Kako Skenirati Negative Bilo Kojim Digitalnim Fotoaparatom (DSLR, Telefonom...)

in #fotografija6 years ago

Pošto imam gomilu filmskih negativa razvijenih davno, napravljenih sa Kompaktnim fotoaparatom nepoznatog proizvodjača (verujem da je većina upoznata sa kineskim "Idiotima", ubaci film, uključi fotoaparat, klikni dugme), želeo sam da probam nekako ih prebaciti u digitalnu formu. Kako to uraditi ako ne posedujete skener za negative a uz pomoć stvari koje možete sada naći po kući?

Potrebna vam je kutija,

ja sam koristio kutiju od cipela, mada ne postoje neka ograničenja :)
IMG_7056a.jpg

Na jednoj strani kutije napravite rupu, otprilike 4x4cm
IMG_7057a.jpg

U kutiju postavite beli papir (papir se koristi kako bi se ublažilo svetlo, koje će se postaviti iza njega)
IMG_7062a.jpg

Napravite nosač za film (hteo sam sebi da olakšam i probao iskoristiti kesice u kojima se nalazio film, no kesice su suviše tanke i raspašće se brzo)
IMG_7063a.jpg

Pokušaj broj dva, nosač za film. Napravio sam ga od malo debljeg papira, samo savijete papir i drugu stranu zalepite selotejpom. Obratite pažnju da bude malo veći od filma, da bi lakše provlačili film.
IMG_7083a.jpg

Ubacite neku vrstu svetla iza papira (ja sam koristio LED Light Stick). Približite se kamerom što bliže kutiji (da popunite ceo ekran, ili koliko vam kamera dozvoljava a da negativ bude u fokusu) i napravite fotku.
IMG_7093.jpg

Posle malo sredjivanja, evo nekoliko fotografija
Ja, 13-14 godina :D

Edit

Crna gora, Igalo, daaavno :)
IMG_7084c.jpg

IMG_7086c.jpg

IMG_7079c.jpg

Posle još malo testiranja utvrdio sam da bi bilo dobro da je izvor svetlosti jači, ili da papir koji sam koristio za ublažavanje svetla bude kvalitetniji. Na nekim delovima fotografije se primećuje tekstura papira, pa je potrebno ili ga osvetliti toliko da postane skroz beo ili nabaviti bolji papir :)
Takodje kvalitet samih fotografija nije na zavidnom nivou pa bi bilo lepo testirati neki negativ koji je fotkan sa boljim fotoaparatom

Na planu je video kako prebaciti negativ u pozitiv pomoću aplikacije na telefonu, ili ti ceo proces samo sa mobilnim telefonom.

Sort:  

Great stuff. I love these DIY tutorials. Very simple yet turns out great. Ill have to try this out some time. I have a bunch of old negatives laying around at home..
:D

it works, quality depends on many things, but it is pretty simple and easy.

Dobra fora, mada nemam nijedan stari film sa kojim bih mogao probati ovo. :D

hvala. meni u zorkiju stoji film vec pola godine, nikako da se resim da ga ispucam.

Baš ću probati!

uradi sam :) valjalo bi pokušati. Još da je sa videom ovako jednostavno.

a sta samo pomeris film 1440 puta i eto ti ceeele minute :D

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.16
JST 0.032
BTC 63957.85
ETH 2753.76
USDT 1.00
SBD 2.66