You are viewing a single comment's thread from:

RE: HOW TO COOK THE PERFECT RICE🍚

in #food6 years ago

Mysle ze kazdy ryz potrzebuje inna dlugosc gotowania :)
Ja w sumie jeśli gotuje to przeważnie jest to ryz brązowy i przewaznie w torebkach.
Cala torebke wrzucam na zimna wode, jak sie zagotuje to skrecam troche ogien i gdzies przez okolo 30 min gotuje (bo wlasnie tyle potrzebuje ryz brazowy).
Po ugotowaniu wyciagam torebke na sitko, pozwalam wodzie odparowac i gotowe do spozycia ;)
p.s wiem ze niektorzy uzywaja wody po ryzu dla walsiwosci zdrowotnych, ale czy to dziala to nie mam pojecia :)
Pozdrawiam

Sort:  

ciekawe - moja mama zawsze wrzucała torebkę ryżu do zagotowanej wody i musiała gotować ok 40 min minimum,żeby nie był twardy. gotując brązowy, następnym razem spróbuję wrzucić do zimnej.

nie wiem czy gotujesz nieraz rosół, ale w rosole bardzo duże znaczenie ma, czy wrzucisz mięso na początku do zimnej wody, czy już do zagotowanej. ma to znaczenie głównie dla smaku, ale także duże znaczenie dla zawartości składników odżywczych w mięsie i bulionie.

domyślam się, że z ryżem sprawa może wyglądać podobnie.

a co do wody po ryżu - tego jeszcze mocno nie obczajałam, ale brzmi mi to jak mleko ryżowe lub podobnego rodzaju 'napój' , a skoro podczas gotowania witaminy i minerały uwalniają się do wody, to musi być w tym dużo prawdy ;)

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.032
BTC 59849.00
ETH 2961.62
USDT 1.00
SBD 3.82