You are viewing a single comment's thread from:

RE: Don't Starve - Episode 3: The Harvesting of Time

in #dtube4 years ago

Yay DTube worked for me finally! Always have issues trying to watch videos on it and only ever even got 1 video to upload. I think your mic is a little low, I had to turn my sound up a bit, but great video otherwise :) I really gotta make time to get into this game again.

Sort:  

Hi @spaceginger. Thanks for letting me know about the mic! Ill be sure to up the audio next time round. We should do a co-op video sometime when i have better internet.

I had a few issues uploading with dtube as well, and for me I figured out that my main problem was how I was encoding the videos from camtasia.

I use to encode at simple 480p, then use handbrake to reduce the file size, but this was really hit or miss.

What I have found worked consistently is encoding as a MP4 Smart Player (HTML 5) at 1280x720. Then i could use handbrake to convert it to HQ 480p video. Ever since I did that, I had almost no problems with uploading to dtube.

All good bro, just trying to help :) I actually just watched my Broforce one and mine is the opposite... damn near blew my eardrums out haha. I'm keen to do some kind of video post tonight. Maybe another game or maybe a video drawing tutorial. Pretty hard with my kids going full chimpanzee in the background right now lol. Co-op video would be really cool!

Thanks for the tips! I really do need to learn more about video so I can have more fun with it instead of wondering why things don't work and then just bailing on it. I pretty much know nothing, I just record via my graphics card and process it through PowerDirector. I'll look up this Handbrake program, never heard of it but sure looks good quality. I always thought it had to be in 1080 or something to look good.

Yeah it does, u can upload at 1080p but I think dtube autoconvert all our videos to 480p atm. Viewers can still view the original videouploaded though.

Coin Marketplace

STEEM 0.24
TRX 0.08
JST 0.041
BTC 28858.99
ETH 1766.97
USDT 1.00
SBD 2.51