсно дивна та приємна новина!

Мій син вчить немецьку, але такий нюанс, що він вчить німецьку по французськи)) бо зараз там.

І в нашій рідній школі друга іноземна якраз французська (після англійської)

 4 months ago 

О, точно, ви ще мені нагадали про французьку мову. вона теж доволі поширена.

@jorgevandeperre @enki @xeldal @protoss20 @wox-helpfund @gunthertopp @the-gorilla @xpilar.witness @hive-141434 @minnowbooster @cur8 @worldofxpilar @xpilar @hive-109690 @htooms @bytzz @suntr @lrcconsult @hingsten @bippe @reflektor

Hello there,

I have not upvoted to this post, but I see my account is upvoted to this post. I just discovered my account is getting upvoted to random post and its started since 15 days.

I see above accounts too in the upvote list so wanted to know from you that did you really upvoted to this post or your account is also getting upvoted to random posts like my account.

Is there such known issue/Bug running for this.

Cc: @steemcurator01

 4 months ago 

Hi, my post has been supported by WOX Curation Trail. Most of the accounts you listed are in this trail. Try to remember, maybe you have added your account to the trail through Steemauto (https://worldofxpilar.com/).

Yes, I also thought to check it once but then left for office, I will check it surely. Thanks for your response.

 4 months ago 

Дійсно приємно, німці молодці))


Oh yes! We support ANY quality post and good comment
ANYWHERE and at ANYTIME Curated by : @patjewell

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 61830.18
ETH 2457.48
USDT 1.00
SBD 2.54