Sort:  

ja ..komt door het weer en weet ik niet wat
maar iets van binnen
dank je wel maar het komt goed :)

Herfst staat symboliek, denk bijvoorbeeld aan het Yin-Yang symbool, in relatie tot afscheid en sterven. Terwijl winter de voorbereiding voor het nieuwe leven verbeeld, het nieuwe jaar begint er, net als de dag in de nacht begint. Met de lente als begroeting van de geboorte. En zomer als volgroeing, de viering van het bestaan.

In die zin is de beleving van de herfst, de terugkeer van de duisternis voor mij en dat merk ik bij anderen ook. Kan ook komen omdat mijn lichaam moeite heeft om vitamine D op te nemen. En de zon geeft in die zin mij dus letterlijk energie. Wellicht is dat iets wat meerdere mensen zo ervaren.

De koppeling van herfst aan afscheid en het verdwijnen van leven. Dat past ook wel bij mij. Dood, afscheid nemen, het duurt bij mij even een tijd voor ik die dingen verwerkt heb. Net zoals het wennen is voor mij aan de herfst. Maar na een paar weken merk ik dat ik er weer aan gewend ben. En kijk ik uit naar 21 december, de laatste lange donkere dag, daarna komt het licht terug.

...

Het was korter geweest als ik had geantwoord met: Inderdaad, het komt wel weer goed... :-)

Dank voor de inspiratie om er in lijn met jouw poëzie en fotografie er een stem aan te geven.

ja .. ik voel het weer .. een beetje verdriet maar het komt wel goed
het is niet het weer .. of mischien wel ..
iets vreet me van binnen ..
ik kan het niet uitleggen .. maar .. ik heb dit al ervaart dus .. ik moet dingetjes weer gewoon los laten ..
mijn control freak valt me aan hahaha
en gebeurt dit dus maar het komt allemaal goed ..

stem = voice of vote? :D

Rustig aan Ivy... Hoop dat het snel weer beter gaat.

Stem voice/vote kan beide, ligt aan de context. ;-)

idd .. ik doe rustig aan
gewoon los laten ..
het gaat beter .. dit had ik toen het erger was geschreven
maar .. ik wilde de heide daarbij zetten
maar ze blooein te laat
ook die in ons achtertuin
het was dit jaar toch niet echt te heet maar ze zijn wel te laat
maar.. nu gaat het beter ...

Fijn te lezen dat het nu beter gaat Ivy.
Begin zelf nu wat aan de herfst te wennen. Duurt meestal paar weken.

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.13
JST 0.027
BTC 60596.21
ETH 2611.46
USDT 1.00
SBD 2.64