עכשיו תורנו להגיד לא - הקהילה הגאה שובתת

in #hebrew6 years ago (edited)
נלקח מהאיוונט בפייסבוק - https://www.facebook.com/events/1822047597840863/?ti=cl

אני מניחה שמושג הפונדקאות הוא ידוע, אך למען הסר ספק- פונדקאות זה למעשה נשיאת עובר בגופה של אישה, ולאחר מכן התינוק נמסר למשפחה שביקשה את שירותי הפונדקאות.
החוק כיום מאפשר הליך פונדקאות רק לבני זוג שהם גבר ואישה במצב בו האישה לא מצליחה להקלט להריון.
השינוי העיקרי בהצעת החוק החדשה עוסק בהרחבת מעגל הזכאים לפונדקאות גם לנשים ללא בן זוג הסובלות מבעיה רפואית.

אך מה קורה כשמדובר בקהילה הגאה? מה קורה כשזוגות חד מיניים רוצים להביא ילדים לעולם מהגנים שלהם?
כמו שכבר נאמר מקודם, החוק בישראל מתיר לזוגות שהם גבר ואישה להשתמש בשירותי הפונדקאות. כשמדובר בזוגות שהם חד מיניים, אפשר לשכוח מהעניין.
בעקבות כך, הפנייה לשימוש בשירותי פונדקאות בחו"ל גדלה והבקשות לאימוץ (שגם ככה לא בדיוק מקלות .בקהילה הגאה) הלכו וקטנו

על פי תיקון החוק האחרון, נקבע שגם נשים ללא בן זוג וגם נשים המתקשות להכנס להריון יוכלו להתחיל בתהליכי הפונדקאות, אני לא אכנס לגילאים ומספרים והפרטים הטכניים, כי מה שבאמת רלוונטי כרגע, זה שעדיין קיימת אפליה כלפי גבר המנהל מערכת יחסים עם גבר ומעוניינים להביא ילד/ה לעולם.

מדברים שנאמרו בוועדה:
אוחנה נשא דברים בוועדה: "כשאני ובן זוגי רצינו להקים משפחה, נאלצנו להרחיק אלפי קילומטרים למדינה אחרת. התאומים נולדו לפני הזמן המתוכנן ולא היינו שם לצידם. הפכתי עולמות כדי למצוא יהודי שלא הכיר אותי, אשר גר בקרבת מקום, על מנת שיהיה לצידם. אני לא מתריס נגד הרבנות ונגד הדת, רק מבקש קצת אנושיות".

ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) הגיב אף הוא ואמר: "אני רוצה להיות אבא ואני לא יכול להיות אבא. כדי לעשות זאת, עלי לפנות למדינה זרה מעבר לים, לשלם 140 אלף דולר ולקוות שיהיה בסדר. חיי מלאים וגדושים, אבל תמיד יש את המרכיב החסר, שמלווה אותי לכל מקום. אנחנו מספיק טובים כדי לשרת את המדינה, אבל לא כדי להיות הורים, זה עלבון שאני לא יכול לתאר אותו. זה מצב שהוא פשוט מפלה וכואב ומלא בעלבון ולא הגון. זה לא בסדר".

מעולם לא התעסקתי בפוליטיקה. זה לא בדיוק מעניין אותי, יכול להיות שזה כי אני עדיין צעירה ויכול להיות (הרגשה פנימית שלי) שישאר כך לנצח. אך כששמעתי שראש הממשלה שלנו, בנימין נתניהו, תמך בבקשה זו, תמך בהחלטה בה זוגות שמורכבים מ2 גברים יוכלו להשתמש בתהליכי הפונדקאות בארץ - התרגשתי.
זמן קצר לאחר מכן, הכל התפוצץ. כל האשליה הורודה והמקסימה.

לאחר שנתניהו פרסם הצהרה (הן בכתב והן מצולמת) בה אמר שיתמוך בסעיף זה, כשהגיע זמן האמת - הצביע נגד ההחלטה.

ואני שואלת, למה? למה לכולם מגיע ורק להם אסור? גם הן בני אדם, ואין שום סיבה שלא יוכלו להקים משפחה במדינה שבה הם חיים. מדובר בחוק הומופובי, שמבזה כל אדם שטוען שמדובר במדינה דמוקרטית ושוויונית.

בעקבות כך, אני מזמינה אתכם להכנס לאיוונט בתחילת הפוסט. לקרוא על השביתה של הקהילה הגאה וההפגנות ברחבי הארץ. מצורף אפילו מכתב מוכן למעסיקים על מנת להעדר מיום העבודה ולהצטרף לשביתה
מדובר בחוק מפלה ומזעזע, ואנו חייבים להוביל את השינוי.
מדינה שוויונית ודמוקרטית? תוכיחו.

אני מזועזעת מכל ההתנהלות סביב זה ומאוכזבת מאוד. מאחלת לכל הזוגות הלהט"בים, שסוף סוף יכירו גם בהם - קודם כל, כאנשים.


כולנו שווים.

Sort:  

Love it . great important post!! Have a great weekend

Tnx. Shabat shalom :)

Congratulations @fofi! You have completed the following achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of upvotes

Click on the badge to view your Board of Honor.
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

To support your work, I also upvoted your post!

Do not miss the last post from @steemitboard:
SteemitBoard World Cup Contest - The results, the winners and the prizes

Do you like SteemitBoard's project? Then Vote for its witness and get one more award!

הייתי קצת מרוחק מאקטואליה בשבועיים האחרונים ולא יצא לי כל כך לעקוב. אני אשמח אם מישהו יוכל להסביר לי מי הם המתנגדים לתיקון החוק (חוץ מרה"מ) ומהם הטיעונים שלהם נגד.

לא התעמקתי בזה לגמרי לרמת חברי הכנסת, אבל ברמת העיקרון רוב חברי הכנסת הדתיים, אומרים דברים מזעזעים כמו "יש להם מחלה נפשית, לא צריך לתת להם ילד" או "צריך להדביר את כולם".
אם יהיה לי זמן, יותר מאוחר, אברר זאת לעומק ואגיב לך.

תודה רבה. עצוב לדעתי שיש אנשים שמתגאים בתואר "חברי כנסת" ופוגעים בשיח הציבורי ברמה כזאת קשה עם כאלו הצהרות מטומטמות ואידיאולוגיות.

באופן כללי, הכפייה הדתית בארץ מזעזעת בעיניי

בלי להיכנס לעניין שפונדקאות בעיניי זה על גבול סחר באיברים, ומעודד ניצול נשים עניות בכל מיני מקומות בעולם, ועל כן הייתי מעדיף שזוגות (מכל הסוגים והמינים) שלא יכולים להרות פשוט יאמצו, אין שום ספק שאין להפלות זוגות חד מיניים, זה ממש לא בסדר.

אתמול כשקמתי בבוקר התעוררתי לפוסט שהכעיס אותי ממש. בעקרון מישהי טענה שבמקום להשתמש בפונדקאות יש לעודד את תהליכי האימוץ ושזו לא זכות בסיסית להתרבות מהגנים שלך. כעסתי נורא, קודם כל, תהליכי האימוץ הם לא בדיוק מקלים גם בשביל הקהילה הגאה, ודבר שני, לא נראה לי הגיוני שלסטרייטים תהיה את הלגיטימציה להתרבות מהגנים שלהם ולהורים חד מיניים לא. בקיצור - מסכימה איתך. יכול מאוד להיות שיש משהו בזה שבאופן כללי כל העניין מעט פסול. אבל אי אפשר לאפשר לחלק כן ולחלק לא. זה לא שיוויון. זו לא מדינה שיכולה להגדיר עצמה דמוקרטית.

ראשית תהליך הפונדקאות הוא קשה ומסורבל מאוד בארץ, אולי אף יותר מתהליך האימוץ. אני מתחבר לצורך לעודד אימוץ על פני פונדקאות, אך לא מהסיבה הנוראה שציינת מהפוסט שקראת.
לגבי ניצול נשים בפונדקאות, הרי לך דוגמה מהארץ (בחו"ל המצב הרבה יותר מזוויע)
https://www.ha-makom.co.il/article/rilli-willow-surrogate-mother
לגבי המשפט האחרון שרשמת, זה ברור שהקיצוניות הדתית - של יהודים וערבים כאחד - פוגעת בשיוויון, בדמוקרטיה ובעיקר בזכויות הנשים.

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.034
BTC 64058.80
ETH 3150.15
USDT 1.00
SBD 3.99