איך לנהוג כשנתקלים באלימות ברשתות החברתיות?

in #hebrew7 years ago

הפוסט מתייחס למאמר הבא: https://www.haaretz.co.il/opinions/.premium-1.2619581

בקרב אזרחי ישראל יש המון מחלוקות.
בדיוק כפי שהכותבת ציינה-
ימנים-שמאלנים זו החלוקה הגסה ביותר.

אני אוהב להגיד את מה שאני חושב, בדרך כלל עושה את זה בפייסבוק. ומה לעשות, לא כולם מסכימים איתי.
אבל נחשו מה? זה אפילו יותר טוב. נראה לי מאוד משעמם לחיות בעולם בו כולם מסכימים עם כולם ואין מחלוקות.

הבעיה מתחילה כשאנשים לוקחים את המחלוקת צעד אחד קדימה- הצבעת לביבי? פשיסט. לבנט? גזען!. בוז'י? רחרוחי. מרצ? בוגד!.
לעיתים הדברים מלווים גם בניסיונות לפגוע אחד בשני באופן אישי ולעיתים גם בקללות עסיסיות.

לשאלה מה אפשר לעשות יש לכאורה 3 תשובות:
תשובה מספר 1:
להתעלם-
מישהו מגיב בקללות והדיון הופך ללא ענייני? תתעלמו ממנו

תשובה מספר 2:
להגיב באותה שפה-
קיללו אתכם? קללו בחזרה. פגעו בכם באופן אישי שלא בהכרח קשור לדיון? תראו להם מה זה!

תשובה מספר 3:
חסמו, הוקיעו והחרימו-
הגיבו לכם תגובת נאצה על פוסט שכתבתם? תחסמו
קיללו אתכם? החרימו את המקללים.

אבל יש גם תשובה רביעית. והיא לנסות בכל זאת למצוא איזשהו מחנה משותף.
לא כל שמאלני הוא בוגד ולא כל ימני הוא פאשיסט.

מישהו חכם פעם אמר לי שהוא מנסה להקשיב לדיעות כמה שיותר קיצוניות. גם אם הוא לא מסכים איתן. משום שזה מרחיב את גבולות השיח.

אני חושב שהוא צדק. ואני חושב גם שזו דרך מצויינת להתחיל לאחות את הקרע כאן אצלינו. גם אם מישהו אומר משהו שנשמע הזוי,לא הגיוני וקיצוני הסוד הוא להיות סבלני, להקשיב ולנסות להבין. גם אם נראה שאין שום סיכוי להגיע לאיזשהי הסכמה. "נסכים שאנחנו לא מסכימים".

הדבר מוביל לתשובה הרביעית:
סבלנות-
צריך לזכור שמאחורי תגובות הנאצה והקללות בפייסבוק (או פנים אל פנים) מסתתרים אנשים. ומה שנראה לי הכי נורמאלי כניראה לחץ להם על כל הכפתורים האדומים.
צריך לנסות למצוא בכל זאת ערוץ תקשורת.

מה שאני אומר פה אולי נשמע פשוט וקל, זה לא המצב.
שני דברים שיכולים לעזור:
הראשון- מאחורי כל מקלל יש חיים שלמים. איפה הוא גדל? איפה למד? מצבו הכלכלי? מהן נטיותיו? מידת הדתיות שלו?
הדבר השני הוא פשוט לזכור שאותו מישהו שמקלל עושה את זה מאותן סיבות שאני אומר מה שאני חושב-
הוא מישהו שאכפת לו ורוצה שבסופו של דבר יהיה כאן טוב יותר.

Sort:  

Hi @asafb2k Congratulations once again congratulations my good friend your pictures are awesome and very is very good post too great is your pictures I liked so much that you always upload such posts and pictures

Hi @asafb2k nice your pictures I liked so much that you always upload such posts and pictures

Calling @originalworks :)
img credz: pixabay.com
Nice, you got a 21.0% @trafalgar upgoat, thanks to @asafb2k
Want a boost? Minnowbooster's got your back!

אני אוהב את הגישה שלך. בחרתי מספר אחד או אולי תגובה ששואלת שאלה רלוונטית. למה אתה מרגיש ככה. תעזור לי להבין.

הפוסטים שלך מגיע יותר ואני תמיד יהיה yoru בחזרה (זה ביטוי באנגלית) אני אצביע לך חבר שלי.

by the way, i uploaded the same post in english here:

https://steemit.com/socialmedia/@asafb2k/how-to-avoid-violence-at-social-media

המצב בישראל, בעיקר הבטחוני גורם לכל מיני שסעים בינינו.

אגב (by the way in english)- היום מתקיימת עצרת לזכר ראש הממשלה יצחק רבין.

Loading...

Wow beautiful post

https://steemit.com/life/@nirgf/israel-war-on-land
We are all human - no matter what we believe
Let us live, that's all.
Peace שלום

פוסט מצויין. רק תעשה טובה, דבר אתי בפרטי על עריכה. אני עורכת למחייתי והפוסט הזה יכל להיות הרבה יותר טוב. אני גם מתרגמת לפעמים. אז... דבר איתי. אנחנו יכולים לעשות יחד מוזיקה מהממת.

פוסט מעולה בנאדם

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.13
JST 0.027
BTC 59647.03
ETH 2622.47
USDT 1.00
SBD 2.44