Ramazan Yardımlaşma Ve Dayanışma Ayıdır [Cointurk 30. Projesi] murat#5374

in #cointurk6 years ago (edited)

                                                  Ramazan Ayı

Selam arkadaşlar işteyim şuan ana bir baktım bugün son günmüş hatta son 1 saat nasıl edeyim nasıl edeyim derken posta başından 1 saat izin aldım onun bilgisayarından yazıyorum şuan.İnsanlar sigara molasında iken ne kadar yazarsam olduğu kadar olacak artık.Uzatmadan konuya geçelim.Ramazan ayı ülkemiz ve dindaşlarımız için çok önemli bir ayrdır.Hatta 11 ayın sultanı adı olarak anılır.Öyle ki bu aya özel ibadetler özel gösteriler organizasyonlar namazlar vs vs birçok özel yanı vardır bu ayın.Bu ayrıcalıklardan biri de oruç tutmaktır ve tabşki de zekat vermektir.Mesela şuan herkesin karnı tok keyifler yerinde ama bundan 4-5 saat sonra sahurumuzu yapıp tekrar niyetleneceğiz bu sıcak havada bizler gibi zor işlerde çalışanara cidden zor geçiyor oruç ama buna da şükür.

Zekat olayında ise bireyler elindeki para ve mal durumuna göre kırkta biri kadar zekat vermek zorundadır hatta tutmadığı her oruç günü ise bir açı doyurmak zorundadır.Ramazan ayı o kadar hayırlı bir aydır ki oruç tutsan da tutmasanda sevaba sokuyor seni ve artı insanları da mutlu ediyorsunuz böylelikle.Bence bu hayır ve bereket bu ayda Kuranı Kerimin indirilmesinden kaynaklanıyor.Özellikle Kadir gecesinin berEketi ve önemini anlatmaya gerek yoktur diye düşünüyorum.Ramazan ayını günahlardan arınma temizlenme sevap işleme ayı olarak ta anabiliriz.Ve herkes üzerine düşeni yaptığı sürece herkes mutlu bir ramazan geçirmiş oluyor


                                  Yardımlarımızı Esirgemeyelim

Evet arkadaşlar birçok kişi diyecek ki evet iyi güzel hoş zekat vermek ibadet etmek ama bizde de para yok ne yağacağız diyordur.Bende onlara şöyle bir cevap vereyim.Fabrikada çalışıyorum evim kira eski eşime nafaka ödüyorum aylık gıda elektirik su vb. birçok giderim var ve ben bunları 1500 Tl ile yapıyorum.Ve bilmediğiniz o kadar fazla gider var ki.Ama Allah sizin niyetinizi bildi mi size o parayı bulduruyor ve o hayırı yardımı yaptırıyor.Benim bundan 4-5 gün öncesine kadar elimde 100 Tl para yoktu dün terfi almışım fabrikada 700 Tl ikramiye verdiler hemen o para ile zekatımı verdim.

Zekatımı yardımımı nasıl yaptım diye soracak olan olursanız bizim burda çalışan hatta şuan dışarda sigara içiyor görüyorum bir arkadaş var biraz doğuştan rahatsız ama o kadar masum o kadar saf yürekli biri ki kimse kıyamaz kızamaz bile ona o akdar iyi biri hemen gittim bir kısmını cebine sıkıştırdım yok abi şöle böle derken kızar gibi yaptım tamam abi dedi aldı hemen.Dahas sonra öğlen yemekte çay molalarında çıkışta vs sv habire hayır duaları Allah razı olsun demeler sürekli bi hizmet etme duygusu sürekli bi tebessüm haline büründü.Bu beni çok utandırdı kendimi kötü hissettim sanki ben odnan üstünmüşüm gibi aslında herkes eşit.Ama bir yandan da o kadar sevindim ki çünkü çok mutlu oldu baya sevindi gözleri güldü falan tarifi imkansız bir duyguydu benim için.Fotoğraf konusunda hem olayların ani gelişmesi hem de arkadaşımın izmi olmadan çekmek istemedim.Ama sonuç oalrak hem sevaba girdim hem terfi aldım hem yardımımı yaptım hemde bir insanı sevindirdim var mı daha güzel birşey.

Arkadaşlar sizlere de tavsiyem maddiyatınızı takamdan elinizden ne geliyorsa yardımda bulunalım asla unutmayalım ki bizden üstler olduğu gibi altlarda var hep üste bakmakla olmaz o işler.Hem sevaba girer hem yardım eder hemde bir insan bir aile yada bir çocuk sevindşrmiş olursunuz...

Gelecek konu asgari ücret kaç olmalı? olabilir baya faydalı olur bence.

Sort:  

Congratulations @karakilinc! You received a personal award!

Happy Birthday! - You are on the Steem blockchain for 1 year!

Click here to view your Board

Vote for @Steemitboard as a witness and get one more award and increased upvotes!

Congratulations @karakilinc! You received a personal award!

Happy Birthday! - You are on the Steem blockchain for 2 years!

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking

Do not miss the last post from @steemitboard:

Downvote challenge - Add up to 3 funny badges to your board
Use your witness votes and get the Community Badge
Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.11
JST 0.034
BTC 66408.70
ETH 3225.39
USDT 1.00
SBD 4.17