The Story of my trip to Kutacane (Kisah Perjalananku ke Kutacane)

in #esteem6 years ago

imagePhotos with friends while traveling from gayo Lues to Kutacane.(Foto bersama teman saat perjalanan dari gayo Lues ke Kutacane)

MY TRIP

Perjalananku

The hills and valleys lay before your eyes. Green mountains rise high into the blue sky. The air is very fresh and feels cold to infiltrate bones. The atmosphere of the mountains was felt in this trip.

Bukit-bukit dan lembah-lembah terhampar di depan mata. Gunung-gunung yang hijau menjulang tinggi ke langit yang biru. Udaranya sangat segar dan terasa dingin menyusup tulang. Suasana pegunungan begitu terasa dalam perjalanan ini.

This is my trip with friends from Banda Aceh to Kutacane. A trip of approximately 500 km. We stopped in several cities before reaching Kutacane, including: Bireun, Takengon, and Gayo Lues.

Ini adalah perjalanan saya bersama teman-teman dari Banda Aceh ke Kutacane. Sebuah perjalanan lebih kurang 500 km. Kami singgah di beberapa kota sebelum sampai Kutacane, diantaranya: Bireun, Takengon, dan Gayo Lues.

This trip is so fun. We can see a lot of things, because the journey is relaxed. The tortuous mountain road makes vehicles unable to walk fast. I really enjoyed seeing the green mountains and coffee gardens in Central Aceh.

Perjalanan ini begitu menyenangkan. Kami bisa melihat banyak hal, karena perjalanannya memang santai. Jalanan gunung yang berliku-liku, membuat kenderaan tidak bisa berjalan cepat. Saya sangat menikmati melihat pegunungan yang hijau dan kebun kopi di Aceh Tengah.

imageThe view along the journey of Central Aceh goes to Kutacane. (Pemandangan sepanjang perjalanan Aceh Tengah menuju ke Kutacane)

image Mountain views along Central Aceh journey to Kutacane. (Pemandangan gunung sepanjang perjalanan Aceh Tengah menuju ke Kutacane)

Takengon

Takengon is the capital of Central Aceh. This area is in a mountainous region, and the climate is cold. Along the way from this area to Kutacane I only saw pine forests, coffee gardens and people's gardens.

Takengon merupakan Ibukota Aceh Tengah. Daerah ini berada di kawasan pegunungan, dan iklimnya dingin. Sepanjang perjalanan dari daerah ini ke Kutacane saya hanya melihat hutan pinus, kebun kopi dan kebun rakyat.

We spent the night in Takengon for one night. We want to witness the atmosphere of Laut Tawar lake at night. The next day we left for Kutacane. A new experience while staying in a cold city.

Kami bermalam di kota Takengon untuk satu malam. Kami ingin menyaksikan suasana danau Laut Tawar di malam hari. Besoknya kami berangkat menuju Kutacane.Sebuah pengalaman baru saat bermalam di kota yang dingin.

The journey was long and tiring, but we enjoyed it. We stopped at a friend's place to drink coffee and see his coffee garden. He has succeeded in growing arabica coffee. The coffee stalks are fertile and have been fruitful, soon ready to be harvested.

Perjalanan panjang dan melelahkan, namun kami menikmatinya. Kami singgah di tempat teman untuk minum kopi dan melihat kebun kopinya. Dia sudah berhasil menanam kopi arabica. Batang kopi yang subur dan sudah berbuah, sebentar lagi siap dipanen.

imageArabica coffee stems in Takengon, Central Aceh.(Batang kopi arabica di Takengon Aceh Tengah)

imagePhoto with Bang Armia and Haji Dahlan in the Garden of Arabica Coffee in Central Aceh. (Foto bersama bang armia dan Haji Dahlan di Kebun kopi arabica di Aceh Tengah)

End of Travel

Akhir Perjalanan

We left Takengon around 10 am to Kutacane. We walked casually. The streets in the mountains are many environments. We left as many as 6 people with 2 cars. We have lunch and rest at Gayo Lues.

Kami berangkat dari Takengon sekitar jam 10 pagi ke Kutacane. Kami berjalan santai. Jalanan di pegunungan banyak tingkungannya. Kami berangkat sebanyak 6 orang dengan 2 mobil. Kami makan siang dan istirahat di Gayo Lues.

We departed from Gayo Lues to Kutacane at 2pm. The weather was a bit cloudy, and there was only rain last night. Finally at 7pm we arrived at Kutacane. This city is the first time I stopped.

Kami berangkat dari Gayo Lues ke Kutacane pada jam 2 siang. Cuaca agak sedikit mendung, dan semalam baru terjadi hujan. Akhirnya pada jam 7 sore kami sampai di Kutacane. Kota ini baru pertama kali ku singgahi.

Every trip must be something we see and witness. Travel experience is very useful for us to increase knowledge. Different cultures are interesting. I really like watching different and new things.

Setiap perjalanan pasti ada yang kita lihat dan kita saksikan. Pengalaman diperjalanan sangat berguna bagi kita untuk menambah pengetahuan. Budaya yang berbeda adalah hal menarik. Saya sangat suka menyaksikan hal-hal berbeda dan baru.

Hallo, apa kabar @buddin2? Kami resteem ke 7717 follower yah.. Klaim segera airdrop kita dari Byteball!. (Ini bagian dari kontribusi kami sebagai witness di komunitas Steemit bahasa Indonesia.)

Khabar baik @puncakbukit. Terimakasih ya

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by Buddin from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Perjalanan yang mengasyikkan tentunya: alam yang indah, bukit gunung dan lembah yang terpampang si foto-foto itu punya daya tarik tersendiri @buddin2

Semoga auatu saat aku juga bisa datang ke sana.

Salam Kenal:
Irman Syah | @mpugondrong

Makasih @mpugondrong. Salam kenal kembali.

I love this post, especially the pictures of the mountains. There's such a positive sensation that comes through. I like the people too, especially the gentleman picking coffee. This was a nice place to spend a couple of minutes. Going back to look at the pictures again.