Czy "YouTube" przejdzie na DTube? [PL]

in #dtube7 years ago (edited)

[Chciałbym zaznaczyć od razu, nie skopiowałem filmu kanału Okiem Fabiana, wkleiłem link który się wyświetlił jako miniaturka]

Trochę ostatnio dużo piszę bo wzięło mnie na przemyślenia, ale nie przedłużając: oglądałem kanał na DTube pewnego YouTubera, który przeniósł się tutaj wraz z innymi osobami, które usłyszały o tym, że istnieje alternatywa dla YouTube - bez cenzury, w której można zarabiać i naszła mnie pewna myśl -  czy DTube stanie się kolejną modą jak niegdyś stało się to z Patronitem? 

Każdy pewnie kojarzy o co z tym serwisem (Patronite) chodzi, jeśli nie to odsyłam do tego filmu autorstwa "Okiem Fabiana" - w skrócie tylko powiem, że swego czasu u twórców stało się popularne tworzenie zbiórek dla siebie od widzów w zamian za ekskluzywne treści, co nie jest złe same w sobie, bo każda ze stron otrzymuje coś, z drugiej strony izoluje to trochę widzów którzy nie chcą wpłacać.

Niedawno część użytkowników YouTube, która skarżyła się na cenzurę (nie będę mówił czy słusznie czy nie) zdecydowała się przejść na d.tube, który korzysta z platformy blogowej Steemit, powstała nawet grupa na Facebooku której celem jest skupianie twórców filmów na nowej platformie tworzona głównie przez średnich i małych YouTuberów.

Ten boom na DTube (którego przyznam również i ja jestem ofiarą, jednak zdecydowałem się bardziej iść w blogowanie niż nagrywanie, gdyż mój głos w połączeniu z mikrofonem brzmi źle - jak nie wierzycie usłyszcie ;)) sprawił, że wielu twórców poszło śladami innych i również założyło tu konto, doprowadziło też to do pewnego konfliktu między starą gwardią Steemit a nowo przybyłymi. Ciekawi mnie, czy doprowadzi to do ekspansji serwisu d.tube wśród społeczności YouTube, czy reszta pójdzie za tymi youtuberami albo bo zostaną im tam usunięte filmy albo ponieważ będą szli za tłumem "bo to popularne jest mieć konto tu". Też interesującą kwestią jest wkład nowych użytkowników, część z pewnością wniesie tu coś ciekawego i mądrego, ale obawiam się, że ze wzrostem popularności mogą się tu też pojawić niektóre głupie "challenge" czy inne przejawy mody. 

Jak będzie? Zobaczymy, tak czy owak mam nadzieję, że zarówno platforma Steemit jak i DTube będą się prężnie rozwijać i za niedługo będą stanowić prawdziwe wyzwanie dla serwisów takich jak WordPress czy YouTube, wraz z rozwiniętym community (w tym Polskim).  


Sort:  

Ja nie patrze na to czy coś jest "popularne" czy też nie.
DTube ma duża przewagę nad YouTube, ale działą to w dwie strony, bo np. na YouTube mimo wszystko są większe zasięgi (na razie).
Nie jestem tu bo "to modne" i nie idę z trendami - ja te trendy robię.

DTube jest bardziej jak "wspólna firma" gdzie użytkownicy mają w niej "swoje udziały". Tu "nie opłaca się" być hejterem gdzie na YouTube właśnie tacy mają władzę i niszczą ludziom ich kanały, dorobek, źródło utrzymania.

To znaczy wiem, że spora część YouTuberów jest tutaj ze względu na brak cenzury a nie dlatego bo to jest aktualnie popularne, jednak coraz większa popularność wśród YouTuberów może też przynieść ze sobą content w postaci patologii z YouTube (ale też i dobre treści) ciekawi mnie czy zyska to dużą popularność.

Również zależy mi na dobrze Steemita :)

Pozdrawiam :)

nie ma żadnego bumm na d.tube ponieważ platforma jest póki co ciężka do ogarnięcia a interfejs nie przyciąga jakoś szczególnie. Ja czy Carrioner wybraliśmy tą platformę ponieważ nie da się dostać tak zwanego strike i to przekonuje najbardziej, musisz też wiedzieć, że dtube można zniknąć w każdej chwili, ale filmy które były wrzucone nadal pozostaną do momentu gdy ktoś nie otworzy nowego interfejsu, który będzie pobierał treść z blockchain'u z którego na dzień dzisiejszy nie ma możliwości usunięcia czegokolwiek a żeby złamać blok musiał byś użyć połowy mocy aktualnego internetu, sytuacja może się zmienić gdy do użytku wejdą komputery kwantowe, ale zgaduję że programiści skutecznie zabezpieczą się na taką ewentualność

Rozumiem, bardziej chodziło mi o to co by było jeśli by się taki boom zrobił, wiem że część YTberów przeszła z powodu cenzury.
Pozdrawiam :)

Poruszasz tutaj bardzo ciekawy temat. Żałuję, że dopiero teraz "odkopałem" tą notkę i mój upvote jest nic wart :(

Nie nazwałbym tego boomem, ale pewien exodus można zauważyć. Mam nadzieję, że nie przejdzie tutaj ta część YouTube'a, która szerzy pstologię, zgorszenie, itd... Wolałbym aby tutaj działali ludzie, którzy może nie mają "wypasionych" kanałów, ale jakiś poziom ze sobą prezentują. Jak napisał jeden z moich przedmówców, chamstwem tutaj daleko się nie zajedzie. Taka osoba szybko zostanie sprowadzona do "parteru" poprzez downvote'y i spadek poziomu reputacji.

Dzięki i tak za upvote. Dla mnie każde takie wsparcie się liczy, chociażby ze względów samooceny :)
Szczerze to sam to ukrywałem i usunąłem z grupy d.tube bo uznałem to za coś słabego.
Boom byłby raczej gdyby to stało się tak popularne, że każdy by o tym mówił, to raczej zainteresowanie spowodowane małą reklamą. Dobrze że społeczność czuwa nad treścią.
Pozdrawiam :)

Trochę słabe mi się wydaje, ale jak już napisałem niech jest ;)

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.13
JST 0.030
BTC 65762.16
ETH 3485.95
USDT 1.00
SBD 2.50