You are viewing a single comment's thread from:

RE: Reviving a sourdough starter 1. Ożywianie zakwasu 1 [EN/PL]

in #food7 years ago

Nie wiem czy zechciało Ci się odwiedzić mój profil, ale ja robię w domu piwo. Do chleba podchodziłem dwa razy. Oczywiście od razu z grubej rury, zakwas i te sprawy. Nie wiem co poszło nie tak, ale mój pierwszy zakwac po 4 dniach, zaczął śmierdzieć rozpuszczalnikiem. Mimo wszystko dokarmiłem go jeszcze i zrobiłem chleb. Wyszedł mokry i lepki, mimo, że trzymałem się przepisu co do joty. Spróbowałem na zaczynie z tej pierwszej próby jeszcze raz i efekt był ten sam. Przepis wzięła ode mnie moja mama, zakwas zrobiła sama i do dziś piecze rewelacyjny chleb. A minęły 3 lata. Ja się chwilowo poddałem, ale pewnie wrócę do tematu. Narazie spróbuję swoich sił z serem i wędlinami (w których z kolei specjalizuje się mój ojciec, ale chcę go prześcignąć w tym fachu).

Sort:  

Z chlebem jest jak z piwem i serem, od linijki może nie wyjść. Ja polecam próbować aż wyjdzie :)

Mam chęć próbować dalej i pewnie tak zrobię, ale obecnie mało zasobny jestem w czas. Ale co się odwlecze... ;)

Jak coś to wiesz gdzie uderzać :)

Będę pamiętał, dzięki :)

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.13
JST 0.027
BTC 60869.98
ETH 2713.11
USDT 1.00
SBD 2.45