Serieus nieuws?

in #fakenews7 years ago

Onderweg naar huis luisterde ik naar Het Mediaforum op NPO Radio 1 (08-08-2017 10:00), met Karl Johan de Zwart als presentator en Ronald Ockhuysen (hoofdredacteur van Het Parool) en Sjors Fröhlich (hoofdredacteur van BNR Nieuwsradio) als gasten. Deze uitzending had verschillende thema`s, maar journalistiek en persvrijheid vormden een rode draad door het gesprek.

Israël verbiedt nieuwszender Al Jazeera. Volgens meneer Ockhuysen is de vrijheid van pers steeds minder belangrijk in landen zoals Israël, Hongarije, Polen en Rusland - de opmars van het populisme levert hier een aanzienlijke bijdrage aan. Hierna heeft hij herhaaldelijk gezegd dat er journalisten vermoord worden in Hongarije:
"In Hongarije en Rusland, daar worden journalisten vermoord."
"In Hongarije, waar op het mediagebied een dictatuur inmiddels is en waar de staatskranten of kranten gewoon onderuit zijn gehaald en waar de journalisten worden vervolgd of ook zijn vermoord."
En natuurlijk wil hij dat men keihard optreedt en natuurlijk hoopt hij op keiharde sancties tegen Hongarije / de Hongaarse regering.

Ik ben geboren en getogen in Hongarije, ik volg dagelijks de alternatieve media en de mainstream media (links, rechts, regeringsgezind of juist niet). Omdat ik me op geen vermoorde Hongaarse journalisten kon herinneren, heb ik gezocht op internet. Ik heb niks gevonden, ook niet op de site van het Committee to Protect Journalists (cpj.org).
Ik heb NPO Radio 1 gemaild en netjes gevraagd of zij het mijn kunnen vertellen welke Hongaarse journalisten zijn vermoord en wanneer heeft dit plaatsgevonden. Tot vandaag heb ik nog geen antwoord gehad op mijn mail.

De gemiddelde Nederlanders hebben nog steeds vertrouwen in de mainstream media. Zij vinden het NOS, NPO, Het Parool en BNR nieuwsradio objectief en serieus. (Wij weten het inmiddels wel beter!) De journalisten in dit programma vinden zichzelf ook objectief en serieus, net als alle andere typetjes in de journalistiek die zo graag afgeven op alternatieve media, bloggers en vloggers... want ja dat is geen "echte" journalistiek.

Ik heb ze betrapt op een leugen - en dit wilde ik graag met jullie delen. Ik ben nu bewust niet ingegaan op de rest van de inhoud het gesprek (de politieke kant van het verhaal).
Met welk doel maken ze Hongarije en haar regering zwart? Aan welke sancties denkt meneer Ockhuysen? Gaat het hier werkelijk om de Hongaarse persvrijheid of ...?

Sort:  

Hi. I am a volunteer bot for @resteembot that upvoted you.
Your post was chosen at random, as part of the advertisment campaign for @resteembot.
@resteembot is meant to help minnows get noticed by re-steeming their posts


To use the bot, one must follow it for at least 3 hours, and then make a transaction where the memo is the url of the post.
If you want to learn more - read the introduction post of @resteembot.
If you want help spread the word - read the advertisment program post.


Steem ON!

Congratulations @ceecee! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

You got your First payout

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

By upvoting this notification, you can help all Steemit users. Learn how here!

Congratulations @ceecee! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of upvotes

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

By upvoting this notification, you can help all Steemit users. Learn how here!

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.12
JST 0.028
BTC 64251.91
ETH 3494.19
USDT 1.00
SBD 2.54