Het beste nut van een leven is om het te besteden aan iets dat langer meegaat dan het. (William James)

in #dutch2 days ago

Vandaag ben ik terug met een citaat van wijsheid. Het is een tijdje geleden dat ik schreef over beroemde uitspraken en woorden van wijsheid, maar hier ben ik weer. Wat vind je van het citaat van vandaag?

Ik ben eigenlijk een beetje aan het debatteren met mezelf. Ik ben het er helemaal mee eens dat het de moeite waard is om te leven en het leven te besteden aan het investeren in dingen die voor altijd meegaan en langer meegaan dan wijzelf (dat wil zeggen, geloven in Jezus en werken aan dingen die de eeuwigheid zullen beïnvloeden). Met andere woorden, niet leven voor de huidige genoegens, maar een grotere visie hebben als het gaat om wat er komen gaat.

_aaf4a98e-0d97-454c-97a4-31cc82dd8db9.jpeg

Maar dan zie ik ook de behoefte die we hebben om gewoon in het heden te leven en te genieten van wat we hebben en wat we doen, en om te kunnen genieten van wat er gaande is, op dit moment!

Ik zeg het zo: deze twee dingen strijden niet met elkaar, maar we moeten leven met een perspectief van de eeuwigheid en leven voor dingen die ons zullen overleven. Maar niet op een manier die ons huidige leven ellendig maakt, maar op een manier die ons gelukkig maakt in het heden.

Sort:  

Upvoted! Thank you for supporting witness @jswit.

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 62214.82
ETH 2429.20
USDT 1.00
SBD 2.68