Auto Moto RevuesteemCreated with Sketch.

in #fototema6 years ago
Přehlídka aut, motorek, autobusů, starých, nových a hádanky k tomu jako bonus. To bylo fototéma "Auto-Moto".

Musím pžiznat, že ani tentokrát jste mi to neulehčili. Ve fototématu "Auto-Moto" jsme tu měli třiadvacet postů od deseti autorů.

Historie automobilů se začala psát na konci 18. století, kdy parou poháněné stroje byly schopny uvézt několik osob a jet rychlostí skoro 10 km/h. Od té doby byla pára nahrazena benzínem, auta a motorky jezdí rychlostí, o které se ještě před sto lety lidem ani nesnilo.

Auta dnes jezdí po silnicích v takové koncentraci, že dopravní nehody nejsou ničím vyjímečným a možná jsme i trochu otupělí. Vždy když sedáme za volant, či řidítka, měli bychom myslet na to, že do rukou bereme velkou zodpovědnost. Takže vám přeji ať vždy bezpečně dojedete do cíle.

Následující fotografie je ze závodu 300 zatáček Gustava Havla, který se každoročně koná na krásném přírodním okruhu v Hořicích.

horice

A nyní již slíbené fotografie a moje, opět silně subjektivní, komentáře.

@bucipuci sice chtěl fotku tvrze s prázdnou silnicí, ale dopadlo to jinak.

tvrz
Ale co, auto tam je a podmínky zařazení do výběru jsi splnil. Ale příště to uděláš obráceně, ano? Budeš během focení sledovat to auto, které pak bude ostré a rozmazaná bude ta tvrz. Říká se tomu "paning" a moje fotka nahoře vznikla při pokusu o něj.

Nejvíce činným v tématu byl @jjprac, který připravil i bonusovou hádanku.

hasici_sepia
Z množství fotek jsem sáhl po hasičském Opelu. Sépiový filtr by mohl být použit trochu lépe, ale fotka jako taková evokuje staré dobré časy, jak ji autor nazval.

RTO
A ještě jednu fotku jsem musel zařadit do výběru. Ertéóčko je totiž legenda mezi autobusy. Škoda, že mu z čumáku trčí ten Peugeot. Třeba si na RTO @jjprac ještě někde počíhá ;)

@krakonos postnul ještě jedno RTO.

rto
Tentokrát z pravé strany. A z muzea. Ten autobus stál a nikam by neujel, kdyby autor zkusil i jiný úhel. Ale na ilustrační fotku od nefotografa to není úplně zlý ;)

@liltammy projela archiv z Kuby a sestavila nám přehled růžovek.

kuba
Až mi z té růžové zrak přecházel ;) Ale nakonec jsem vybral pohled z taxíku. A to nejen proto, že bych se rád na Kubu podíval a takovým taxíkem se projel. Fotka jako taková mi přijde dobrá a trošku "street", což mám rád.

@mespanta by se trefila i do aktuálního tématu, linie.

linie
@mespanta prostě ví, co mi má naservírovat ;) Hra světla a stínu, černé a bílé. Prostě se mi to líbí.

@petrvl musel na trajekt, do cesty se připletlo moře.

trajekt
Takové světlo na konci tunelu. Fotka na mě působí podobně jako ta z taxíku od @liltammy. Prostě jednoduchá street / dokumentární fotka. Nemám námitek.

@phortun a dle očekávání další várka kubánských bouráků.

kuba
Tentokrát auta různých barev. Do užšího výběru se dostaly tři fotky. Nakonec vyhrála tato. Není nejbarevnější, ale celá Kuba určitě není jen barevná. A fotka mi přišla kompozičně nejlepší. Možná k tomu přispěl i čtvercový ořez.

@ritxi připravil další hádanku v tomto fototématu.

medour
Jasně, kdyby ten medvěd stál na parkovišti sám, bylo by to lepší. Ale barevně mi to sedí a nevadí mi ani to zvýraznění / zesvětlení Mercedesu.

@softa na Katalánská rally fotil a fotil.

fiesta
Jsem rád, že se @softa zúčastnil. Michal má foťák k ruce přirostlý, navíc závody aut fotí často a rád. Ze tří fotek jsem nakonec vybral letící Fiestu WRC. Tahle fotka prostě nemá chybu.

@xlisto nabídl několik fotek klasiky, což Jawa je.

jawa
Nevím proč, ale tahle se mi nějak líbí. Kompozičně nění dokonalá, ale něco do sebe má.
A Jawa má natočeno dvakrát tolik, co všechny japonské motorky z dovozu, na které jsou inzeráty ;)

Děkuji všem za účást.
Doufám, že jsem vás neodradil svým komentářem a již nyní se těším na hodnocení "klik", na kterém již pracuji a snad do neděle stihnu zveřejnit.

Dobré světlo !

Sort:  

Díky za vyhodnocení. To auto tam opravdu nemělo být. Jinou fotku se zajímavým autem jsem však nenašel ;-).

No jo... tak docela casto mam pocit, ze jsem prilis brzo pridala nektere fotky ;)
Muj vyber: @liltammy protoze citim tu ulici, vzduch a skoro hudbu ;) a @krakonos - barevne se mi libi ... no a jsou linie taky ;)

Congratulations @tazi! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You received more than 2000 upvotes. Your next target is to reach 3000 upvotes.

Click here to view your Board of Honor
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Do not miss the last post from @steemitboard:

The Meet the Steemians Contest is over - Results are coming soon ...

Support SteemitBoard's project! Vote for its witness and get one more award!

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 63099.80
ETH 2455.59
USDT 1.00
SBD 2.58